Microsoft en Nintendo 1 bedrijf

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Quakeball7, 20 apr 2004.

  1. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké denk je dit dan eens in:
    MS Nintendo en Sony als één bedrijf....Dan krijg je net als bij DVD spelers...Je kunt alle films kijken(games in dit geval) en je behoudt dezelfde "concurentie" die er al was tussen de bedrijven alleen nu met de games....Kwaliteit zal niet achteruit gaan ermee lijkt me...
    De games hoeven nu ook niet multi-platform geschreven te worden dus de prijs kan aanzienlijk naar beneden...
    Veel programmeurs hebben gewoon het geld niet om voor 3 platforms te programmeren en daarmee wordt meteen de zwakste uitgeschakeld....Gamecube games worden amper gemaakt in kontrast met X-box en PS2...
    Programmeurs kijken eerst naar console verkoop en dan pas naar wat ze uitbrengen...
    Op een systeem zou dat niks meer uitmaken en kunnen ze gewoon meer geld in het programmeren steken...Wat naar mijn mening alleen maar de kwaliteit van de games ten goede komt...

    Van mij mogen ze bij de volgende generatie consoles als één bedrijf de markt op...
    MS voor systeem, online en OS....Nintendo voor de GBA en Sony Game manegment (Daar zijn ze tenslotte het beste in)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft blijft Microsoft hoor ... het kan zijn dat Nintendo straks kiest om de software kant op te gaan ... maar ook dit lijkt me niet logisch

    Microsoft heeft altijd gezegd dat ze deze race Xbox versus PS2 als verloren zien.... Maar de volgende generatie consoles zorgt voor een draai.... waarom ... een gelijke start ... maar 2 verschillende machines
     
  3. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt 3? Sommigen negeren Nintendo nogal, terwijl ze nog altijd beter verkopen dan Microsoft op consolegebied...

    Ik zie het in ieder geval als 'gaat niet gebeuren'. Nintendo is te trots, te eigenwijs daarvoor. En heeft gewoonweg bakken met geld en maakt winst. Waarom zouden ze?
     
  4. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Die winst komt echt niet van de Gamecube...Die komt van de GBA...
    Nintendo verkoopt echt niet beter als Microsoft...X-box heeft 2/3 miljoen meer systemen verkocht over de HELE wereld dan Nintendo
     
  5. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh? Ik dacht juist dat het omgedraaid was. XBox verkoopt (in totaal) ongeveer gelijk aan de Cube, in Europa beter, en in Japan slechter.

    Ja, de meeste winst komt van de GBA, maar ze maken tenminste geen verlies met hun console...
     
  6. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het laatst op IGN gelezen...hadden ze een totaal over zicht...
    Sony: 20 miljoen
    Microsoft: 8 Miljoen
    Nintendo: 6.5 Miljoen
    Neem aan dat die lui er niet om zullen liegen lijkt me
     
  7. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat dit sales van over heel de wereld zijn maar alleen van N-Amerika? Ik kan het fout hebben hoor maar ik denk van wel. Als ik het fout heb, corrigeer mij dan.
     
  8. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Stond bij dat het wereld wijdt was...Of die dufkoppen hebben het fout...
    Maar al zou het van Amerika alleen zijn, dan lijkt mij de verkoop van de X-box nog steeds vet aan de lage kant
     
  9. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, wat ik vooral vreemd vind is de verkoop van de PS2... ik kan mij nauwelijks voorstellen dat erzo weinig van verkocht zijn. Misschien heeft IGN wel een foutje gemaakt ja. Het zou de eerste x niet zijn.
     
  10. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Das waar...Ze maken behoorlijke fouten om de haverklap, maar dan nog..Het feit is gewoon dat Sony dubbel zo veel verkoopt...Als Nintendo en Microsoft samenwerken dan wordt het platform beter vertegenwoordigd en zullen ze dik over Sony's verkoop heen gaan...
    Nintendo richt zich naar mijn inzicht meer op kiddy en Microsoft meer op Hardcore....Die twee samen is het geen wat Sony nu doet...Alle doelgroepen...Samenwerking tussen Nintendo en MS zou nog niet eens zo slecht zijn....
    En als dat niks wordt probeerd MS toch gewoon alsnog Sega over te nemen...
     
  11. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het meer als twee bedrijven die zich allebij op hardcore richten... geloof je, je moet sommige GameCube eigenaren eens leren kennen... daar zitten de grootste fanboys echt waar. Het kiddie imago sijpelde al weg dacht ik, de meesten hebben wel door dat games als Mario en Zelda pure klasse zijn?

    Maar MS en Nintendo vullen elkaar wel degelijk goed aan. Ik zie het echter niet gebeuren. Jammer misschien.
     
  12. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Mario dus nooit wat aan en nu nog steeds niet...Zelda is gewoon de bom en daarom hoop ik ook op die samenwerking...Hoef ik geen Gamecube aan te schaffen...

    Maar heb laatst Metal Gear gespeeld...(Overweeg nu om zo'n ding aan te schaffen)...En later dit jaar komt Resident Evil 4...
    Zeker geen kinder games, maar het imago ligt er gewoon en Mario en Zelda zijn games voor alle leeftijden...Dat is iets wat MS nog niet heeft...Tenzij je Blinx mee telt natuurlijk...En games als Sonic zijn op alle systemen dus dat telt niet echt mee vind ik...

    En wat betreft fanboys...Kweet er alles van...Mijn broertje loopt de god ganselijke dag te verkondigen dat X-box niks is en Gamecube alles...Stom jonk weet ik niks van gamen...
    En dan maar Halo op de PC spelen, terwijl ie op de X-box gewoon beter is...Maar goed je kunt niet alles hebben
     
  13. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, fanboy zijn is een lastige zaak. Aan de ene kant is het leuk, want je houd je vast aan één bedrijf en dat kan hetzelfde verzadigende gevoel geven als een geloof. Aan de andere kant is het irritant voor anderen (je preekt) en je mist zoveel goede games.

    Dan is er eigenlijk nog een derde groep, die alleen fanboy is omdat ze geen andere console kunnen betalen en hun aankoop willen rechtvaardigen. Aan deze groep heb ik de grootste hekel want ze hangen er zo maar een beetje bij. Als je het doet, doe het dan of goed of helemaal niet.
     
  14. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn broertje ligt het niet aan te weinig geld...We hebben alle 128 bit consoles en dus ook de Dreamcast en persoonlijk blijf ik bij Sega hangen...We hebben altijd Sega gehad en het doet nu nog pijn dat er geen nieuwe console van uitkomt...

    De X-box is de console die wat mij betreft het dichtst in de buurt van Sega komt...Online MS directX erin

    Maar ja Sega programmeerd nu ook veel voor Nintendo en Sony dus je hebt bijna geen keus om alle 3 in huis te nemen...
    Rip uit je lijf, maar alle games die tof zijn kun je dan gewoon spelen...
    Alleen hier om hoop ik op 1 systeem...Die 4 sytemen hebben ons in totaal zo'n 1000 euro gekost en dan heb je nog niet 1 game
     
  15. Kawaii

    Kawaii Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou 't spijt me zeer, maar ik kan niet zeggen dat je voor Sega spellen tegenwoordig nog alle consoles hoeft aan te schaffen, want naar mijn mening heeft Sega 't afgelopen jaar weinig echt goede (en vooral nieuwe) spellen uitgebracht.

    Maar goed...
    Elke console heeft gewoon z'n plus en min punten. Nintendo spellen horen naar mijn gevoel gewoon op hun eigen hardware thuis. Ze hebben ook altijd iets aparts wat ze erbij verzinnen en mochten ze met MS samenvoegen, dan ben ik bang dat Nintendo Sega achterna gaat.

    Bovendien, wat kost een cube nu nog tegenwoordig?
    Ik zou zeggen, koop er gewoon 1 voor de exclusives... en koop de multiplatform spellen op je favoriete console.

    Zelf heb ik aan m'n cube en XBox wel genoeg. Er zijn nog wel PS2 spellen die ik zou willen spelen, maar uit principe koop ik geen PS2 (oudere hardware, onderhand even duur als XBox, ervaring met slechte kwaliteit van het produkt en ik heb nog nooit een console van sony in m'n bezit gehad en dat wil ik ook niet veranderen)

    Oh en misschien is 't lage aantal PS2's dat geteld werd bij IGN wel te verklaren.... Het kan zijn dat ze alleen de nog werkende PS2's tellen.......}:]
    Denk dat er inmiddels al weer aardig wat van overleden zijn (net als bij de 70 nog wat miljoen verkochte PSOnes/PSX'en)
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2004
  16. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Kawaii...Ik moet zeggen na dit gelezen te hebben ben ik het echt met je eens...Gamecube is inderdaad te goedkoop voor woorden, maar zo veel games zijn er niet om te zeggen dat het de moeite waard is...
    Orginele games kunnen er toch ook niet veel meer worden...Zo'n beetje alles is al gedaan...Kan in iedergeval niks verzinnen wat vernieuwend moet wezen...
     
  17. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet offtopic gaan, maar blijkbaar ligt het soort games voor de GameCube dan gewoon niet in jouw straatje. Ik heb er al meer dan 20 voor en zie er nog genoeg aankomen die mij interreseren.

    Het is gewoon een kwestie van welke games je aanspreken.
     
  18. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja Zelda is de Bom en Star Fox ook, maar had gewoon meer van Metroid verwacht (Geef mij maar Halo)...Ik had een Gamecube gekocht als Perfect Dark erop zou verschijnen, maar die komt dus op X-box2 uit...
     
  19. Quakeball7

    Quakeball7 Quake forever

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg het Gamecube nieuws ook niet zo naulettend dus ik heb ook geen idee welke games erop uitkomen hoor....
    Vond Metal Gear Solid Twin Snakes overigens echt super...En de graphics waren geweldig...
     

Deel Deze Pagina