Harvest Moon

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kane, 7 mei 2004.

1. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet of er hier mensen zijn die de nieuwe Harvest moon (GC) hebben, maar ik heb hem vandaag gehaald en ik moet zeggen dat hij aardig geniaal is. Een echte top game. En ik vind dan ook dat het hier zijn eigen topic verdiend.

art:

screenshots:

Misschien dat we elkaar een beetje kunnen helpen, en een beetje kunnen discussieren over deze geniale game.

Ik zelf zit nu nog in stage 1, jaar 1. Beetje aan het rond kijken hoe alles werkt. ben er net achter gekomen dat als je de planten in een XOXOXOX formatie zet dat ze dan sneller groeien. Ook kweek ik nou kippen omdat ze vrij veel eieren geven en met een haan erbij zijn sommige bevrucht (die bewaar ik dan zodat ik meer kippen krijg :)) Heb met een vijver laten aanleggen, ben er nog niet achter wat het doet, maar dat komt nogwel :D. Ga nu sparen voor een stier om een koetje extra te kweken.

Overgens vind ik het wreed irritant hoe je je gewassen moet verkopen, maar ik zie vast iets over het hoofd.. misschien dat een van jullie me hiermee kan helpen..

2. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
  3. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Gewassen kun je verkopen door een kraampje onder een boom te beginnen. En daar wringt als eerste de schoen, je maakt te weinig geld, ook al geef je je plantjes veel aandacht. Als ik veel tijd steek in het bewateren van mijn sla, en alles, wil ik ook geld verdienen. Ik heb nu alleen wat plantjes gezaaid om eten te kunnen maken voor Nami, want ik wil haar graag als mijn vrouw hebben. Heerlijk dwingend, je eerste opdracht is om een vriendin te maken. Heb haar 10 skulls gegeven, die schijnt ze leuk te vinden, en maak nu vrienden met haar ouders, kan ook positieve invloed hebben. Denk ik.

4. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    die screens zijn wel erg lelijk. Voor de rest zal het wel een goede game zijn. Echt in de nintendo stijl zo te zien.

5. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    heb net gehoord dat je ook kaas en boter kan maken van die mentor (ben ff zijn naam vergeten) Weet alleen nog niet hoe dat moet.. zal ik es uitvogelen.
    btw Nosh, war verkoop jij je gewassen dan? niet? of verbouw je ze alleen om zelf van te eten? Ik verkoop ze wel aan die wandelende verkoper die zo nu en dan langs komt.. Heeft een redelijke prijs en je moet niet zo veel moeite doen om alles kwijt te zijn. owja.. stomme vraag hoor, maar waar woont Nami? ik ben al een tijdje aan het zoeken naar haar huis, maar kan t niet vinden. Woont ze in dat landhuis?

en owja, mijn koe begint steeds minder melk te geven, ik neem aan dat de 40 dagen dat ze melk geeft bijna om zijn. Toch maar es gaan sparen voor een wonder poition en een koe die de melkproductie overneemt als de andere koe zwanger is.

6. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    kan iemand me vertellen hoe je aan bomen komt in het spel? ben op gamefaqs gekeken maar ik zie het nergens staan..

7. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    1. Ik verkoop mijn gewassen aan die verkoper, de rest bewaar ik om crap te maken voor nami. Maar ik vind dat je gewoon te weinig krijgt voor al dat werk dat je moet doen. Op de GBA krijg je al gauw een aardig bedrag voor je werk, en de plantjes blijven groeien.

2. Nami woont in die herberg, meteen rechts als je je boerderij uitgaat. Ze is altijd buiten, waar ze ehm... niks doet. :p

3. Bomen krijg je door op de andere boerderij zaadjes te kopen. Bedenk gewoon welke soorten fruit aan bomen groeien, en koop die zaadjes dan. (ik heb nu 2 appell bomen)
    Ze doen er alleen LANG over om te groeien. Dus niet een paar dagen, als de gewassen, maar 1 a 2 weken.

8. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    wat is precies de bedoeling van het spel?
    alleen een boerderij maken ofzo?

9. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Je krijgt een boerderij, en die moet je onderhouden, door gewassen te groeien, koeien te melken enz. Ondertussen moet je vrienden worden met de dorpsbewoners, en een vriendin zien te scoren.

10. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    kan je het uitspelen?

11. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    ok.. nog stommere vraag.. maar hoe kruis je je zaden dan?

12. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik weet alleen dat je de gewassen niet mag planten in cirkel van 2 vakjes rond iedere boom. dus:

xooox
    ooooo
    ooooo
    PoooP

x= boom
    P= plantje

13. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    maar je kunt toch ook gekruiste plantjes kweken?
    hoe doe je dat dan? en wat heb je er voor nodig?

14. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Sorry, begreep je vraag niet :p
    Je moet dan voor veel te veel geld zo´n seed kopen, waar je dan 2 soorten zaden in kan stoppen. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Gamefaqs zegt het volgende over het verkrijgen van de seed maker:

Q: How do I get the seed maker for free?

A: To get the seed maker you have to be good friends with Daryl and it has to
    be during year 1 or any other year. Enter his house whenever he is in there.
    Night works the best. When you enter his house at the right time, you should
    get a mini-cut scene. He will say something about some people stealing his
    invention and should give you the original seek maker. After that he puts it
    in your little room where your equiptment is and is connected to the barn. It
    will be placed right inside the door and to the right.

Deel Deze Pagina