1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitstel games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mr.blond, 29 apr 2004.

  1. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Games worden tot vervelens toe uitgesteld. Developers stellen vaak te nipte releasedates voorop, onder druk van meerdere factoren ( bijvoorbeeld, bewust releasedate in december, wegens betere softwareverkoop met de feesten etc.) Maar uiteindelijk blijkt dat dan niet haalbaar. Games zoals Halo 2, rallisport Challenge 2, Fable ( zelfs vandaag weer, Driv3r) werden al meermaals uitgesteld. Tuurlijk heb ik liever een goed afgewerkt spel, maar moet daarvoor zonodig aan de releasedate worden geknoeid? Als ontwikkelaars/uitgevers nu eens gewoon een ruimere releasedate nemen, dan hebben ze toch nog de vrijheid om een gunstigere periode te kiezen voor het uitbrengen van het spel. Bijvoorbeeld 1ste helft 2005, dat is relatief ruim. Er zijn overigens beurzen zat, mochten ze dan eindelijk zeker zijn van hun releasedate, dan kunnen ze die altijd bekend maken ( hoeft niet eens via een beurs, kan ook gemakkelijk via hun eigen mainpage, nieuwssites nemen dat dan wel over etc.)
    Zelf vind ik die voortdurend wijzigende releasedatums echt lastig. Je kijkt uit naar een spel, wat gebeurt er...het wordt uitgesteld, je hebt dan al zo'n lange tijd gewacht op het spel, moet je nog eens geduld uitoefenen. Tuurlijk wil ik afgewerkte spellen, maar is dat dan daadwerkelijk zo lastig om die datum wat flexibeler te kiezen? Eventueel kunnen ze, wanneer ze eindelijk zeker zijn van hun stuk, de datum concreet maken. Maar zelf vind ik het lomp om een twijfelachtige releasedate mee te geven. Op die manier hebben de ontwikkelaars overigens minder tijdsdruk en kunnen ze zelf rustiger werken.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  2. Kronos

    Kronos Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, maar er is ook een andere kant aan het verhaal. Zodra men zich aan een tijdlimiet houd gaat men haasten om de game af te maken. Hierdoor leveren ze dan games die vol zit met glitches of gewoon te leeg is. Ik heb liever dat ze de driv3r maken die iedereen moet hebben dan dat ik een halve game gekocht heb voor 60 euro's. Helaas is het bij Brute Force tegen zich gaan werken omdat er zo veel van verwacht werd en steeds maar uitgesteld werd is die game enorm tegengevallen.Dit zou ook kunnen gebeuren met andere spellen.

    Maar als je idd met smart op de game wacht dan is het zeker wel irritant.
     
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Tja dat is idd vervelend en het brengt toch best frustraties met zich mee. Zeker waar dat de tijdsdruk minder hoog zal zijn als er geen preciese datum gegeven is. Misschien worden die datum gegeven om het publiek al een beetje op te warmen. Om de aandacht bij het spel te vestigen en te houden, zegmaar.
    Je wacht bijvoorbeeld al 3 jaar op Fable, en iedere keer als je dr iets over hoort denk je dat het weer een stapje dichterbij komt. Helaas volgt de maand erop het bericht dat het dan weer een halfjaar uitgesteld is. Maar om je zoet te houden zullen ze die datum dan niet te ver weg leggen om je toch het gevoel te geven dat het spel er in de nabije toekomst aan zit te komen. Zo zal je dan toch maar even die screens bekijken, die je anders misschien geen zak zouden interesseren als ze van te vren vertellen dat het spel pas uitkomt als de xbox2 al in de winkels ligt (begint het iig beetje op te lijken :'-()
    /ed: Naar het echte antwoord ben ik eigenlijk ook wel benieuwd, maar dat zal denk ik gissen blijven
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  4. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Het gebeurt de laatste tijd echt te veel.

    Afgelopen december. Fable, Halo 2, Sudeki, Half life 2 (pc), etc. Allemaal opgeschoven.
    Dan word je ook wel een pissig. En dan heb je ook nog altijd weer dat irritante excuus van: 'Ik wacht liever wat langer op de game, dan dat ik een half afgewerkte versie krijg.' Helemaal gelijk hoor, no doubt about it. Alleen dat dit 3 tot 4 keer achter elkaar gebeurt vind ik toch echt wat te gek. Halo2 & Fable zijn gewoon een slordig jaar opgeschoven! Dan denk ik ook van: 'Jonge, stel dan ook geen releasedatum vast als je weet dat je het niet kunt halen. Dat is gewoon valse hoop opwekken.' Vooral als je het hebt over grote titels zoals Fable & Halo2.
    Vorig jaar was de Fable hype op z'n hoogtepunt, maar toen kwam de game opeens niet uit. Vele fans waren teleurgesteld, en zochten wederom weer troost bij het eerdergenoemde gezegde 'Ik wacht liever wat langer op de game, dan dat ik een half afgewerkte versie krijg.'
    Ondertussen is het aantal v/d wat fanatiekere Fable aanhangers voor een groot deel gedaalt.

    Tja, ik weet niet precies hoe ik mijn mening over uitstellen kan weergeven, maar ik weet wel dat het zowel een positief als een negatief effect op de game heeft.
     
  5. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Release data blijven moeilijk. Ook voor developers is het moeilijk om een releasedata vast te stellen. Er kunnen natuurlijk allemaal problemen zich voordoen, en dus kan de game uitgesteld worden. Dan denk je, waarom maken ze die releasedata niet ruimer, maar dan worden gamers weer boos,die willen duidelijkheid. Maar wat mij beter lijkt is om een heel ruime release op te geven die ook echt haalbaar is. Des noods noemen ze een richtdatum, alleen dan een paar maanden later. Dan kan de releasedatum alleen maar meevallen. Das ze zeggen 20 maart, en hun richtdatum is 20 januari. Dan worden gamers vast niet boos als hij eerder uitkomt. Verder zijn er nog hype ontwikkelaars: Bijvoorbeeld Valve die in augustus zegt dat half-life in de herfst in de winkels ligt, en die vervolgens pas een jaar later(waarschijnlijk) in de winkels ligt. Nee, beter is dat van Rare of Blizzard, die gewoon ruim de tijd nemen voor titels en er ook echt wat van maken.
     
  6. Alborz

    Alborz Guest

    Amen
     
  7. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Het verbaasd me dat niemand het nog heeft gezegd en jullie hebben het vast al twintig keer gelezen maar.. Halo 2 is nooit uitgesteld, simpelweg omdat er nooit een officiele datum is vastgesteld door Bungie zelf. Ze hebben hoogstens gezegd dat de Maart/April release dates mogelijk niet ver van de werkelijkheid zouden liggen in een interview.

    Tegenwoordig ben ik eraan gewend geraakt om elke release date met een korreltje zout te nemen. Opzich vind ik het niet zo erg, ik vind het irritanter om te wachten op een game waar je helemaal geen idee van hebt wanneer het uitkomt (zoals voorheen met Halo 2).

    Ik ben het er mee eens dat developers beter een ruimere periode kunnen nemen, dan hebben ze nog wat speling met de release en hoeven fans niet geirriteerd te worden met de zoveelste vertraging.
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Enige nadeel van dat uitstellen. De verwachtingen van een game worden hoger en hoger. op het moment dat ie eindelijk uitkomt heb je vaak te maken met een tja....tegenvaller. Vaak is de gamne niet eens zo slecht, maar de hele buzz eromheen verziekt veel. Te hoog geschapen verwachtingen en opgeklope verhalen....jammer
     
  9. nielsracing

    nielsracing My vinyl

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat ze niet een half jaar van tevoren al met 1 of 2 screenshots moeten komen, en dan een week later weer 3 of 4 enz.
    Daar word je toch gek van.
    Kondig een maand van tevoren aan dat het spel uitkomt, simpel als wat :)
     
  10. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    De tactiek van Codemasters weet ik ook wel te waarderen, ze hypen niet overdreven veel (DTM Racedriver 2 werd niet overdreven veel gehyped) en toch wekt het spel voldoende belangstelling op. Qua nieuws komen ze met nette screens op de proppen en trailers, ook hierin overdrijven ze niet. Plus hun site is ook steeds up-to-date. Je moet ook nooit echt superlang wachten op een game van hen. Ze kondigen hun game immers aan als ze al vrij ver gevorderd zijn in de ontwikkelfase. Kijk naar Colin McRae Rally 2005 ( vandaag aangekondigd ) die zal al in de herfst van dit jaar verschijnen! Dat is relatief snel. Op die manier blijven gamers warm voor het spel, de aankondiging, plus nadien wat screens/trailers tussen de aankondiging en de release. Het ligt dus vers in het geheugen.
    Voordelen: vermits ze zelf al tijdje bezig zijn met ontwikkelen, kunnen ze probleemloos een vrij stipte releasedate meegeven ( aangezien ze zelf weten hoeveel werk er nog is )
    Gamers hoeven niet te lang te wachten.
    Aankondiging, screens en trailers liggen vers in het geheugen bij de release. Dus de interesse is er.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  11. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Tja, nu Colin McRae een jaarlijks nummertje begint te worden is het eerlijk gezegd ook niet zo moeilijk om de release wat dichter bij te leggen dan spellen die jaren in ontwikkeling zijn hè.

    Om gamers nu een hele tijd te laten wachten en op het laatste moment aan te kondigen vind ik nu ook niet zo fijn (ik doel hier niet op CMR2005), bijv. van een release van een game als Halo 2, S.T.A.L.K.E.R. en Half Life 2 (slecht voorbeeld eigenlijk, hehe) wil ik wel tijdig op de hoogte zijn. Het is opzich wel leuk als er een game opduikt uit het niets, maar om dat met elke game te hebben.. nee dank je.
     
  12. Dinand

    Dinand Haags Kwartiertje

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht ook nog steeds op Risk op de Xbox, die is al meer dan een jaar uitgesteld en nog steeds is er geen datum bekend.
     

Deel Deze Pagina