Zie topictitel, ik vroeg me dus af of ik mijn huidige 512 MB ram (2x 265 MB) PC133 in mijn volgende moederbord kan stoppen (PC3200), zodat ik niet nog meer geheugen hoef te kopen. Het gaat om dit moederbord. Alvast Bedankt!!
Nee, dat kan niet, PC133 is SD-RAM, je moederbord heeft DDR-RAM nodig, die kan je niet met elkaar uitwisselen.
Nee man niet doen, dit werkt niet en heeft totaal geen zin....het kan zelf je moederboard en geheugen verkloten..... geheugen is op het moment echt super duur... dus dat is ook klote....
Bron Zo te zien ondersteunt je moederbord PC133 geheugen niet. Je moederbord ondersteunt vanaf PC1600 tot en met PC3200.
Ik denk dat het goedkoper is, maar je moet nog goed zoeken om PC1600 geheugen te vinden. Neem maar gewoon PC3200 geheugen, je zal er geen spijt van hebben (en zo duur is het ook niet).
Ik heb een goede deal gevonden via tweakers.net: klik en klik Heeft iemand ervaring met Hynix en/of IBM geheugen? Beide PC2100/266 MHz en €149,- euro > 1 gigabyte DDR-SDRAM Best goede deal toch???
Duur is het zeker niet, maar ik wist niet dat IBM ook geheugen had en van Hynix heb ik nog nooit gehoord.
Ach ik ga er gewoon voor, want normaal betaal je hetzelfde bedrag 512 mbkingston of corsair geheugen en daar heb ik gewoon geen zin in.
Hynix is een van de leveranciers van geheugen chips, na Hynix kom je ook Winbond en/ of Siemens tegen.
Die pc3200 en 3500 en weet ik veel allemaal....die geven alleen aan tot wat voor snelheden je hem kan overclocken. Heb zelf pc3500 geheugen.....dat loopt standaard op iets van 200 of 222 mhz...maar ik kan hem overclocken naar 434 mhz....vaak staan die overclock getallen er ook achter.....je hoeft geen heel duur geheugen te kopen als je hem niet gaat overclocken. Pc 3200 is dus snel zat.