Even een tread aangemaakt voor de FPS topper "Painkiller" Klik Hier voor de officiële site (Flash 6 en quiktime player vereist). Even in het Nederlands vertaald van de site voor de niet-engels geleerden onder ons : De nieuwe PAIN engine zorgt voor een ongelooflijk veel polygons en mooiere textures met prachtige light/schaduw technieken en maakt bovendien gebruik van DOT3 bumpmapping. Denk hier aan water reflecties, glas simulatie (wat dat ook mag zijn) en volumetrisch () mist en licht en nog veel meer. Met de Havok 2.0 Physics engine heb je een realistische omgeving op een fantastische manier. Het spel heeft 24 singleplayer missions, allemaal uniek zonder dat ook maar 1 texture 2x gebruikt wordt. Een level is gemiddeld 350,000 polygons, monsters zijn ongeveel 3000-4000 polygons en eindbazen zouden meer dan 8000 polygons bevatten (). En dan nog te spreken van de textures; die hebben gemiddeld een resolutie van 1024x1024 en de eindbazen hebben zelf 2x2048x2048! Enemies hebben ook geadvanceerde bump-mapping en lighting-models met spectaculair lightning effects. Wat staat er tegenover? Juist, een PC met de kracht van een centrale server van de CIA ofzo, maar dat zijn we immers wel gewend Even wat screenshots (worden links, anders wordt de lay-out een beetje scheef) Screenshot 1 Screenshot 2 Screenshot 3 Screenshot 4 Screenshot 5 Screenshot 6 Screenshot 7 Screenshot 8 Screenshot 9 Screenshot 10 Screenshot 11 Screenshot 12 Screenshot 13 Screenshot 14 Screenshot 15 Screenshot 16 Screenshot 17 Screenshot 18 Screenshot 19 Screenshot 20 Screenshot 21 Screenshot 22 Screenshot 23 Screenshot 24 Screenshot 25 Screenshot 26 Screenshot 27 Screenshot 28 Screenshot 29 Screenshot 30 Screenshot 31 Screenshot 32 Screenshot 33 Screenshot 34 Screenshot 35 Screenshot 36 Screenshot 37 Screenshot 38 Screenshot 39 Screenshot 40 Screenshot 41 Screenshot 42 Screenshot 43 Screenshot 44 Screenshot 45 Screenshot 46 Screenshot 47 Screenshot 48 Screenshot 49 Screenshot 50 Screenshot 51 Multiplayer De game bevat uiteraard multiplayer, alleen zijn er dus ook nog steeds 56kers op het internet, dus je zult helaas toch last hebben van lag! Je hebt de klassieke modes; deathmatch, team deathmatch, etc. Wapens Elk wapen heeft 2 vuuropties, zoals je missle/chaingun combo die dus een rocket launcher én een chaingun optie heeft. Elk wapen op dat wapen (volg je het nog? ) heeft zijn eigen ammunitie, wat verspreid ligt over de levels. De levels De levels bestaan uit, zoals bovenstaand al beschreven is, gemiddeld 350.000 polygons, een gigantische hoeveelheid wat de levels extreem mooi en realistisch maakt. Je vijanden Deze Demonen zijn je ergste vijand, van psychopatische geestelijke tot zwevende magere mein, ze hebben allemaal hetzelfde doel; jou vermoorden. De AI is niet zo geadvanceerd, maar je kan ze wel tegen elkaar op zetten, dus soms maken ze elkaar af in plaats van jou. Erg vermakelijk! Psysics De psysics van het spel zijn heel mooi uitgewerkt, je kan dus een vijand d.m.v. je nail gun vast nagelen aan een muur, maar stel hij hangt aan zijn been, dan blijft hij gewoon lekker aan de muur bungelen todat je hem uit zijn lijden verlost. Ook zullen de modellen bijvoorbeeld over een richel gaan hangen als je ze daar uitschakeld, ze zullen dus niet zoals bijvoorbeeld Splinter Cell door de muren blijven steken. Black Tharot kaarten Deze kaarten verdien je door het spel, bijvoorbeeld als je alle demonen in het level uitschakeld. Ze varieren van Extra health tot verbuiging van tijd, en er zijn in totaal 24 kaarten (uit m'n hoofd, correct me if i am wrong), wat de houdsbaarheid van het spel weer verlengt want als je alle kaarten hebt verzameld speel je een nieuwe moeilijkheidsgraad vrij; "trauma" (klinkt goed ). Je kunt de kaarten in het spel zelf gebruiken. Wie gaat hem halen? Of wachten we tot eind dit jaar voor de xbox versie? /edit 1: 51 screenshots toegevoegd /edit 2: Even een soort van "review" gemaakt
Ik heb laatst even de demo gedownload bij gamershell, en vind het een echt prachtig mooie chaotische shooter! Et is alleen maar schieten, schieten & nog eens schieten Wat ik ook zo'n mooi wapen vind, is die ene die die houten palen afschiet. Dat is echt überbruut als je zo'n gast vastnagelt aan de muur met een dikke houten heipaal door z'n hoofd/schouder/ ergens op z'n lichaam Wel moet ik er even bij vermelden dat je toch echt een aardig systeempje nodig hebt wil je dit in z'n volle glorie ervaren. Zelfs mijn über-1337e Geforce 2 MX 200, gecombineert met een 1,2 Ghz processor wist dit spel niet fatsoenlijk te trekken Verder is het echt een prachtig mooi spel als je van dat gothische gedoe houdt
Maar die GeForce 2 MX 200 is toch helemaal niet zo snel? Mijn Sapphire Atlantis 9800 Pro trekt het wel (hopelijk, -slik-)
Mijn 2800+ met een radeon 9800 pro en 1024mb aan geheugen trok m toch wel aardig Voor de rest best leuk spel. Maar dat hordes monsters afschieten á la serieus sam vind ik niet erg lang leuk. Na korte tijd ben ik jammergenoeg al verveeld. Maar over de graphics mag ik niet klagen, die zijn prachtig.
Gast nee joh! Die kaart is zo bagger als et maar kan! Ik heb soms al problemen met counterstrike, go figure
Toen ik hem gisteravond op Gammo zag ben ik meteen ff die demo's wezen downloaden, echt gruwelijk spel! Jammer alleen dat het meteen allemaal zo verschrikkelijk donker moet zijn om die duistere sfeer erin te houden. Krijg alleen altijd zo snel kramp in mn arm als ik op de pc speel. Wacht daarom liever op de xbox versie. Weet iemand wanneer die uitkomt??
Hij is mooi, maar daar is dan ook alles wel mee gezegd. Het is gewoon een hersenloos dom ragspel a la serious sam. Daar moet je van houden.
De game is niet zo zwaar (denk ik). De demo kon ik op 1024x768 (of was het nou 1280x1024?) met alles op medium spelen en dit met een Radeon 9000. Ik moet zeggen dat de demo zelfs al op medium al zeer knap was. De game verveeld niet zo snel als Serious Sam, denk ik (heb de demo in 1 ruk uitgespeeld).
Lol, check dit: Ik speel em net op een PC met een RADEON 9200 erop met Athlon XP 2000+ en 512 MB RAM voor de grap. Ik zet alle gfx op vol (incl. schaduwen) en het gaat nog redelijk vloeiend ook Alleen bij 20+ monsters gaat de framerate achteruit Nog best goed geprogrammeerd ook, je hoeft er dus geen heftige pc voor te hebben!
Ik heb t ook gezien op gammo en ik moet zeker deze een keer spelen, het lijkt me echt vet ala serious sam style maar dan met sfeer.
Wow, de graphics zien er fantastisch uit op een Sapphire Radeon 9800 Pro, hij pakt em makkelijk op "insane" (graphics setting)! Hele stabiele framerate! Vooral als je idd die nail gun hebt, eerst een vijand aan het plafond of een muur nagelen en dan aan gorden schieten met de rocket launcher oid Geweldig
ik wacht op de Xbox versie zowiezo , ziet er scary uit , niks om te spelen waar mijn kids bij zijn, krijg ik weer slapeloze nachtjes (kids awake)
Ik hoop dat ze niet te veel hoeven te knippen in levels en graphics als ze hem overzetten op de xbox. Tenminste es echte actie, lekker ouderwets zombies neermaaien Als je nou eerst ff leest weet je dat hij antwoord gaf op mijn vraag wanneer de xbox versie ong. uit zou komen...