Mijn laptop start nogal langzaam op en dat doet hij hetzelfde bij het afsluiten. Ik snap niet hoe dit komt, want ik heb een P4 2,6Ghz met 512 MB Ram en er staat nog niet veel op. Ik heb ook al voor virussen gescand en daar bleek dat er niks van virussen op zat. Iemand misschien enige idee hoe dit kan en zo ja, hoe ik het kan verbeteren?
Ik heb het met een gewone computer dat als ik opgestart ben, dat hij even vastloopt (lijkt wel) en na een halve minuut kun je pas connectie maken met internet enzovoort. Ik heb 3.0 ghz, 512 ram en schone PC
Meschien toch virus!! Bij ons wa's dat ook! En ligt er aan welke virus scanner je er over heen gooit! Ik zou er wel zker een aantal proberen. Bij ons ontdekten we het pas later na er al een aantal virus scanners over heen te hebben gegooit. En anders... zou ik het nie weten
Start > Uitvoeren > msconfig > Tabblad opstarten en alle zooi uitvinken (programma's die je wel wil laten opstarten niet natuurlijk). Vaak zijn het programma's die op de achtergrond draaien schuldig aan veel geheugen/processor snelheid vreten.. Heb je toevallig mappen (geen snelkoppelingen naar mappen) op je bureaublad staan? Daarvan wil ie nog wel eens de inhoud laden om het sneller te laten opstarten. Beste is de mappen ergens op je hard disk te plaatsen en een snelkoppeling op je bureaublad te plaatsen.
ik had een netwerk maar nu niet meer door dat netwerk gaat windows zoeken naar netwerken in bereik kan ik dat uitzetten ?? (er was iets van "snel opstarten" maar dat weet ik niet meer)
Als je laatst een antivirus programma hebt ge-installeerd wil dat ook nogal eens voor vertragingen zorgen. Het zoeken naar netwerken is inderdaad ook zo'n beruchte vertrager.
Als je de netwerkadapter niet meer gebruikt zou ik hem eruit halen, of uitschakelen bij apparaatbeheer.
Ik kan die programma's die ik dan uitschakel toch zeker nog wel openen? Dit wil toch zetten dat deze programma's niet automatisch bij het opstarten worden geladen oid?