Quake?

Discussie in 'Algemeen' gestart door proz8c4ever, 6 aug 2002.

  1. proz8c4ever

    proz8c4ever And who are you?

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk... Om eerlijk te zijn... vind ik dat er een quake versie op de xbox moet komen.
    Hoe je het ook draait en keert, ik vind (mijn mening dus) quake nog steeds beter.
    En ja, unreal 2003 en championship zal wel de grond aanvegen met Quake, ondat het er grafisch tonnen beter uitziet, maar toch vind ik quake nog steeds heerlijk spelen.
     
  2. mvdzwaan

    mvdzwaan Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas, dan zit er op dit moment niks anders op dan een modchip te installeren en de beschikbare Quake2 xbox conversie te draaien.

    Ik moet zeggen dat er 'dankzij' de modchips meer software is die MS misschien beter gewoon officieel moet gaan supporten (denk ook aan de Xbox mediaplayer, waarvoor onlangs een concurrent op ps2 is uitgekomen die wel gewoon op alle ps2's te draaien is)
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    jij vindt dat microsoft de illigale (?) sector moet gaan supporten?
    weet je hoeveel geld ze mis lopen door Mod-chips?
     
  4. mvdzwaan

    mvdzwaan Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg ik dat dan ?!?!?!?

    Dus niet, ik zeg dat de modchip's ook nieuwe applicaties hebben voortgebracht (even los van illegale copy's).

    Er zijn vcd/divx/mp3 spelers, alle open source emulators worden geport (mame is tijdens de ontwikkelfase door MS zelf al gedaan, maar nooit vrijgegeven).

    Je ziet nu dat er sinds korte tijd voor de ps2 gewoon officieel dezelfde software wordt gereleased (divx speler, linux etc.etc.). Zie bijv. http://www.broadq.com/product.shtml

    Daarmee wordt de ps2 sterker t.o.v. de xbox, terwijl de xbox het allemaal ook kan, en beter. Dat heeft de homebrew software nu al aangetoond.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2002
  5. mvdzwaan

    mvdzwaan Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    en als extra punt denk ik dat er door deze homebrew software meer consoles worden verkocht, en iedereen die een console heeft koopt ook wel eens een officieel spel, dus of het direct slecht is.......

    voorbeeld (uit het ongerijmde) : De PS2/PSX staan toch wel bekend als de meest gemodde consoles (ook dankzij het feit dat ze cd media gebruiken).

    Ik had nou niet echt het idee dat het met de ps2/psx slecht gaat....
     
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    weet je waarom?
    er zijn laat zeggen 150 miljoen Playstation consols (PSX,PSone en PS2) verkocht

    laten we zeggen dat er 50% daarvan kopieerd.
    en de rest niet,

    maar xbox heeft heleaas nog niet zo`n groot aantal.
     
  7. mvdzwaan

    mvdzwaan Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Modden werd al met de PS gedaan toen er niet zoveel verkocht waren hoor.

    En je 50% is zwaar aan de hoge kant. Het blijkt uit de praktijk dat er toch maar een zeer selecte groep is die >50 euro wil uitgeven voor een mod waarbij ze zelf moeten solderen of >100 euro als iemand anders het doet. Daarbij raken ze tevens de garantie kwijt. Al met al genoeg reden voor een hele grote groep mensen om dit niet te doen.
     
  8. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had deze thread op slot gedaan, ik zet hem weer open maar wil niets meer lezen over modchips

    als ik hier wel wat over die illegale chips lees gaat ie op slot :)
     
  9. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    Tevens wil ik aan deze discussie toevoegen.

    Stel MS zou wel extra applicaties installeren dan zou ik em niet meer willen want dat zou betekenen dat je xbox echt een pc wordt en dat zou ook kunnen betekenen dat je xbox langzamer wordt.
    Kijk maar naar je pc, leeg is snel hoe meer apps je installeerd hoe langzamer hij wordt.

    hmm.... wil ik dat...... hmm.... nee :confused:
     
  10. CursorX

    CursorX Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel nu vooral nog et laatste level en da livel in de sneeuw!

    voor de vliegtuigkes
     
  11. mvdzwaan

    mvdzwaan Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien de xbox wel multithreading maar niet multitasking is (er draait altijd maar 1 executable) zou dat een onterechte zorg zijn :)
     
  12. Rude

    Rude BIG EGO

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ja joh!

    nou bedankt voor je post bij deze topic:p
     
  13. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah man..
    Ik zou eigenlijk ook wel Quake 4 willen zien op de Xbox..
    Misschien wordt die binnekort wel aangekondigd..
    Dat zou roelen..
    Als UC het goed gaat doen, kan je misschien een Quake verwachten op de Xbox!! :)

    "Time will tell"
     
  14. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt er donder op zeggen dat er een Quake game op de Xbox zal verschijnen, zeker nu er enorme LAN-festijnen in Amerika worden gehouden waarmee de interesse voor dat soort game hoog blijkt te zijn.

    ID Software ziet dat natuurlijk ook wel en zal waarschijnlijk dus een Quake game naar de Xbox brengen. Welke en wanneer? Geen idee.
     
  15. Justixe

    Justixe DeLorean DMC-12

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    1
    De xbox is puur en alleen bedoeld als gaming-console (afgezien van de DVD). Als je er divx'jes op wilt zien en al die andere shit dan koop je maar een PC!!!!! =(

    Iedereen moet met z'n klauwen uit de Xbox blijven, want er is niX mis met de Xbox!
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2002
  16. Sh@dow

    Sh@dow Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    is al aangekondigd :p Is een PC/Xbox only game als ik me niet vergis.
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nog niks officieels hoor..
     
  18. maximus

    maximus loud pipe save lives

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond quake3 ook wel een aardige knaller maar voorlopig denk ik aan andere dingen.Er komen eindelijk eens een héééél pak First person shooters uit waar moeilijk uit te kiezen valt.Laat ze maar komen!
     
  19. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee WouteR heeft gelijk..
    Kijk Hier maar! :)

    MS probeerde de rechten te kopen...
     
  20. maximus

    maximus loud pipe save lives

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info.Lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de hardware waar Doom 3 op loopt éééééééééééééénorm zwaar is.Het zou slechte reclame zijn om het eerst op de x-box te laten verschijnen.Ik denk dat het natuurlijk wel zeer mooi zou draaien op een x-box maar die nieuwe Gforce 4 video kaarten zijn niet van deze wereld.Doom 3 kreeg niet voor niets de prijs van het MOOISTE spel op de E3 beurs.Tegen dat Doom 3 en quake 4 uitkomen kan de x-box niet meer tippen aan die nieuwe generatie van videokaarten .Geld is natuurlijk het enige wat daar een stokje kan voor steken.
     

Deel Deze Pagina