Een observatie van een buitenstaander.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door thepunkproject, 19 apr 2004.

  1. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Wijs mij eens aan waar jij mij ziet verontschuldigen? Knap als je dat kan. Ik gooi een argument in de strijd om inderdaad mijzelf te verdedigen, maar toch niet op een verontschuldigende manier.
     
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Kijk! Dat bedoel! De confrontatie aangaan. Dat staat direct een stuk beter en spannender.
    Maarre, je geeft toch duidelijk aan waarom je verdedigend opstelt? Je wilt als newbie niet tot last zijn en je bent net nieuw geef je zelf aan. Dont get me wrong, je kunt aardig schrijven maar ik zou wel eens wat meer werk van je willen zien
     
  3. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen zorgen, je zal genoeg van mijn werk zien doormiddel van posts op dit forum. Op dit moment echter nog weinig want ik heb simpelweg die Xbox nog niet.

    Artikelen zal ik er misschien eens bijzoeken als ik er zin in heb en wanneer ik daadwerkelijk geramd zit met een bepaald magazine waar ik nu mee in onderhandeling ben, laat ik dat ook weten.

    Don't get me wrong, ik hou van goede conversaties en inderdaad ook een beetje fel reageren, maar alleen als ik het noodzakelijk vind. Tot nu toe is dat nog niet voorgekomen hier.

    Ik vind dat je ietwat overdrijft met het fel reageren op iedereen. Dat vind ik ook leuk om te doen maar zoals ik al zei, alleen indien nodig.
     
  4. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    Welke image probeert Microsoft uit te dragen? Ik denk dat je de ontwikkeling van de xbox in een veel breder kader moet zien. Microsoft heeft een long term visie als het om digitale media gaat De ontwikkeling van de xbox zie ik als een eerste stap van Microsoft om meer in de huiskamer van de 'gewone' consument te komen.

    Microsoft gaat er vanuit dat in de komende decennia huiskamers omgetoverd gaan worden tot multimedia centra's. De pc is hier slechts een klein onderdeel van. Tablet pc's en handhelds zullen hier ook een onderdeel van zijn. De integatie van meerdere services in 1 produkt heeft de toekomst. Kijk bijvoorbeeld maar naar de ontwikkeling van mobiele telefoons en de integratie met pda's en camera's.

    De xbox is voor Microsoft volgens mij meer dan uitsluitend een game console. Morgen wordt bijvoorbeeld xbox live geupdate naar versie 3. Hierin wordt xbox live gekoppeld aan msn messenger (koppeling met de pc). Niet te vergeten de reeds aanwezige features van de xbox:
    - voice chat (integratie telefonie, denk ook aan voip in de toekomst)
    - dvd speler + surround systeem
    - muziek systeem

    Microsoft kennende gaan ze dit de komende jaren alleen maar verder uitbouwen. Opties die vast in een volgende xbox beschikbaar zullen komen is het opnemen van tv programma's op de harde schijf of via dvdbrander, het koppelen van je pda of mobiele telefoon waardoor foto's en filmpjes direct op je tv te toveren zijn, etc. etc.

    Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat we ons niet blind moeten staren op de game functionaliteit van de xbox. Volgens mij is dit gewoon een erg slimme zet van Microsoft om dieper de huiskamer binnen te dringen, vervolgens een groot deel van de markt veroveren zodat ze afslutiend de ontwikkeling in je huiskamer kunnen leiden in de richting die hun voor ogen staat.

    Nog even met betrekking tot exclusiviteit van AAA titels. Ik ben helemaal niet voor exclusiviteit. Ik zie mijzelf als een gemiddelde consument. Ik ben geen hardcore gamer maar vind het leuk om zo af en toe een spelletje te spelen. De keuze voor de xbox was bij mij dan ook gebaseerd op een momentopname waarin ik ben gaan kijken welke kwaliteit krijg ik voor welke prijs en zijn daarvoor games beschikbaar die ik leuk vind. Tevens ging ik er vanuit dat Microsoft de xbox absoluut tot een succes wilde maken en hier veel in zou gaan investeren door middel van goede games en en een goede live ondersteuning. Het maakt mij helemaal niets uit of mensen op andere consoles wel of niet Halo of Splinter cell kunnen spelen, sterker nog, ik gun het ze van harte. Ik begrijp best dat dit soort titels de verkopen van de consoles kunnen lanceren en breken, maar het vormt voor mij geen reden om een bepaalde console te kopen. Ik heb nu een xbox en ga daarom geen PS2 of gamecube kopen, ik ben namelijk voorzien in mijn behoefte. Ik denk dat ook dat de meeste huishoudens zich beperken tot 1 console en diezelfde huishoudens gaan gewoon rond Kerst en bij verjaardagen naar de winkel en kijken in het xbox schap en gaan vast niet kwijlen voor het ps2 schap met games.

    Dit zijn zo wat losse gedachten van mij die in me opkwamen bij het lezen van deze thread. Welkom op het xboxworld forum.
     
  5. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het wel dat je anderen de games die jij speelt ook gunt, en dus exclusiviteit niet noodzakelijk vindt, in ieder geval niet op persoonlijk vlak. Ik, als eigenaar van meer dan één console, vind dit echter wel belangrijk. Anders is er inderdaad geen reden meer om meer dan één console te hebben en uit te brengen.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Vaak is de exclusivieit vaker een noodzaak dan een keuze. Men moet namelijk voor elk platform nieuwe code ontwikkelen. Dit word straks anders als meer developers XNA gaan gebruiken ... dan kunnen ze zowel de code van de pc als de code voor de Xbox gebruiken ... waarmee het mogelijk word om meer spellen te ontwikkelen met een kleiner budget
     
  7. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    Exclusiviteit brengt o.a. image en veel meer 'binding' met de console...

    zo vind ik het, als bezitter van maar 1 console (de Xbox dus) van bepaalde games (bijv. Splinter Cell: PT of Prince of Persia) erg jammer dat die niet exclusief is, het haalt toch weer een stukje aantrekkingskracht van de game af. In daadwerkelijke koopcijfers zal het zeker en vast gunstiger zijn voor de ontwikkelaar om multi-platform te ontwikkelen, maar ik denk dat de game-bewuste consument toch liever exclusiviteit ziet dan poorts...


    m.a.w. het lijkt me het beste dat MS zich nog meer gaat richten op exclusiviteit, die ik nu nog steeds een beetje mis. Halo, Splinter Cell 1 (en 2), Fable... 3 supergames, maar alle 3 komen ze ook voor de pc, en als MS zich daar meer op zou richten, zouden ze in verkochte Xbox-units toch zeker beter af zijn... met jouw (punkproject) als voorbeeld; exclusiviteit als motief voor aankoop...

    (btw, ik ben Ronno van 't Metalbox forum, have phun here ;) )
     
  8. Darktwister

    Darktwister Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    -PS2
    -Cube

    Die heb ik al :)

    Ik zit de laatste tijd ook tedenken om Xbox te kopen voor bepaalde games.
    Zoals Halo , Ninja Gaiden , Toejam&Earl(Onwijs kickuh waren die op de sega vroeger) en nog wat games.
    Top Spin ff neit tevergeten(Ben een echte sport freak)
    En Live is ook 1 van de dingen waar ik gelijk aan denk en aan mee wil doen.

    Rond Julie zie je mijn ook op LIVE !!!! :D
    En met ruim 15 jaar game ervaring in me bijna 20 levens jaren .
    Word het echt genieten dan :)
     
  9. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus zo'n beetje hoe ik er over denk. Grappig trouwens dat ik jou hier tref. It's a small cyberworld ;)
     
  10. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    @Securer: Ik ben het helemaal met je eens.... het grappige is dat een aantal maanden geleden nagenoeg hetzelde op dit forum heb geplaatst. :D
     
  11. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar zowel Sony als Microsoft willen dit. Daardoor lijkt de Xbox nog teveel op de PS2 voor velen, de ongeïnformeerden.
     
  12. Securer

    Securer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    2
    @Jerhui: inderdaad nagenoeg hetzelfde inhoudelijk :) Net dat topic nog even gelezen. Een formidabele uiteenzetting van je daar. Petje af voor je duidelijke manier van overbrengen van je mening/visie.

    @thepunkproject: Verschil is alleen wel dat Microsoft meer ervaring heeft met interconnectiviteit dan Sony. daarnaast draait MS zelf veel van de andere services (mobiele telefonie software, MSN, tablet pc, pda, etc.) al waardoor integratie vergemakkelijkt wordt en ze dus een voorsprong zullen gaan krijgen.
    Het feit dat de PS2 en xbox qua functionaliteit nu nog veel op elkaar lijken is m.i. juist een erg slimme zet. Sony heeft het grootste marktaandeel. Als jij hiermee wilt concurreren (lees verdringen) dan zou het niet slim zijn om een compleet afwijkend product in de markt te zetten. Wat Microsoft doet is erg slim in mijn ogen. Eerst marktaandeel verkrijgen en vervolgens langzaam uitbouwen naar een compleet afwijkend product passend in hun toekomstvisie. Zie het als strategie.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2004
  13. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh dat het slim is twijfel ik geen seconde aan. Dat blijkt uit de reacties op de eerste console van MS.
     

Deel Deze Pagina