TFT Monitor

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Brabus Freak, 8 mei 2004.

1. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    Hallo allemaal,
    ik ben al een tijdje opzoek naar een 19'' LCD monitor.
    Nou heb ik deze 2 gevonden:

LG L1910B
    €549

iiyama ProLite E481S-B
    €699

Het probleem is dat deze 2 monitoren een reactietijd van 25 msec hebben, als ik naar de 17'' lcd's kijk is dat 16 msec.
    Nou is mijn vraag: heb ik last van ghosting in games bij 25 msec?

2. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    het is algemeen bekend dat een monitor met een reactietijd van 25 msec geen games kan trekken. je moet dan meer gaan denken aan 18 msec of zoals je al aangaf 16 msec, helaas voor jou.

3. gerjan

gerjan Guest

Er zal waarschijnlijk ghosting voorkomen ja, ik responsetijd lager was dan 25ms :mad: nu dus maar een 17inch tft met dvi _O_

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    wat is eigenlijk ghosting?

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hetvalt allemaal wel mee, ik heb een 20 ms philips, en die draait halo PC 60 frames zonder zichtbare ghosting. Ligt ook aan normen van het bedrijf, ze zijn niet altijd even betrouwbaar als je het mij vraagt, bij mijn monitot stond eerst zestien, en later 20ms |:-

Ik vind Samsung en philips altijd opvallen in rijtjes TFT schermen. LG is samenwerkend met Philips maar ik vind ze iets minder. De Ilyama geeft goed beeld, en heeft een hele goede kijkhoek, ik vind alleen de kleuren wat minder.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2004
  6. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 19" met 25 ms; in het begin is het wel een klein beetje zichtbaar maar daarna heb ik er neit meer last gehad; alhoewel als ik mijn xbox aansluit dan is er opeens wel duidelijk zichtbare ghosting.

7. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb een Samsung TFT 15 inch (17 inch CRT) en hierop kan je perfect games spelen hoor en deze heeft 25ms als refresh...

8. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alle fabrikanten geven de juiste tijden op, een refresh houdt in een up + down reactietijd, sommige fabrikanten vermelden de refresh tijd (up+down) en andere de reactietijd (up of down), in het geval van de reactietijd zal de refresh tijd dus altijd hoger zijn.

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Werken niet 'slechts' samen. Zijn compleet dezelde beeldbuizen :{. Geen kwaliteitsverschil Philips = LG.

10. Overjoyed

Overjoyed XBW Die hard

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen een TFT en een flatscreen? ik heb namelijk ook een TFT gekregen van een vriend.. :+
    Maar nog niet aangesloten!

11. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Cole Trickle : Philips en LG hetzelfde; leg dit is uit ??

12. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Flatscreen is gewoon een monitor met alleen een plat glas.. Flatpanel (TFT) is gewoon een heel dun scherm zonder dat uithangsel van je monitor :)

Anyway, waarom is 25 ms dan zoveel slechter dan 16 of 18?

13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    25ms reactie tijd, staat gelijk aan 40 beeldjes per seconde...

Volgens mij is dat vergelijkbaar met een 80hz crt monitor...

en over lg en philips.... ookal zijn de schermen samen ontwikkeld en geproduceert.... er kan wel degelijk kwaliteitsverschil zijn....
    kijk maar is naar de crt tv's.... de leowe tv's zijn ook gemaakt van philips beeldbuizen, toch geven die een veel scherpere beeld dan philips tv's...

Deel Deze Pagina