Painkiller

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mvdstam, 27 apr 2004.

1. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Even een tread aangemaakt voor de FPS topper "Painkiller"

Klik Hier voor de officiële site (Flash 6 en quiktime player vereist).

Even in het Nederlands vertaald van de site voor de niet-engels geleerden onder ons ;):

De nieuwe PAIN engine zorgt voor een ongelooflijk veel polygons en mooiere textures met prachtige light/schaduw technieken en maakt bovendien gebruik van DOT3 bumpmapping. Denk hier aan water reflecties, glas simulatie (wat dat ook mag zijn) en volumetrisch (8)) mist en licht en nog veel meer. Met de Havok 2.0 Physics engine heb je een realistische omgeving op een fantastische manier.

Het spel heeft 24 singleplayer missions, allemaal uniek zonder dat ook maar 1 texture 2x gebruikt wordt. Een level is gemiddeld 350,000 polygons, monsters zijn ongeveel 3000-4000 polygons en eindbazen zouden meer dan 8000 polygons bevatten (8)8)8)). En dan nog te spreken van de textures; die hebben gemiddeld een resolutie van 1024x1024 en de eindbazen hebben zelf 2x2048x2048! Enemies hebben ook geadvanceerde bump-mapping en lighting-models met spectaculair lightning effects.

Wat staat er tegenover? Juist, een PC met de kracht van een centrale server van de CIA ofzo, maar dat zijn we immers wel gewend ;)

Even wat screenshots (worden links, anders wordt de lay-out een beetje scheef)

Screenshot 1
    Screenshot 2
    Screenshot 3
    Screenshot 4
    Screenshot 5
    Screenshot 6
    Screenshot 7
    Screenshot 8
    Screenshot 9
    Screenshot 10
    Screenshot 11
    Screenshot 12
    Screenshot 13
    Screenshot 14
    Screenshot 15
    Screenshot 16
    Screenshot 17
    Screenshot 18
    Screenshot 19
    Screenshot 20
    Screenshot 21
    Screenshot 22
    Screenshot 23
    Screenshot 24
    Screenshot 25
    Screenshot 26
    Screenshot 27
    Screenshot 28
    Screenshot 29
    Screenshot 30
    Screenshot 31
    Screenshot 32
    Screenshot 33
    Screenshot 34
    Screenshot 35
    Screenshot 36
    Screenshot 37
    Screenshot 38
    Screenshot 39
    Screenshot 40
    Screenshot 41
    Screenshot 42
    Screenshot 43
    Screenshot 44
    Screenshot 45
    Screenshot 46
    Screenshot 47
    Screenshot 48
    Screenshot 49
    Screenshot 50
    Screenshot 51

Multiplayer

De game bevat uiteraard multiplayer, alleen zijn er dus ook nog steeds 56kers op het internet, dus je zult helaas toch last hebben van lag! Je hebt de klassieke modes; deathmatch, team deathmatch, etc.

Wapens

Elk wapen heeft 2 vuuropties, zoals je missle/chaingun combo die dus een rocket launcher én een chaingun optie heeft. Elk wapen op dat wapen (volg je het nog? 8)) heeft zijn eigen ammunitie, wat verspreid ligt over de levels.

De levels

De levels bestaan uit, zoals bovenstaand al beschreven is, gemiddeld 350.000 polygons, een gigantische hoeveelheid wat de levels extreem mooi en realistisch maakt.

Je vijanden

Deze Demonen zijn je ergste vijand, van psychopatische geestelijke tot zwevende magere mein, ze hebben allemaal hetzelfde doel; jou vermoorden. De AI is niet zo geadvanceerd, maar je kan ze wel tegen elkaar op zetten, dus soms maken ze elkaar af in plaats van jou. Erg vermakelijk!

Psysics

De psysics van het spel zijn heel mooi uitgewerkt, je kan dus een vijand d.m.v. je nail gun vast nagelen aan een muur, maar stel hij hangt aan zijn been, dan blijft hij gewoon lekker aan de muur bungelen todat je hem uit zijn lijden verlost. Ook zullen de modellen bijvoorbeeld over een richel gaan hangen als je ze daar uitschakeld, ze zullen dus niet zoals bijvoorbeeld Splinter Cell door de muren blijven steken.

Black Tharot kaarten

Deze kaarten verdien je door het spel, bijvoorbeeld als je alle demonen in het level uitschakeld. Ze varieren van Extra health tot verbuiging van tijd, en er zijn in totaal 24 kaarten (uit m'n hoofd, correct me if i am wrong), wat de houdsbaarheid van het spel weer verlengt want als je alle kaarten hebt verzameld speel je een nieuwe moeilijkheidsgraad vrij; "trauma" (klinkt goed 8)). Je kunt de kaarten in het spel zelf gebruiken.

Wie gaat hem halen? Of wachten we tot eind dit jaar voor de xbox versie?

/edit 1: 51 screenshots toegevoegd
    /edit 2: Even een soort van "review" gemaakt

Laatst bewerkt: 28 apr 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  2. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb laatst even de demo gedownload bij gamershell, en vind het een echt prachtig mooie chaotische shooter! Et is alleen maar schieten, schieten & nog eens schieten _O_ Wat ik ook zo'n mooi wapen vind, is die ene die die houten palen afschiet. Dat is echt überbruut als je zo'n gast vastnagelt aan de muur met een dikke houten heipaal door z'n hoofd/schouder/ ergens op z'n lichaam _O_

Wel moet ik er even bij vermelden dat je toch echt een aardig systeempje nodig hebt wil je dit in z'n volle glorie ervaren.
    Zelfs mijn über-1337e Geforce 2 MX 200, gecombineert met een 1,2 Ghz processor wist dit spel niet fatsoenlijk te trekken ;)

Verder is het echt een prachtig mooi spel als je van dat gothische gedoe houdt _O_

3. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Maar die GeForce 2 MX 200 is toch helemaal niet zo snel? :confused:

Mijn Sapphire Atlantis 9800 Pro trekt het wel (hopelijk, -slik-)

4. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn 2800+ met een radeon 9800 pro en 1024mb aan geheugen trok m toch wel aardig:)
    Voor de rest best leuk spel. Maar dat hordes monsters afschieten á la serieus sam vind ik niet erg lang leuk. Na korte tijd ben ik jammergenoeg al verveeld. Maar over de graphics mag ik niet klagen, die zijn prachtig.

5. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Gast nee joh! Die kaart is zo bagger als et maar kan! :p Ik heb soms al problemen met counterstrike, go figure :D

6. bary_nl

bary_nl Longhorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik haal hem voor de Xbox, want mijn pc is heel traag. De game ziet er gaaf uit.

7. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Toen ik hem gisteravond op Gammo zag ben ik meteen ff die demo's wezen downloaden, echt gruwelijk spel! Jammer alleen dat het meteen allemaal zo verschrikkelijk donker moet zijn om die duistere sfeer erin te houden. Krijg alleen altijd zo snel kramp in mn arm als ik op de pc speel. Wacht daarom liever op de xbox versie. Weet iemand wanneer die uitkomt??

8. bary_nl

bary_nl Longhorn

Leuk Bevonden:
    1
    Hij komt in het najaar van 2004. :)

9. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ook al... hectische tijden zoals gewoonlijk :)

10. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Hij is mooi, maar daar is dan ook alles wel mee gezegd. Het is gewoon een hersenloos dom ragspel a la serious sam. Daar moet je van houden.

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De game is niet zo zwaar (denk ik). De demo kon ik op 1024x768 (of was het nou 1280x1024?) met alles op medium spelen en dit met een Radeon 9000. Ik moet zeggen dat de demo zelfs al op medium al zeer knap was. De game verveeld niet zo snel als Serious Sam, denk ik (heb de demo in 1 ruk uitgespeeld).

Laatst bewerkt: 27 apr 2004
  12. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Lol, check dit:

Ik speel em net op een PC met een RADEON 9200 erop met Athlon XP 2000+ en 512 MB RAM voor de grap. Ik zet alle gfx op vol (incl. schaduwen) en het gaat nog redelijk vloeiend ook 8) 8) 8) Alleen bij 20+ monsters gaat de framerate achteruit 8)

Nog best goed geprogrammeerd ook, je hoeft er dus geen heftige pc voor te hebben!

13. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Whaha lol :+

14. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb t ook gezien op gammo en ik moet zeker deze een keer spelen, het lijkt me echt vet ala serious sam style maar dan met sfeer.

15. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wow, de graphics zien er fantastisch uit op een Sapphire Radeon 9800 Pro, hij pakt em makkelijk op "insane" (graphics setting)! Hele stabiele framerate! Vooral als je idd die nail gun hebt, eerst een vijand aan het plafond of een muur nagelen en dan aan gorden schieten met de rocket launcher oid }:] Geweldig :D:D:D_O_

16. LostBoyz

LostBoyz JWT

Leuk Bevonden:
    0
    Deze game ligt al in de winkels, voor €40,- ongeveer (dimplus.nl)

17. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik wacht op de Xbox versie zowiezo ,

ziet er scary uit ,

niks om te spelen waar mijn kids bij zijn,

krijg ik weer slapeloze nachtjes (kids awake)

18. bary_nl

bary_nl Longhorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ook voor de Xbox?

De Xbox versie komt later uit.

Laatst bewerkt: 28 apr 2004
  19. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb hem ook op PC hij is echt super vet...de wapens enzo echt goed..

20. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ik hoop dat ze niet te veel hoeven te knippen in levels en graphics als ze hem overzetten op de xbox. Tenminste es echte actie, lekker ouderwets zombies neermaaien :)
    Als je nou eerst ff leest weet je dat hij antwoord gaf op mijn vraag wanneer de xbox versie ong. uit zou komen...

Deel Deze Pagina