goeden middag, ik ben me oude pc een beetje aan het opknappen, ik had de win xp home versie van me nieuwe pc erop gezet, maar hij zegt dat het oem nummer al te vaak is gebruikt, maar ik hoorde dat ik beter geen xp op deze oude pentium kon zetten, nu wil ik de originele win 98 er weer op zetten, maar hoe moet ik dat nu doen??? en kan ik die xp versies van deze computer afgooien zodat ik alleen straks win 98 erop heb staan, zoja hoe dan??? bvd
hi, je kan wel makkelijk win xp installeren.. beters als win98. ook met een pentium2. misschien alleen wat geheugen erbij, thats all. code gebruiken.. is ook beterz. verder zal als je win xp geinstalleerd hebt, de HDD in het zogenaamde NTFS systeem staan. en dan werkt win98 niet, die kan allen met FAT32 of FAT overweg. dus je moet de HDD ff killen, alles er af gieten en opnieuw partities maken die formatteren en dan setup draaien. als je nog concrete vragen hebt hoor ik het wel. maar ik ben pro XP op pentium2.
ja ok, je hebt wel gelijk opzich draait het best alleen als ik hem ga activeren dan zegt dat het seriel nummer al tevaak is gebruikt, terwijl dit de nieuwe windows cd home is, die heb ik bij de nieuwe pc gehad, dies nu 1.5 maanden oud ofzo dus ik kan xp home (legale versie) niet activeren?? wat nu dan
bel microsoft op -- en leg het probleem uit en zeg dat je het maar op 1 pc installeerd, en dat ook dezelfde pc is die nu deze problemen geeft. misschien even ze een andere code.. zeg dat het probleem bij hun lgit.. of use illegal code
het opstarten kan wel heel ff duren, maar eenmaal opgestart moet het wel lopen. het is erg afhankelijk van intern geheugen. dus als je dat wat erbij kan proppen helemaal ok! verder heb ik ooit op een 266 bakkie win xp geinstalleerd, duurde wel heel ff met opstarten an afsluiten maar liep verder prima. het netwerk gedeelte van XP is veel beter als WME en WIN98 hierdoor haalt hij ook het beste uit een inbel modem (indien ondersteund) krijg je meestal aardige resultaten. suc6
IK heb 2 computers een hele oude pentium 2 35o mhz maar de windows xp bij mij doet het niet al te goed ik ehb het er af gehaald .ik ehb daarop 98 maar ja ik zou gewoon 98 er op gooien. doet de cd er in formateren staat dan bij de setup doe je dat en windows doet de rest van zelf naam invulen en zo nog.
gewoon win 98 erop installeren en dan kan je in het begin kiezen of je xp of win98 wilt kan je hem formatteren met een opstartddiskette dan weer win 98 erop
ja dat is dan zeker de windows 98 second edition, want de normale win 98 geeft helemaal niks aan als je de cd erin doet, ook niet setup ofzo
Mijn pa werkt bij IBM en hij zei dat Win XP pas echt goed draait vanaf 500MH. Ik adviseer dan ook Win 98 SE of Linux Suse 8.0 (gratis te downloaden en te installeren vanaf internet servers van providers zoals xs4all) en daar komt nog eens bij dat uit verschijdene tests is gebleken, dat Linux 4x sneller is dan windows. Dan kom ik dus uit op Win 98 of als je meer ervaring hebt, Linux Suse 8.0 Succes. edit: ohja, start comp helemaal op en dan opnieuw opstarten in MS-Dos. Als je dat niet kan doen om enige redenen, maak dan een Opstartdiskette op een ander Win ( 98 ) systeem. In Dos aangekomen typ je dan het commando 'format -c' in en dan is je C schijf leeg...
hoe ken ik dan ooit windows 98 er weer op zetten, als ik naar de opdrachtprompt ga en dan setup win 98 doe, dan zegt ie dat ik dees er niet op kan zetten omdat xp er op staat?? dan heb je cker egt die opstartdiskette nodig van win 98??
Ik heb eigenlijke een soortgelijke vraag, ik kan redelijk overweg met het herinstalleren van systemen. Het lukt me meestal wel, maar ik loop weleens tegen problemen aan en kom er wel uit na lang gekloot. Maar in de woonkamer staat bij ons een Amd K-6 533 MHZ met 128 MB werkgeheugen, is het verstandig om hier XP op te zetten, aangezien 98 elke keer problemen geeft. Is Windows 98 Cd niet ook een Boot CD'tje? Dus als je in je BIOS naar BootCD laat scannen dat deze het dan ook doet? Ik doe het altijd op deze manier. Moet je wel in de BIOS zien te komen en het aan zien te zetten.
Dan prop je toch ff een opstartdiskette die je op een Win98 syteem hebt gemaakt d'r in en dan opnieuw opstarten/comp aanzetten.
Opstarten vanaf floppy dus. Bootfloppy Downloads Als je XP de harddisk als NTFS hebt laten formatteren zal 98 de harddisk niet kunnen benaderen. Je moet er dan eerst weer FAT32 van maken. PS. Je kunt XP maar op 1 systeem activeren. Op een ander systeem werkt het daarna niet meer. Op een P2 moet je echt geen XP gaan zetten.