Microsoft en Nintendo 1 bedrijf

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Quakeball7, 20 apr 2004.

  1. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, arogant, wat is dat. Elk bedrijf is er om geld te verdienen. Ik vind de PS2 ook de minste console op dit moment maar dat ligt aan mijn persoonlijke smaak.
     
  2. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me niet maar als het wel zo is dan is het geweldig denk maar eens aan mario en zelda met de kracht van de xbox
     
  3. Ninto

    Ninto Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    2
    Het zou ongelooflijk vet zijn, natuurlijk. Maar aangezien Sony zich met de PSX niet echt op de gamers richt, hebben Xbox en Nintendo minder concurrentie. Als ze dan ook nog bijelkaar zouden voegen, zou dat niet echt goed zijn. Geen concurrentie, dus ze hoeven ook niet veel geld uit te geven om een goede game te maken, dus krijg je kut games. En je hebt geen keus, dus je zult hem wel moeten kopen ;)
     
  4. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de andere kant is de twijvel van welke zal ik nemen wel weg...
    Altijd fijn vind ik...We hebben alle consoles, maar ik kan me voorstellen dat als je moet kiesen het vet moeilijk is...
     
  5. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de andere kant is de twijvel van welke zal ik nemen wel weg...
    Altijd fijn vind ik...We hebben alle consoles, maar ik kan me voorstellen dat als je moet kiesen het vet moeilijk is...
     
  6. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar had ik niet aan gedacht, hoge prijzen>monopolie.
    Misschien dan wel samen spellen maken???
     
  7. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen zal het de kwaliteit van games niet echt tegoed komen nee. Maar als Sony er nog als concurrent is, denk ik dat dit geen probleem is. Ze zijn inderdaad hun consoles anders aan het marketen nu, maar het wordt door de meesten nog steeds als een gamesconsole gezien.
     
  8. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Door mij niet...Ik vind het pure aanranding van gamen...Online werkt voor geen meter en de Games zijn een volle 10 euro duurder als van Gamecube en X-Box...
    Afzetterij zeg ik je...Dat is toch niet normaal?
     
  9. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    En 10 jaar oude games releasen voor een volle 40/50 euro op een GBA is niet asociaal wil je zeggen?

    Elk bedrijf heeft haar misdaden.
     
  10. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Mij lijkt het heel onwaarschijnlijk dat ze bij mekaar komen [kans van 1 op de miljoen]. Toch zou het wel leuk zijn als ze bij mekaar kwamen. De kwaliteit zal er, net zoals thepunkproject zei, niet al teveel onder leiden door Sony [en misschien nog wel andere opkomende bedrijven, bedenk wel....dit is ook Microsoft's eerste console en hij breekt meteen door]. In de prijs zal het niks uitmaken want als Microsoft, Nintendo overkoopt zal Microsoft de overhand hebben en dus de prijzen hoogstwaarschijnlijk aangepast worden naar de prijzen van de Xbox-games nu. Het wordt zelfs goedkoper, zo'n 100 euro goedkoper...die bespaar je namelijk voor een extra console die je niet meer nodig hebt nu je al die games op 1 console kunt spelen.

    Kortom: Lijkt me leuk, maar héééééél onwaarschijnlijk

    Einde preek ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  11. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, met Wooffa ben ik het, zoals ik al eerder heb laten blijken, helemaal eens.

    Al wil ik nogmaals benadrukken dat overkopen het meest onwaarschijnlijke van alle opties is. MS heeft veel geld, dat weet ik, maar Nintendo heeft ook enorm veel geld, en is één van de grootste winstmakende bedrijven van Japan. Tel daarbij de stugge Japanse trots (verkocht worden aan een Amerikaans bedrijf is belachelijk) en dit gebeurd nooit.

    Maar zoals ik al eerder zei, partners worden heeft iets meer kans, misschien een kans van 20/100? Meer ook niet.
     
  12. bary_nl

    bary_nl Longhorn

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil niet dat Microsoft en Nintendo gaan samen werken en 1 worden. Straks hebben we alleen kiddie games voor de Xbox.
     
  13. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    o.... my.... god |:-
     
  14. Darktwister

    Darktwister Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een echte Zelda en mario fan.
    Dus ook Nintendo.
    Heb een ps2 en cube staan.
    Behalve niet de Xbox(Zit er laatste tijd wel erg aan tedenken om er 1 tehalen)
    -Ninja gaiden
    -Top spin
    -Fable
    -Halo1 en 2 (1 is onwijs cool)
    -Toejam en earl(Als het zo hete) ken ik uit de tijd van Sega 16 bit.
    -Blinx.

    Dus voor mijn zal het een uitkomst zijn als het bij de Xbox 2 gewoon op 1 console komt.

    Mario kart met Live :D


    En ik denk dat voor Microsoft het een grote stap kan zijn richting Sony's Playstation.

    Spelen als.

    -Metriod Prime
    -Mario
    -Zelda
    -Donkey Kong

    Noem maar op verkopen altijd super goed.

    En een andere grote stap wat Xbox moet doen is heel simpel.

    Koop de rechten van de games.

    -GTA
    -RE
    -Metal Gear
    -Final Fantasy(Goed voor Live)

    Kost veel geld maar dat hebben ze zeker.

    En dan word Xbox wat ze willen NR 1.
     
  15. Darktwister

    Darktwister Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij zeg wilt Microsoft juist hebben.

    De japense markt(Nintendo) is voor mijn nog steeds de beste en grootste games bedrijf in japan.
     
  16. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt me een malle theorie, het lijkt me hoegenaamd niet echt een optie. Misschien ooit een kartel, als dat economisch rendabel is, zelfs dat zie ik niet gebeuren.
    Eigenlijk, liever niet. Gezonde concurrentie heet dat. Kwaliteit van de games is er alleen maar beter op ( helaas wordt dat soms geïnterpreteerd als zijnde kwantiteit, wat dan weer geen goede zaak is ) Consolebedrijven dienen dus naar de gunst van de conumenten te dingen. Dat lijkt me beter. Nu is er echt bikkelharde concurrentie, daar worden we volgens mij beter van. Nintentdo is wel interessant, met hun ongelofelijke kennis, hun gigantische know-how. Dat Microsoft geen poot aan grond krijgt, is eerlijk gezegd, niet mijn zaak. Ik verdien er mijn boterham niet mee. Anderzijds zit er in Japan gigantisch veel talent bij elkaar. De developers hebben we zeer zeker nodig. Het is natuurlijk ook wel een niet te verwaarlozen afzetmarkt, maar als ik enkel aan mezelf denk, zie ik ze liever afzonderlijk, gezonde concurrentie moet er zijn!
     
  17. Darktwister

    Darktwister Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben juist van mening dat Nintendo juist beter vanaf de Home console markt kan stappen.
    En ik zegt dat als Nintendo Fan(En dat zegt dan al genoeg)
    EN ik heb altijd alle consoles gehad(oof ff de Xbox"Maar toen heel stom verkocht")

    -samen gaat werken met sony of Microsoft.
    -Of gewoon games uitbrengt op beiden consoles.

    En aangezien Nintendo laatste tijd best raar doet over Hun N5 ???
    En ze zoveel terein hebben verloren inPSone tijdperk.
    En in de PS2 tijdperk nog meer is verloren aan de concurrenten.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  18. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is een andere theore natuurlijk. Kijk, ik vind gezonde concurrentie belangrijk, met 3 grote consoles, Xbox, Gamecube en Playstation 2, heb je volgens mij nog net geen verzadiging. Het is net niet te veel. Dus wat mij betreft is het een goede zaak dat Nintendo nog meedoet op gebied van consoles. Jouw theorie is trouwens niet echt revolutionair. Kijk naar Sega, die doen het nu ( voor alle consoles ). Ik denk niet dat Nintendo in Sega's voetsporen moet treden. Zolang ze economisch verantwoord bezig zijn ( en ja dat is voorlopig het geval ) lijkt het me interessanter vanuit het standpunt van de consumenten dat ze er gewoon mee blijven doorgaan. Als ook Nintendo ( net als Sega ) games gaat maken voor Xbox ( en het lijkt me zodanig onwaarschijnlijk dat ze dat exclusief gaan doen voor Microsoft...) en voor Playstation, dan betekent dat het aanbod van beide consoles ( als ik het over jou stelling heb ) naar elkaar toegroeit, waar ik resoluut tegen ben. Nu kan je keuzes maken op basis van hardware en gamesaanbod. In dat geval telt enkel hardware, slechte zaak lijkt me. Marktmonopolie zou een slechte zaak zijn voor gamers ( of het nu van Microsoft of van Sony of van Nintendo zou zijn ) Want dan valt de concurrentie weg. Concurrentie lijkt me net een belangrijke drijfveer.
     
  19. Darktwister

    Darktwister Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik snap wat je bedoelt.
    Maar ik vind eigenlijk dat er maar 2 consoles op de markt moeten zijn(want 3 is teveel van het goeie)

    Altijd is het bijna zo geweest dat er 2 goeie waren(Nintendo vs Sega) Was het vroeger altijd.
    Toen was het Sega VS Nintendo VS Sony(Sega vielt af).
    Leuke spelen brachten ze uit maar Console verkocht niet goed (Al wel in Japan)
    Nintendo gaat het zelfde lot tegemoet denk ik.

    Sony=Heeft veel verstand van verkopen van hun producten en brengt kwaliteit.
    Microsoft=Brengt het beste Hardware en heeft het geldt voor heel veel dingen.

    En Nintendo wankelt al paar jaar op gebied van Consoles(Ik hoopte dat Cube heel groot succes ging worden).
    Maar Nintendo maakt heel veel fouten de laatste jaren".
    Niet goedPromoten van hun producten, Houdt het geldt op zak en dat moeten ze juist niet doen.(en nog veel meer)
     
  20. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik vind GBA games in het algemeen te duur...10/20 euro is meer dan genoeg...
     

Deel Deze Pagina