Yo Ik zoek een programma dat je kan downloaden en waarmee je mooie logo's ken maken... Ik ken niks vinden op internet en ik hoop dat iemand eens site weet waar ik een progamma ken downloaden waarmee ik logo's ken maken..( met paint ziet het er niet uit ) Alvast bedankt !
Waar slaat dat nou weer op? hoezo mag je dat niet zeggen of is dat weer tegen de regels van de administrators? ( of hoe je dat ook schrijft) Maar paas eens een link ofzo als je wilt
ik snap jullie niet, hoezo tegen de regels? voelt XBW zich zo sterk tegen geconcureerd door die andere site die iets heel anders te bieden heeft. Lijkt me sterk.
Geen photoshop gebruiken om logo's te gebruiken, daar is het echt niet geschikt voor Photoshop is pixelgeörienteerd en logo's moeten groot worden aangeleverd (om b.v. op vrachtwagens te plakken), maak je het logo niet groot krijg je altijd van die "computerlijntjes"/pixels te zien. Maak je het logo wel groot dan krijg je het nooit van z'n leven op een cd'tje gefikt om dat het bestand te groot is. Illustrater daarintegen is vectorgeörienteerd, het plaatje slaat alleen verbindingsstukken op in het bestand wat aanzienlijk veel ruimte scheelt omdat ie niet elk pixeltje hoeft op te slaan. Daarbij heeft het veel betere gereedschappen om strakke gebogen lijnen makelijk en snel (op groot formaat hè ) te bewerken. Kortom: Photoshop is om foto's te bewerken en om gedetailleerde plaatjes te tekenen. Illustrator is voor grote logo's te maken die minder gedetailleerd hoeven te zijn. Van allebei kan je volgens mij gewoon een trial downloaden op www.adobe.com
Er is een verschil tussen "pixelen" en pixelgeörienteerd Photoshop heeft handige gereedschappen waarmee je snel een groot vlak mooi kunt maken maar je bent eigenlijk bezig met pixel per pixel inkleuren. In illustrator geef je vector punten aan en kan je niet "pixelen". Hoe je b.v. duidelijk verschil kan zien is als je in Photoshop (of MS Paint) inzoomt of in Illustrator (of Flash, ook vector proggie). In photoshop en paint zie je allemaal pixeltjes, in illustrator en flash blijven de figuren mooi, "geäntialiased" zeg maar.
Omdat vectortekeningen op berekeningen tussen hoeken en punten gebaseerd zijn, is het mogelijk om vectortekeningen in theorie oneindig te vergroten zonder kwaliteitsverlies. Dat is bij pixeltekeningen (foto's bijvoorbeeld) wel anders. Zoals Dioga al zei, wil je echt logo's gaan maken dan heb je het meeste baat bij een vectorgeoriënteerd tekenprogramma. Adobe Illustrator is echt een goed programma, maar niet makkelijk te leren en behoorlijk prijzig in aanschaf. Een ander goed programma met ook behoorlijk wat vectormogelijkheden is Macromedia Fireworks. Een proefversie van de nieuwste versie, Fireworks MX 2004 is te downloaden op www.macromedia.com. Hoewel Fireworks meer geschikt is voor het maken van web-afbeeldingen (gif, png, animated gifs), zou je het ook wel kunnen gebruiken voor het maken van een logo.