Dolby digital 5.1 hapert

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Binh, 11 mei 2004.

  1. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister heb ik mijn xbox advanced scart cable binnengekregen, het is geen officiele volgens mij. Kostte maar 14,95 euro,
    scart
    ik heb hem aangesloten op mijn DD5.1 set via de optische ingang. Bij films doet ie het gewoon goed, maar als ik halo speel of top spin, stopt soms voor halve seconde het 5.1 geluid, zie dan ook het lampje uitgaan op me 5.1 decoder en dan weer aan. Ligt dat aan die kabel, spellen of mijn dvd-rom-speler-lens? Iemand hier die meer afweet van goedkope xbox advanced scart met optical out?
     
  2. picht

    picht XBW ADDICT

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat je ADV scart pack kapot is omdat films het gewoon prima doen.

    Misschien moet je ff switchen tussen DD 5.1 modus en stereo, moet ik heel soms ook wel is.

    PS wat voor een merk surround set heb je eigenlijk, heb in andere topics ook wel is gelezen over problemen met het geluid in spellen, vooral met JVC sets. Heb je in het dashboard DD en DTS wel op enabled staan?

    Succes
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  3. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    heb jij in het menu van je xbox wel ingesteld op dolby digital?
     
  4. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Lees a.u.b. eerst even de faq die over ditsoort onderwerpen gaat(zie mijn sig voor de link) Heel veel informatie kan je daarin vinden die je waarschijnlijk kan gebruiken. Als je daarna nogsteeds een vraag hebt kan je die natuurlijk in het daarvoor speciaal gemaakte thread posten.

    Mvgr.

    Iversonfan88
     
  5. gerjan

    gerjan Guest

    Waar slaat dat op robbertus?

    Die faq is echt: _O_ en raad eens wat er als eerste in staat?

    Ik heb een Logitech Z640. Kan ik daar Dolby Digital mee weergeven?

    NEEEEEE!!!!
     
  6. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een creative inspire gd580, daar ligt het niet aan want ik heb hem ook op me playstation 2 aangesloten met gta vice city in DTS doet ie het ook gewoon goed, en op een losse dvd speler van lenco doet ie t ook goed. Misschien iets kapot aan de moederbord ofzo:confused:
     
  7. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk toch dat het aan de optische kabel ligt want als ik gewoon via stereo de inspire op aansluit dus die witte en rode doet ie t gewoon goed. Zet ik de optische kabel op stereo'''mode'' dan hapert die ook. k ga wel nieuw kabel kopen :confused:
     
  8. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja idd, kvind dit een beetje lame reactie...:confused: Je zou versteld staan denk ik hoeveel van ditsoort vragen worden gesteld, terwijl het antwoord (volgens mij nogsteeds) als sticky staat.. namelijk de Faq:) Quack heeft hier heel veel energie in gestoken..:)

    Dus tip: Lees eerst de faq:) :cool:

    edit: staat als announcement boven de threads..
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  9. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er eigenlijk vrijwel niets aan die ''announcement'' probleem bij mij is een interne hardware fout. Alles is correct aangesloten en heb de meeste geschikte apperatuur + kabels. Ik hoopte dat dit gewoon aan de advance kabel scart lag maar die doet het gewoon goed. Volgens mij heb je trouwens mijn vraag niet eens gelezen iversonfan
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  10. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is gefixed, tv op 60 hz ingesteld, apperatuur beetje ruimte gegeven onderling. Maar kan nog steeds van alles zijn misschien zat de kabel niet lekker ;)
     
  11. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1

    Mijn post was gericht naar Bertus-Bral.. maar als ik nu kijk zit die post van Bertus-Bral (die ik dus gequote heb) er niet eens meer tussen.. glitch in the system, of heeft een mod gedelete???
     
  12. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat heb ik weggehaald.
    Mensen die onzinnig en onnodig reageren/posten wil ik niet hier.
    Posts zoals die van hem verpesten de thread, dus haal ik ze uit oog voor de leesbaarheid liever weg.
     
  13. Nijmegendabest

    Nijmegendabest Registered User

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    Luister niet naar Mirik en Ugamer triest dat ze bannen. ben erachter zitten bijde bij de redactie van xbw. @ Ugamer...vette halo skin op je xbox.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2004
  14. viper

    viper .: | Xbox Master |:.

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    dat probleem heb ik ook!! mijn config: adv scart, sb extigy external decoder (dolby digital), creative megaworks 550 (super boxen _O_ ).

    En ik heb geen idee wat ik eraan moet doen........

    help!
     
  15. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    zeker dat ie bij films wel doet en niet bij games? ik heb een andere merk dvd drive ingedaan, heb er nu geen last meer van. Ook die adapter van creative zorgt voor veel storing die moet je wat verder van je decoder en je xbox houden. en decoder en xbox ook niet te dichtbij de tv. Toen ik dat had gedaan haperde ie veel minder, maar voor de rest weet ik ook niet wat het precies is. er zijn wel meer die hier last van hebbe, sommige ligt aan de receiver maar k dacht dat creative juist speciaal had ontworpen voor de consoles..
     

Deel Deze Pagina