Kan niet meer dan 4 man hosten in DTM2

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door frankx, 26 apr 2004.

1. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Wie kan me nog tips geven?

Wanneer ik bij DTM racedriver 2 een game wil hosten kan ik niet meer dan 3-4 spelers hosten.
    Dit terwijl mijn verbinding toch redelijk is (chello classic). Bij Speedtest krijg gemm. b.v. 234kbps upload en download 2150Kbps

Wat heb ik gedaan om te verbeteren (en geen resultaat gehad):
    Op de router (=sitecom 202v:cool::
    - Xbox in DMZ gezet.
    - Alle poorten open.
    - Firewall uit.
    - Logging uit.
    - Xbox als server(s) gezet.
    - Router ge-reboot en naar fabrieksinstellingen gezet.
    - Xbox direct op router via UTP kabels aangesloten (normaal is mijn netwerkverbinding wireless 54Mbps)

Verder:
    - UTP kabels vervangen
    - Xbox rechtstreeks op chello modem (met correcte MAC adres)

Bovenstaande heb ik allemaal geprobeerd in de meest exotisch volgordes en combinaties. Het mag allemaal niet baten. Ik krijg verbinding maar kan nooit een game van meer dan 4 man aanmaken. Andere games live games geven geen problemen.

Zijn er nog "wijzen" die tips kunnen geven. Ik snap er nl niets meer van. Een vriend van mij met een mindere verbinding kan wél 12 spelers hosten.

Groetjes,
    FrankX

2. Nemhauser

Nemhauser Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Das inderdaad raar. Het spel geeft zelf aan hoeveel je kan dragen. Ik heb ook Chello Classic en hij geeft aan dat ik 12 man kan dragen...

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hoe snel is de upload van je vriend? Doe je verder niets met je computer internetten/downloaden 236 KBS is de minimale upload snelheid voor Live dus het lijkt me sterk dat iemand met een mindere verbinding wel 12 mensen kunnen hosten

Upload is hier de bottleneck

4. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Fardo:
    Alle andere PC's staan uiteraard uit tijdens het testen.
    Vriend van me heeft ongeveer een zelfde upload maar hogere download.

Verder misschien belangrijk detail. Ik heb een Chello modem vannuit het allereerste begin, een terrayon (groot grijs ding).

5. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ADSL Basic 2048/ 320 en bij mij zegt ie als ik boven de 10 wil kiezen dat het invloed kan hebben op het racen met anderen... tot op heden nog geen last van gehad.

Wat als jij nou gewoon is probeerd om met 6 te doen ofzo?

Misschien dat het wel gaat... hoop het voor jou.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    320 is meer dan 238 dus dat is logisch dat je meer kan hosten ... de modem kan inderdaad problemen geven .. maar ik denk dat je upload snelheid de beperkende factor is ... Ik heb helaas geen DTM anders had ik het voor je kunnen testen ... door mijn upload snelheid naar mijn xbox naar beneden te schroeven.

Laatst bewerkt: 27 apr 2004
  7. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    De download en upload zijn niet alleen de bepaalende factoren voor een goede verbinding. Packet Loss en Latency (ping) zijn zeker ook bepaalende factoren. Als je bijvoorbeeld gewoon een goede down en upload waarde hebt maar een packet loss van 50% dus b.v. 10/20, 12/24 ect. heb je nog steed een onstabiele verbinding = dus Lag. Hetzelfde geldt ook voor je als je een extreem hoge Latency hebt van b.v. 190 ms waardoor het dus langer duurt dat de packets (data) wat ook kan resulteren in Lag. Bij het hosten van spellen b.v. DTM word je verbinding gecontroleerd en word het aantal spelers geadviseerd voor LAG vrij gamen. Je kan vaak gewoon voor meer spelers kiezen dan word aangegeven maar meestal resulteerd dit in een match met LAG voor andere gamers in jouw match. (want de host merkt hierzelf niets van.) Het nadeel van testen van je verbinding wanneer je een game gaat hosten is dat het een moment opname is van je verbinding en dan een aantal X gamers adviseerd. Als je een mooie stabiele internet verbinding hebt is daar niks mis mee maar als je een internet verbinding hebt die veel fluctueert kan het nadelig zijn en ook valse waarden geven.

Vaak zie je in een online match dat je geweldig aan gamen bent in een potje van laat zeggen 11 mensen van de 12 en dan komt er iemand bij en begint het heel erg te laggen. Iedereen schreeuw moord en brand, kick die laatste speler er uit daar ligt het aan! En ja het gaat weer beter met de match. Maar in veel gevallen komt dat helemaal niet door de laatste speler in de match maar door de Host zelf omdat hem werd geadviseerd om 10 spelers te hosten (LAG vrij) maar hem b.v. op 12 spelers heeft gezet. |:-

Ook zegt het natuurlijk helemaal niks dat je bij b.v. unreal 6 mensen kan hosten en bij Wolfenstein 10 spelers.

Je kan je verbinding van je Xbox testen door naar je MAIN MENU / SETTINGS / NETWORK SETTINGS / en dan op CONNECT drukken. Wanneer het testen klaar is druk je op Y.

Voor meer info check hier

Hoe krijg ik een game LAG vrij?

Check dit artikel

LET OP! het testen gebeurd doormiddel van verbinding te maken met een server in amerika waardoor de waarden van de Latency voor europeanen hoger uitvallen.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb inderdaad ...

Maar goed de upload snelheid is hier bepalend ... ;)

maar je zou eventueel p: en l: waardes kunnen geven

9. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Fardo: hier wat data uit het Dashboard

L: 183Ms (latency)
    p: 20/20 (packets) (dit getal is goed volgens de gegevens)
    MT:1 (mtu is 1500 en dus goed)
    IC: 1 (mijn router handeld dus ICMP verkeer goed af)
    NT: 1 (Nat staat open, dus ook goed)

Op zich leuke materie dat je dat allemaal kan zien in je dashboard.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    alle getallen zien er goed uit ... je upload is de de boosdoender .. je hebt gewoon een goede upload snelheid nodig om meerdere mensen probleemloos te kunnen hosten

Deel Deze Pagina