Help deze n00b met een videokaart 3)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door hutkofer, 30 apr 2004.

1. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vraag me af of er al spellen zijn die zoveel geheugen nodig hebben. Vooral op een 9600 Pro of XT zal je dat niet merken, omdat de kaart niet snel genoeg is daarvoor. Pas als je kaart supersnel is en je de hoogste settings van alles in kan stellen, dan ga je pas profiteren van die 256Mb bij de juiste games. Hij hoeft dan minder te laden uit het gewone geheugen. Op een 9600 hoef je je daar geen zorgen om te maken, want dat is toch een beetje een budget modelletje.

Er zijn kaarten geweest in 128 en 256 Mb uitvoering waarvan de 256Mb iets lager geklokt was, en dus ietsjes trager.

Ik zou op internet de reviews en benchmarks opzoeken van de kaart die je wilt, en kijken hoe die presteert in de games die jij wilt spelen.

Let wel op dat compaq pc's zeer irritant zijn om up te graden, dus vraag voor de zekerheid of je hem evt. terug mag brengen. Die Matrox 450 kaart is een hele goede 2D kaart, maar inderdaad niet geschikt voor 3D. Let ook even op de kastkoeling, een 3D kaart produceert meer warmte tijdens het gamen, en daar moet je wel vanaf.

Je kan ect. je pc meenemen en hem er in laten zetten bij de winkel. Als je het zelf doet, eerst de stroom eraf, dan nog een paar keer de powerknop indrukken zodat alle lading eruit is. Oppassen met statische electriciteit en voorzichtig zijn met de hardware. Beter 10 keer kijken dan 1 keer hard erin rammen en dingen slopen.

Je kan op tweakers.net pricewatch zien wat de kaart gemiddeld kost.

Succes!!

2. hutkofer

hutkofer Guest

De Pro versie komt toch tegen de 200 euro aan ?

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bij Alternate kost de Club3D Radeon 9600 Pro 128MB gewoon 149,- euro :)

4. hutkofer

hutkofer Guest

Oh, dat valt mee:)

en is de 9200 128mb wat?

heel erg bedankt iig !

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Slechte kaart. Als je dan toch een low-end kaart neemt, neem de de Geforce FX 5200 128MB.

Met de 9200 kan je misschien nog de games spelen die jij veel speelt, maar zodra je AA of AF inschakelt wordt het een kleine ramp. Games zoals Far Cry zal je hoogsten op 1024x768 met alles op low kunnen spelen (misschien hier en daar een uitzondering).

Neem die 9600 Pro 128MB maar, je zal er geen spijt van hebben.

6. hutkofer

hutkofer Guest

Oke, ik ga voor de 9600 pro. die blijkt gewoon het beste te zijn, en is maar 136 euro !

Met deze kaart kan ik wel far cry spelen?:)

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Jah, zeker. Alles op medium moet op zijn minst lukken.

8. hutkofer

hutkofer Guest

K, dan ga ik die nu halen :D

9. hutkofer

hutkofer Guest

K, dan ga ik die nu halen :D

bedankt voor het advies !:)

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Jah, slechts 300 euro buiten z'n budget :+

11. hutkofer

hutkofer Guest

K, ik heb nu dus de Club 3D (is dat goed?) Ati 9600 pro, met 128mb gekocht :)

nu nog kijken hoe dat ding erin moet :p

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja hoor, Club3D bied kwalitatief goede kaarten voor een goede prijs.
    Werkt ie al?

13. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    In het agp slot > bruine gleuf op moederbord naast witte pci gleuven. Niet al te hard drukken en schroevje niet al te strak.

Deel Deze Pagina