Moederbord-RAM-processor

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door shitoasis, 9 mei 2004.

1. shitoasis

shitoasis Xbox Assruler

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan een nieuwe computer samen te stellen, ik ga waarschijnlijk er een AMD XP 2600+ insteken, deze heeft een FSB snelheid van 333 Mhz (verbeter mij als dit niet klopt), dan zou ik nog een moederbord kopen, is het best dat de FSB speed van het moederbord ook 333 Mhz is en van welke snelheid moet het ramgeheugen zijn? Is dit een optimale configuratie:
    processor FSB 333 Mhz
    moederbord 333 Mhz FSB, Dual Channel DDR400 Ram-geheugen
    RAM DDR400 (PC-3200) tegen 400 mhz dus

2. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Zoals je zelf al zegt heeft die processor een FSB van 333. Geplaatst op een moederbord met 333 FSB. Dat is dus de snelheid waarop het hele boeltje draait. Het heeft dan ook weinig zin om geheugen van 400 te kopen, PC 2700 is dan genoeg.
    Correct me if i'm wrong...

Laatst bewerkt: 9 mei 2004
  3. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3

idd, en geheugen is op dit moment zo verschrikkelijk duur......

4. gerjan

gerjan Guest

Duur?

DDRAM 256Mb PC3200 400MHz
    € 48,50
    @norrod.nl

Toen ik het vorig jaar kocht, was ik €30+ voor 128mb SDRAM kwijt...

5. shitoasis

shitoasis Xbox Assruler

Leuk Bevonden:
    0
    Maar stel dat ik dan PC-3200 (dus tegen 400 mhz werkende) RAM koop, zou het zootje dan trager draaien dan tegen dat ik PC-2700 (dus tegen 333 mhz werkende) RAM steek op de bovengenoemde systeem (moederbord met 333 mhz FSB, FSB van processor 333mhz en dus RAM geheugen liefst tegen *** megahertz)? En stel dat ik dan twee staafjes van ieder 512 mb RAM steek hoe kan je dan zorgen dat het Dual Channel RAM is?
    Nog een vraag: in een winkel hadden ze 512 DDR-RAM van 333 mhz voor 145euro, in een andere winkel was dit zomaar even 100euro kan het zijn dat er enkele heel kleine dingetjes anders zijn aan dit tweede geheugen waardoor het toch minderwaardig is of moet het wel gelijkwaardig?

6. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor van Dual Channel Ram te kunnen genieten moet je een moederbord hebben die dat ondersteund (ik heb een ASUS A7N8X-E Deluxe Wi-Fi) <--- beste keuze trouwens, en dan moet je ook 2 staafjes Ram gegeugen van dezelfde grote, zelfde merk en zelfde snelheid hebben, en natuurlijk moet je die dan in de Dual Channel memory banks (de 2 blauwe dacht ik) steken. En je boel gaat echt niet trager draaien met een 400Mhz dat met 333Mhz gegeugen omdat je processor die FSB heeft.

7. shitoasis

shitoasis Xbox Assruler

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik heb ook al gehoord dat ik dan de RAM op 333 mhz snelheid kan zetten waardoor het geheel toch zoals 333 mhz RAM draait, maar er toch (toekomsgericht, en omdat de prijs evenveel is) 400 mhz RAM inzit
    is de A7N8X-E deluxe hetzelfde als de A7N8X Deluxe?

8. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je gegeugen gaat op 400 Mhz draaien dacht ik, alleen voort je processor maar aan 333Mhz gegevens aan. Moet ik van u zijn ik zou gaan voor het 400 Mhz, en je hebt nu zelfs al DDR Ram dat op 500(pc4000) Mhz gaat.

9. shitoasis

shitoasis Xbox Assruler

Leuk Bevonden:
    0
    men kan toch ook gewoon het 400 mhz op 333 laten draaien door in Bios iets te veranderen...?

10. shitoasis

shitoasis Xbox Assruler

Leuk Bevonden:
    0
    is voor mijn systeem:
    Athlon XP 2600+ TB
    80gb Maxtor Harde schijf
    2X Corsair 512 mb pc2700 DDR RAM
    Asus A7N8X-E Deluxe mobo
    Radeon 9800 Pro videokaart
    Aopen combo DVD reader + CD reader/burner/reburner
    Compudata 19" CRT (gewoon dus) scherm