Cijfers bij reviews "poll"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door cK1, 3 mei 2004.

  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Wat ik mij blijf afvragen is waarom een cijfer nou zo persé nodig is. Lees een review en zie waarom een reviewer tevreden is met een spel ja/nee. Een cijfer kan dit niet benaderen aangezien er meerdere factoren aan het werk zijn. Zo kunnen de graphics crap (= 1) zijn maar de spelbelevenis het einde (=10). Denk aan het spel Tetris. Zou je dan dat spel een 5.5 geven? No way, dat spel geef je minimaal een 8 aangezien het spel gewoon enorm goed is,verslavend is en uitdagend. Volgens een cijfersysteem moet alles gemiddeld worden en zou Tetris nooit een 8 kunnen halen!!!

    Een reviewer geeft aan waarom hij een spel geslaagd vind en daar zijn geen cijfers bij nodig. Excuusjes als 'raar lettertype' zijn onzin, evenals dat de reviews te lang zijn. Nu weet ik ook wel dat internet een zogenaamd 'snel' medium is, maar ik blijf zeggen (en dit heb ik al aangehaald): mensen op dit forum klagen al steen en been als ze 5 euro meer moeten betalen voor een spel. Waarom kunnen ze dan niet ineens niet de moeite nemen een review lezen? Aan de ene kant willen ze duidelijkheid over een spel, aan de andere kant mag het niet teveel moeite kosten om daar achter te komen. En dat is jammer, omdat het een spel tekort kan doen. En dat is dubbel jammer, omdat ik denk dat dat hele gedoe rondom het cijfersysteem daar vandaan komt, namelijk luiheid (en dat komt niet de crew van xbw vandaan)
     
  2. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het cijfersysteem toch onderdeel van het 'karakter' van een site. Xboxworld levert zonder cijfers een beetje in aan karakter imho. Het komt gewoon een beetje laf over als je geen cijfers "durft" te geven.
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Maar waarom dan vraag ik me af? Iedereen geeft al cijfers. Het getuigt dan toch juist van karakter om dat cijfersysteem wég te laten? En niet alleen om die reden het cijfersysteem weg te laten, maar voornamelijk omdat een cijfersysteem onjuist en onvolledig is.
     
  4. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Is wel gewaagd om de cijfers weg te halen. Maar slaat bij mij niet aan. Is niet goed genoeg uitgewerkt met die halo schildjes. Niet zo'n intressant initiatief en te vaag rating systeem. Punt.
     
  5. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Iedereen geeft cijfers, maar niet iedereen geeft dezelfde cijfers
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Is het dus niet verstandiger om het cijfersysteem te laten zitten voor wat het is en gewoon te lézen waarom een reviewer een spel mee/tegenvallen?
     
  7. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Vind ik niet, maar om te voorkomen dat we de hele tijd in het zelfde cirkeltje blijven argumenteren laat ik het hierbij. Ik vind dat er gewoon gestemd moet worden. Xboxworld is niet alleen van de mods maar ook van de members dacht ik zo.
    En volgens mij heeft minimaal 80% van de member liever cijfers.

    :cool: dit is mijn 1500e post :cool:
    *)
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2004
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Gefeliciflapstaart! *)

    Maar die poll lijkt me zeker een goeie! Dan kan die eindeloze discussie eens gestopt worden ;)
     
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    doen de crew toch niet, die zijn te bang dat hun systeem wordt afgekraakt doormiddel van een poll waarbij ze gedwongen zijn hem terug te veranderen tegen hun zin in, hun wil is wet, jammegenoeg tellen de normale memberd niet meer hiero
     
  10. SMoOthSEr

    SMoOthSEr Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met jordo eens dat er gewoon geen poll zal plaats vinden (om de simpele reden dat de crew gewoon geen zin heeft om het te veranderen) de crew hoopt gewoon dat iedereen gewoon zal ophouden om te klagen over V3 ( en vooral de nieuwe beoordelingsysteem) er wordt zelf niet meer door de crew gediscusieerd op deze tread!!!
     
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik blijf eeuwig klagen omdat het naar mening gewoon een nog slechter systeem is dan een cijfersysteem, al geef ik toe dat het cijfersysteem ook niet volmaakt is, dit systeem is gewoon waanzin.
    Ze gooien het gewoon in een doofpot, ik vind dit persoonlijk heel zielig, dat ze niet eens de confrontatie aan durven gaan, alleen Pejannl was moedig genoeg, de rest van de crew is gewoon mietig dat ze hun loze nieuwe "cijfersysteem" niet willen verdedigen, raar maar waar.
    Als je geen zin heb om het terug te veranderen, durf dan toe te geven dat het je niets boeit wat de members (waarschijnlijk de meeste) ervan vinden en dat eigenlijk gewoon te lui bent om het terug te veranderen en naar hun meningen te luisteren, waarschijnlijk vinden ze het gewoon een avgang het terug te veranderen, dan voelen ze zich dat ze hebben gefaald, maarja, zo kan het ook niet verder lijkt mij, ik heb btw steeds minder respect voor de crew hiero, mischien is het goed eens een nieuwe crew aan te stellen die wel naar de members luisteren!
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  12. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    ^^
    amen to that
     
  13. SMoOthSEr

    SMoOthSEr Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat ik nog zo grappig vind is dat de voorstanders van het revieuw systeem vinden dat je ook op andere sites naar cijfers kan kijken dat dit juist heel orgineel is, maar dat is het alles behalve, want het hele nieuwe revieuw systeem is gestolen van Gamespy, die hebben ook een waardering van 5(okej hun hebben sterren inplaats van schilden maar dat is wel het enige verschil), hun hebben ook de goede punten van het spel eronder staan tegenover de slechte. En dat systeem van hun was ook juist de reden dat ik bij Xbw liever me revieuws kwam lezen( ook al zijn hun altijd heel laat met de revieuws)
     
  14. cK1

    cK1 KotorLightSideScout

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    It has begun...... Deze thread verdwijnt langzaam onderop en zo komt er geen poll en is de crew de lachende 3e........
     
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    8)

    En zo wordt evil Mirik wereldleider... :D
     
  16. cK1

    cK1 KotorLightSideScout

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
  17. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    De schanheilen, durfen zichzelf niet eens te verdedigen, beetje jmmr crew van xbw.
     
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Het is toch precies hetzelfde? Wie kan er nou een spel op een tiende nauwkeurig beoordelen, dat vind ik onzin. Ook het feit dat al aangehaald was dat een 8 tegenwoordig al matig is vind ik nergens op slaan. Ik vind dit systeem eigenlijk eerlijker.

    Maargoed, misschien is dit al naar voren gekomen, maar toch maar even een vraagje: Waar staat de hele schaalverdeling? Ik kan wel zien wat het betekent als er 'goed' of 'geweldig' bij een game staat, maar nergens welke schildjes bij welk 'cijfer' gegevne wordt, zo kan ik eigenlijk nog steeds niet zo goed beoordelen hoe een bepaalde game zich staande houdt t.o.v. de concurrentie. Bij Gamespot bijv. vind ik het erg net gedaan, daar hebben ze een hele uitleg hoe ze aan de cijfers komen en bij elk cijfer wat dit over het spel zegt.
     
  19. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    En daarom willen we cijfers...waar blijft die poll?
     
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    ga dan lekker weg! Je punt is gemaakt! Niemand is bij deze website erbij gebaat door alleen maar beschuldigingen te posten |:-
     

Deel Deze Pagina