Xbox brandlucht

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door kaliet, 29 apr 2004.

1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hey, een tijdje geleden zat ik te xboxen en ineens stond me hele kamer vol met rook, dus ik snel tv en xbox uitgezet. TV had ik weggebracht maar die bleek helemaal in orde te zijn, dus de brandlucht moet uit m'n xbox zijn gekomen. Als ik aan m'n xbox ruik dan ruik ik ook nog wel een beetje die lucht. Maar hij doet het nog wel, alles doet het, geluid, beeld ik heb echt alle functie's gecheckt. Hmm heeft iemand anders dit ook wel 's gehad? Ik had 'm vanaf het begin dus ik denk dat ik niet meer gebruik kan maken van de xbox service?

2. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm vaagheid ik heb de xbox ook vanaf het begin zo'n beetje mar loopt alleen altijd als een gek vast... Zeker een PAAR foutjes in het programeren

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb dit nog nooit meegemaakt of van gehoord..
    Misschien dat er gewoon veel stof in je xbox zat. Kan gebeuren. Apparaten trekken dat nou eenmaal aan.
    Maar ik zou als ik jou was in ieder geval even bellen naar xbox service. Niet geschoten is altijd mis ;)

4. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    wat me wel opvalt is dat de schaduwen van games blokkerig zijn, ik weet niet of dit normaal is want daarvoor lette ik er nooit op. Bij Splinter Cell, Rainbow six 3 en PGR2 zijn de schaduwen niet echt mooi rond. (Bij pgr2 valt t nog wel mee)

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    tja toch een storring .... ik vrees dat jullie toch de helpdesk moeten bellen

6. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is volgens mij wel normaal heb ik namelijk ook(Y)

7. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan toch niet meer? Dat was toch iets van eh... 14 april afgelopen dat je geen garantie crap meer hebt ofzo?

Dan toch maar ergens ff langs gaan in de stad dan maar...

8. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Zorg ook dat de achterkant vrij staat zodat de doos zn warmte kwijt kan

9. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    eh, hij staat op een tafel... daarachter ongeveer 60 cm ruimte tussen de muur rechts ervan een radio en crap en daarchter nog een n64(wat doet die daar?)
    Maar ja... dit is wel een beetje offtopic aan het worden...

10. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan MS gewoon bellen, ook al heb je geen garantie, meestal kijken ze daar niet zo nauw naar. Bij mij iig niet. Goede service hoor!

11. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik had het een tijdje geleden ook. Schrok me kapot. Ik wilde hem opsturen maar eer dat die doos was aangekomen rook ik het al niet meer.

Edit: Typo

Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    rook? ;)

Woeide? :D

13. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kaliet, je hebt je case toch gemod?

Daar kan het namelijk door komen, de standaard case heeft een bepaalde warmtegeleiding, doordat je case is geverfd kan de warmte niet weg en gaat de verf heel hard stinken en roken.

14. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    nope, ik heb 'm niet ge-case-mod hij is nog helemaal in originele staat :) maarja ik heb 'm effe goed stof vrij gemaakt, mocht het nog 's gebeuren dan bel ik wel.

Ik heb al eerder kennis mogen maken met de service van microsoft, me dvd drive maakte krassen op de cd's, en de service is idd uitstekend. Maar ik heb niet zo'n zin in al dat gedoe weer met dat opsturen etc... Ik wacht het nog ff af :) Bedankt voor de reactie's iig!

15. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    meestal komt de brandlucht uit de voeding...

een tijdgeleden is kort na elkaar 2'tv's kapot gegaan, de trafo's waren bij beide kapot...

16. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0

En dat het blokkerig is komt door de tv want beneden bij mij heb ik dat een beetje echt maar boven wel.
    Ligt ook aan hoe je de contrast en alles hebt ingesteld... 8) |:- O-) undefined

17. JorkyL

JorkyL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    valt wel mee.
    naar een week ofzo gaat de stank wel over.
    ik heb laatst een nieuwe fan in mijn xbox gezet en die stonk de 1e 2 a 3 dagen ook heel erg maar nu ruikt mijn xbox weer net zoals de dag voordat ik hem erin heb gezet.
    de verflucht gaat na een tijdje ook wel weg dus ik denk niet dat het wat uitmaakt voor de warmtegeleiding.
    wat wel uit kan maken is als je aan die mooie plastic "bakjes" van je hdd of dvd rom gaat prutsen.
    onder die van van de hdd zit namelijk een schot waardoor de lucht door het koelelement naar de fan word gezogen.

wat die rokende xbox betreft: microsoft neemt het niet zo nauw met de garantie.
    Als je er heen belt dan is de kans groot dat je je xbox om kunt ruilen.

18. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Je ventilator was waarschijnlijk stuk

19. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Wel grappig dat je eerst de hele kamer vol rook had voordat je maar besloot om de tv uit te doen :D
    Zie het al voor me, hele kamer zwart, he volgnes mij is er iets mis :+

Maar goed zoveel zwarte rook duidt toch meestal niet op iets normaals, ik denk dat er toch wel iets is kapot/doorgebrand is maar misschien is het niks vitaals... zou het ook idd gewoon even afwachten zeker in verband met je garantie..

20. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik vind het niet erg om m'n xbox op te sturen, maar dan heb ik kans dat m'n savegames verdwijnen en daar heb ik geen zin in, en om nou een aantal memory cards aan te gaan schaffen om al m'n saves op te proppen zie ik ook niet zo zitten, maar tot nu toe werkt de xbox nog naar behoren :)

Deel Deze Pagina