Beste controller

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Xelif, 6 mei 2004.

?

Welke controller is het best?

1. Nintendo 64

3 stem(men)
    2,8%
  2. Dreamcast

4 stem(men)
    3,7%
  3. Playstation 2

12 stem(men)
    11,0%
  4. GameCube

10 stem(men)
    9,2%
  5. Xbox standaard

46 stem(men)
    42,2%
  6. Xbox s

34 stem(men)
    31,2%
  1. Xelif

Xelif I'm born to be me

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg wat mensen op het xbwforum de controller vinden.
    En geef eerlijk antwoord en niet xboxcontroller zeggen om dat dit een xboxforum is.

ik zelf vind de beste controller van de N64 een betere controller is volgens mij nog nooit gemaakt.

kijk toch naar het pareltje

lekker in de hand en ziet er gewoon strak uit

ik hoop op veel meningen

2. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Bwa

1)de D pad was er niet echt lekker
    2)je moest ofwel voor een grip met D-pad, ofwel voor een grip met analoge stick kiezen
    :cool:de rechterknoppen waren ook niet ideaal voor de meeste games

Beetje zelfde probleem als de Cube controller: voelt lekker aan maar speelt bijna alleen super voor Nintendo's eigen games. Voor de meeste andere games eerder een nadeel.

Eerlijk gezegd (en tegen mijn verwachting in) vind ik (na toch wel heel vaak intensief gebruikt te hebben ;) ) de Xbox S controller 1 vd beteren. De controllers de dag van vandaag voelen wel wat beter aan dan die van vroeger (daar valt uiteraard over te discussiëren) maar waar iedereen wel mee akkoord zal gaan is dat je er veel meer mee kan dan de controllers uit pakweg het 8, 16 en 32 bit tijdperk. Waarom de S dan? De perfecte triggers (perfect voor racegames), de goede D-pad (goed voor fightgames), de goede sticks en ook wel vooral de goede ligging van zowel D-pad als linkerstick en ook heel belangrijk: je hebt de linkerstick vast in je primaire greep (itt tot de Dual Shock 2 waar je in eerste instantie de ouwe D-pad zou vasthebben wat wel goed is voor fighters maar das ook al). En dan de keuze voor 4 neutrale knoppen rechts. Minpuntje zijn misschien wel de zwarte en witte knop.

3. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    mijn mening is dat de xbox controler S het meeste naar mijn handen gemaakt is. :) dit is geen fanboy post het is gewoon zo _O_ .

ik daarom ook dat ze bix tot weinig veranderen aan de controler voor de tweede xbox.

Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  4. Alborz

Alborz Guest

ik vind de controller s ook een van de betere kheb ooit is een n64 en die controller was wel TE groot maar de best of all vind ik die van dreamcast die was sooi mooi en met sown schermpje :p:p

5. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    jep DC controller had ook wel wat, maar jammer genoeg was de D-pad vrij slecht en dus vrij ongeschikt voor pakweg StreetFighterIII... Maar afgezien van fightgames vond ik hem wel erg lekker :)

6. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind de controller van de N64 ook masterlijk _O_

De opvolger ervan... die van de GameCube ligt bij mij ook precies in de hand dus die vind ik ook top.

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik vond de N64 controller persoonlijk niks. Mijn favo is Xbox normal (L) controller.
    Ligt goed in de hand en niet te klein, pokies zitten niet te dicht op elkaar. Al zou ie wel wat beter kunnen. Trilfunctie erin vind ik niet echt super en A B X Y knoppen zijn (te) hard, krijg je zere vingers van als je een tijdje speeld, waar de PlayStation controllers zachtere knoppen heeft.

8. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn favortiet was de controler van Super Nintendo. Maar dat ik alle next-gen consoles uitgeprobeerd heb, vind ik dat de XBOX-L controller het meeste lof verdiend. Ik ben gewoon heel groot dus mijn handen hebben ook een controller nodig die goed daarbij past. Verderest vind ik de playstation controller ook erg fijn.

9. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die van de ps2 te klein die van de gamecube is heeeeeeeeel geod en de grote xbox controler is ook best wel lekker en natuurlijk de masterlijk n64 controller:)

10. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel eens goed gekeken naar de dc controler en die van de xbox en ik doel dan op de duke. Dat ding is bijna het zelfde alleen de techniek is vernieuwd en hij is wat ronder kwa formaat is hij het zelfde de trekkers. MS heeft gewoon heel goed naar de DC gekeken. Niet alleen naar de controler maar ook de XBOX zelf heeft veel gelijkenissen met de DC.

11. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Polleke toegevoegd! :D

12. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    De enige lekkere controller vind ik die van de Xbox. De normal en de small. De NGC is helemaal bagger.

13. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de n64 controller had een knop (linker schouderknog) die ik nooit gebruikte. Vind de L xbox controller ook erg fijn, ziet er mooier uit dan de s controller en speelt gewoon relaxed. NGC controller heeft te weinig knoppen en het is echt een crime om thps of soul calibur mee te spelen. De ps2 controller is gewoon de beste, ligt lekker in je hand, heeft genoeg knoppen en is ideaal voor fighting games

14. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Vroeger vond ik die N64 controller ook goed, maar als je een tijdje met controller S gespeeld hebt en je speelt daarna weer met die nintendo controller merk je dat de N64 controller in vergelijking veel minder nauwkeurig is
    Daarom heb ik gekozen voor Controller S..2e plaats PS2 derde plaats N64.
    Gamecube controller is net Fisher Price

15. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Xbox standaard

niet alleen ben ik gewend een groot apparaat vast te houden ;) , maar ik vind de standaard controller kwa comfort en 'bereikbaarheid' veel beter dan bij de PS2 en GC-controller...

16. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Xbox S, die ligt gewoon top in de hand en die thumbsticks zijn gewoon het beste. De knoppen zijn ook geweldig alleen die triggers mochten wel wat breder.

17. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De s-controller is vet relaxt; eerst was het nog ff wennen, maar daarna ligt het erg lekker in de handen

18. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    De oude oversized Xbox controller :D

Lekker groot! Grote ronde vormen ( :+ ) die precies in mijn handen passen (!!!:+!!!). Vind layout van de knoppen ook veel fijner, wit & zwart boven ipv onder. Bij de S druk ik hele tijd mis, ook start en back zijn voor mij verstopt. Ach, tis gewoon ff wennen maar heb een XL, dus niet nodig :cool:

De N64 controller vind ik echt één van de slechtste. Het grootste nadeel vind ik als je gebruik moet maken in een spel van de rechter trigger maar je spelen moet de de thumbstick, telkens met je hand overpakken :mad: 8) Neh, echt 1 van de ongelukkigste layouts.

19. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Xbox standaard roeleert voor mij!! n64 was ook goed, maar deze ligt gewoon ongelooflijk lkkr in de hand:D

20. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    gamecube controller.. met als runner-up de xbox s

Deel Deze Pagina