[XOne] Weinig PAL?

Discussie in 'Games' gestart door GravityWell, 25 jun 2002.

  1. GravityWell

    GravityWell 1337 N00b...

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt het nou aan mij of zijn er maar heeeeel weinig mensen die (via GameSpy) online Halo spelen ik heb tot nu toe nog geen 1 keer gespeeld iedereen is NTSC (USA)...Toen ik eindelijk een keer een belg tegen kwam werkte die tunnel prog niet! (lees: liep vast =()...

    Maar ik heb de hoop nog niet op gegeven, ik moet online spelen...

    Dit is nu mijn opstelling:
    [​IMG]

    Internet -----> Router -------> PC1 + PC2 + PC3 +XboX

    Dus Internet komt binnnen op me router en die slit het naar de PC's en XboX...


    Ik kan nu in het System Link menu komen (bij Halo) maar daar blijft ik maar looken for games...8)
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2002
  2. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Balen maar als het goed is kun je ook tegen Amerikanen spelen dacht ik of zit ik dan weer fout?
     
  3. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zit fout ja, dat werkt niet. :'-(

    Komt allemaal door die shit regio-lock/code.
     
  4. Xboxer14

    Xboxer14 Guest

    Wat is dat eigenlijk voor een shit site, als ik op www.xboxconnect.com kom, dan is het iets totaal anders. en ik vraag het nog een keer wat is het verschil tussen gamespy en xboxconnect. en welk is de beter
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Sniewaar. Hebdur nix mee te maken.

    Een PAL is geen vriend en NTSC betekent "Never The Same Color". En dat gaat niet samen. Dus een PAL game ken nie bekken met een NTSC-game en viceversa. Is gewoon even niet goed over nagedacht bij het maken van de Xbox en de geemz. <mopperdemopper>
     
  6. johnno

    johnno Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    pal en ntsc heeft te maken met het aantal beeldlijnen en het aantal hz. Usa is 60hz en NL is 50..
     
  7. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt aan de router heb ik ook het gaat niet hij loopt iid heel de tijd vast.
     
  8. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke routers moet je dan hebben die wel werken (ik kan dus aan een router komen)? Maar dan moet ik er wel wat aan hebben natuurlijk. Of weet je niet preies waar het aan ligt?
     
  9. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen dat eentje zonder ingebouwde firewall wel werkt maar ik denk dat het gewoon aan de manier van informatieoverdracht van de router ligt oftewel waarschijnlijk zal geen enkele router werken.
     
  10. Kees

    Kees Bring out the gimp!

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen flauw idee of ik die afbeelding hier krijg.. maar de opstelling zoals in deze afbeelding werkt.
    [​IMG]

    Op een van je computers (ervan uitgaande dat ze allemaal aan die router hangen) installeer je GameSpy en die GameTunnel. Je start gamespy, vervolgens zoek je wat nieuwe vrienden uit die met je willen spelen. Zet je xbox in "Looking for games"-mode en klik in gamespy op Ready.

    De host zal het spel starten, bij jou start dan de Gametunnel en op je tvscherm zie je het spel staan. Joinen en knallen maar.



    Maar wat ik mij afvraag, die router.. draait daar een dhcpserver op? Oftewel krijgen alle computers en jouw xbox automatisch een ipnummer van die router?

    succes! (zelf gister nog online halo gespeeld, met wat engelsen.. wel enorm kikken!)

    edit: beetje problemen met de afbeelding
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2002
  11. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je internetmodem (ADSL/Kabel) UTP aansluiting?
    Zo ja, sluit de kabel rechtstreeks aan op dat modem (dus zonder tussenkomst router). En natuurlijk moet je compie ook dan twee netwerkkaarten hebben. Dan zie je of de router de veroorzaker is.

    Als dat zou is zou je in de router bepaalde poorten open moeten zetten of je tunnelcomp. als DMZ host instellen.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2002
  12. Crosis-nl

    Crosis-nl lurking around

    Berichten:
    851
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond bij mij thuis even online gegamed.
    Gewoon met een hubje.

    internet in hubje,vanaf hubje naar PC en XBox.
    Gamespy installeren en gamen maar ;)

    Alleen jammer dat we veel LAG hadden :mad:
     
  13. Drome

    Drome -

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0

    je moet http://www.xbconnect.com hebben!

    Gamespy en xbconnect doen allebei hetzelfde. Ik vind de laatste tijd bij xbconnect steeds meer Nederlandse tegenstanders. dus de laatste tijd speel ik vaak met xbconnect. Ik heb ze allebei geinstalleerd en kijk gewoon waar Pal games zijn.
     
  14. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel zelf veel via gamespy en daar zijn eigenlijk altijd wel genoeg mensen om tegen te spelen. Je moet alleen wel de algemene lobby nemen en niet die van Europa. Maar als ik de reacties hier zie ga ik toch ook xboxconnect maar eens uitproberen.
    Nadeel van gamespy is wel dat je een zeer snelle host nodig hebt, 512/128 kb kabel is gewoon niet genoeg om te hosten! Weet iemand of dit met xboxconnect anders is?
     
  15. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    xbconnect werkt niet bij mij, ik heb al meerdere versies geprobeerd. Er zijn daar ook helemaal geen PAL mensen te vinden.
    Gamespy vind ik een stuk makkelijker, en, het werkt ook nog eens! Wel even de firewall in je router uitzetten, anders werkt het niet. Daarom dus dan wel weer een firewall op je PC installeren anders kunnen ze je PC makkelijk hacken.
     
  16. zeroping

    zeroping -= uNLeashed =-

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Speel altijd via GameSpy, maar inderdaad weinig PAL games. Ligt misschien aan het feit dat er weinig mensen in PAL land zijn met genoeg bandbreedte om een game te hosten!

    Ik speel via ADSL (MXstream) en een Draytek Vigor Router! Werkt top! Allen heb ik ook niet genoeg bandbreedte om te hosten... :'-(
     
  17. Drome

    Drome -

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    xbconnect

    een voordeel van xbconnect vind ik is dat je duidelijk kan zien of het ntsc of pal is. je moet dat namelijk aanvinken als je een game host.
    en ik vind daar toch elke keer tegenstanders.
     

Deel Deze Pagina