welke regio code

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door chris, 3 aug 2002.

1. chris

chris fat B!TCH

Leuk Bevonden:
    0
    hai,
    welke regio code heeft m'n xbox, ik heb em gewoon in nederland gekocht, dus een pal version.

thanx

2. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    regio 2 geloof ik toch?

3. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah..
    Regio 2!!

4. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    i just go with the flow

em 2:confused: :+

5. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Zekerz weten 2 , dat geld voor DVD films , ik neem aan dat je het daarom vraagt ...

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het schijnt zo te zijn dat als je een DVD kit uit de USA laat overkomen je daarmee regio 1 DVDs kan bekijken.. Misschien interessant om te weten :)

7. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zeker interessant om te weten! thx :D

8. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja?:eek:
    ok, wie gaat dat probere?

9. proz8c4ever

proz8c4ever And who are you?

Leuk Bevonden:
    0
  10. proz8c4ever

Leuk Bevonden:
    0
    Enne, je hebt een regio 2 dvd speler als je 'em in nederland hebt gekocht, en dvd kit uit Amerika laten overkomen zal niets veranderen, de dvd software, en programmatuur die de regio van de dvd met de billyboybox vergelijkt zit in je billyboybox, en niet in een afstandsbediening, of ontvanger.

11. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan toch met zo'n regio x dvd, of whatevah hij ook heet, import spellen spelen, of ben ik nou gek?

12. proz8c4ever

Leuk Bevonden:
    0
    Europa heeft PAL systeem, en Amerika heeft NTSC systeem (als het om de spellen gaat dan)
    Daarnaast zijn dvd's in regio's verdeelt, Amerika heeft regio 1, europa heeft regio 2. En zo zijn er zeven regio's. Regio's bestaan alleen voor je dvd's (en dvd speler) maar is te omzeilen via die dvd region kit.
    Spellen hebben een modchip nodig voor import, dat lukt niet met dvd regio software...

13. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wrom niet, met de playstation2 lukt dat ook. Wrom niet met xbox? Ennuh dat verhaal over regio's hoef je niet tegen me aan te hangen, dat ken ik al. Maar dvdspelers kan je ook softwarematig regiovrij maken en sommige weer niet, die gaan hardwarematig, om even aanvulling te geven op jouw punt. Is dit ook het geval met de xbox dan of zo?

14. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    geen regio

De XBox heeft fabrieks-af GEEN regio...

De regio van je XBox wordt bepaald door de dongle (=infrarood-poort) die je in je XBox steekt.
    Dus op het moment dat jij een Europese DVD-kit koopt en de bijbehorende dongle in je XBox steekt, dan heb je een regio 2 dvd-speler.

Als je een US DVD-kit koopt, dan heb je een regio 1 (is het echt 1?) dvd-speler.

Fabrieks-af is de regio dus onbepaald... Land van aankoop van je DVD-kit bepaalt dus de regio van je XBox...

EDIT: De programmatuur die bepaald welke regio je dvd-speler heeft zit inderdaad in je XBox, maar wordt pas geactiveerd of bepaald (hoe je het ook wilt noemen), op het moment dat je die dongle in je XBox steekt.
    Wat proz8c4ever over de regio van je dvd-speler zegt, klopt dus niet (helaas)...

Laatst bewerkt: 4 aug 2002
  15. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Met Region X, kon je zover ik weet alleen alle soorten DvD's afspelen, en nog een paar leuke extra's, in de vorm van alle Cd'r en CDRW's..
    Het vervangt de beruchte Modchip niet.

Je kan er dus niet alle games mee op spelen..
    Zou natuurlijk wel leuk zijn als er een legale manier is om de import games te mogen spelen!

:)

16. proz8c4ever

Leuk Bevonden:
    0
    Regiocode 1 is echt amerika, ik heb amerikaanse dvd's.
    Ik ging er echt vanuit, dat net als bij pc, de regio door de dvd speler en software werd gechecked, omdat ik dacht dat er in een afstandsbediening geen regiocode software zit, net zoals dat onvangertje (dongle).
    Maar nu ik jou verhaal hoor snap ik het een beetje, die dongle zet activeert je dvd speler ook, dus zit daar ook een regiocode in verwerkt zijn...
    Toch maar zo'n software pakketje bestellen :)

17. mtbnl

mtbnl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je nou op je xbox uit nederland wel spellen spelen uit engeland dan???

18. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Jah is allebei PAL

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Het soort spellen dat je kunt spelen wordt niet door de regio code bepaald, maar door de TV standaard die ondersteund wordt.

Als je een Xbox met NTSC uitgang hebt kun je alleen NTSC games spelen (en dat zijn dan meestal weer Amerikaanse games).
    Als je een Xbox met PAL uitgang hebt kun je alle PAL games spelen. Dat zijn dan alle Europese games (ik weet niet zekrer of Franse games het ook doen op een PAL Xbox) en ook alle Australische games want daar hebben ze eveneens PAL TV's.

De regiocode van je systeem bepaalt alleen naar welke DVDs je kunt kijken, en dan hebben we het dus over films en niet over games. Standaard zit er geen regiocode in de Xbox, maar die wordt eenmalig in je Xbox gezet zodra je de dongle van de DVD Remote in je Xbox steekt. Steek je er een Amerikaanse in dan wordt je Xbox dus een regio 1 DVD speler.

Als je later een dingle van een andere regio in je Xbox steekt dan wordt ie helaas niet geaccepteerd. Het is dus niet zo dat je met dongeltjes kunt switchen tussen de diverse regio's. (Helaas).

Er zijn wel methoden om de regiocode uit je Xbox te verwijderen, maar daarover gaan we op Xboxworld.NL niet schrijven. (En elke smartass die dat nu toch even gaat doen krijgt automatisch een gele Xboxworld kaart!)

Tenslotte droomt Datel al meer dan een jaar van een DVD RegionX product, maar een maand of vier geleden schreven ze zelf dat de ontwikkeling van dat DVD RegionX pakket gestopt is en dat het er nooit zal komen.

Het pakket wordt overigens ook al anderhalf jaar op play.com aangekondigd en je kunt het daar daadwerkelijk bestellen. Alleen wordt de releasedatum elke maand weer veranderd, en kun er alleen maar van dromen dat je dat pakket ook daadwerkelijk ooit zult krijgen.

20. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand dan toevallig wat regio 3 voor land is

Laatst bewerkt: 10 okt 2003

Deel Deze Pagina