Games worden tot vervelens toe uitgesteld. Developers stellen vaak te nipte releasedates voorop, onder druk van meerdere factoren ( bijvoorbeeld, bewust releasedate in december, wegens betere softwareverkoop met de feesten etc.) Maar uiteindelijk blijkt dat dan niet haalbaar. Games zoals Halo 2, rallisport Challenge 2, Fable ( zelfs vandaag weer, Driv3r) werden al meermaals uitgesteld. Tuurlijk heb ik liever een goed afgewerkt spel, maar moet daarvoor zonodig aan de releasedate worden geknoeid? Als ontwikkelaars/uitgevers nu eens gewoon een ruimere releasedate nemen, dan hebben ze toch nog de vrijheid om een gunstigere periode te kiezen voor het uitbrengen van het spel. Bijvoorbeeld 1ste helft 2005, dat is relatief ruim. Er zijn overigens beurzen zat, mochten ze dan eindelijk zeker zijn van hun releasedate, dan kunnen ze die altijd bekend maken ( hoeft niet eens via een beurs, kan ook gemakkelijk via hun eigen mainpage, nieuwssites nemen dat dan wel over etc.)
Zelf vind ik die voortdurend wijzigende releasedatums echt lastig. Je kijkt uit naar een spel, wat gebeurt er...het wordt uitgesteld, je hebt dan al zo'n lange tijd gewacht op het spel, moet je nog eens geduld uitoefenen. Tuurlijk wil ik afgewerkte spellen, maar is dat dan daadwerkelijk zo lastig om die datum wat flexibeler te kiezen? Eventueel kunnen ze, wanneer ze eindelijk zeker zijn van hun stuk, de datum concreet maken. Maar zelf vind ik het lomp om een twijfelachtige releasedate mee te geven. Op die manier hebben de ontwikkelaars overigens minder tijdsdruk en kunnen ze zelf rustiger werken.
Laatst bewerkt: 29 apr 2004