1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] 2 xboxen op cable

Discussie in 'Games' gestart door eightball666, 6 mrt 2004.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Linksys heeft een aantal routers waar het mee kan en volgens mij geeft ook de Draytek Vigor een NT:1 op de Xbox (maar dat weet ik niet zeker).

    Bij de routers van Linksys schijnt het afhankelijk te zijn van de firmware revisie, dus dat schiet eigenlijk niet op.

    Ik heb zelf een Linksys WRV54g en die doet het prima.
     
  2. eightball666

    eightball666 Dutchghost

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi ben ik weer....na een beetje gerommel op mn router en xbox geven nu allebei mn xboxen een nt:1...dus nu zou die het moeten doen.....bij mijn router maakt het trouwens niet uit of ik de xboxen in dmz heb zitten of niet, ze geven nu allebei nt1 of ik ze nu in dmz zet of niet.....

    btw, ik heb een sweex router.....goedkoop ding...maar is wel geschikt blijkbaar...
     
  3. The Fish

    The Fish Wallah

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, ik Live al sinds Februari vorrig jaar tergelijk met 2 xboxen en 1 ip, net als eightball666. Ik ben sinds dien ook nog nooit problemen tegengekomen, dus ik weet niet waar je je stelregel "Het gelijktijdige gebruik van 2 of meer Xboxen op Xbox Live middels één publiek IP adres wordt niet ondersteund." vandaan haalt, maar deze is dus werkelijk nergens op gebasseerd. Gewoon beide xboxen in de router, en spelen maar. Natuurlijk kan dit verschillen per provider/router/instellingen, maar zeg dat dan ipv "Nee het is absluut onmogenlijk, en als je zegt dat het wel kan dan lul je".
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Eerstens schrijf ik nergens "het is absoluut onmogelijk", maar schrijf ik dat het niet ondersteund wordt.

    Tweedens heb ik al lang (rest van de thread vergeten te lezen, zeker?) geschreven aan welke eisen je apparatuur dient te voldoen om het werkend te krijgen.

    Bij de Blokker verkopen ze voor €1,50 leesbrilletjes.

    Sinds de Tsunami update is het dashboard zodanig veranderd dat je in het diagnostics scherm eenvoudig kunt vaststellen of het wel of niet bij jou gaat werken. Tot vóór die update was dat niet vast te stellen (anders dan door uitproberen) en was dus het enige juiste antwoord "Het wordt niet ondersteund". Ik kan daar dan wel een technisch verhaal aan vastknopen waarin ik de betekenis van de diverse NAT types ga uitleggen, maar ik weet dat 99% van de forumbezoekers daar niets van begrijpt en ook helemaal niet in is geinteresseerd.

    Jouw stelling "het werkt bij mij en dus werkt het bij iedereen" is m.i. behoorlijk kort door de bocht.
     
  5. The Fish

    The Fish Wallah

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    Om je maar even letterlijk te quoten:

    "De enige manier om 2 Xboxen aan één internet abonnement te kunnen hangen is

    1: Je hebt tenminste 2 IP nummers nodig, en
    2: Je moet de poorten van het ene IP adres naar de ene XBox en de poorten van het andere IP adres naar de andere Xbox loodsen, en
    3: Je moet ook het uitgaande verkeer van beide Xboxen over beide poorten moeten leiden."



    Pas na de Tsunami update idd. Daarbij snap ik ook niet helemaal wat dit nou met mijn reactie te maken heeft, ik heb nml nooit het tegendeel beweerd.


    Dus? :confused:


    Waarom zeg je dan niet gewoon "Het is van tevoren nog niet vast te stellen, maar je kan het natuurlijk wel gewoon ff uitproberen" ipv een heel lang onintressant verhaal op te hangen over het feit dat de xbox helpdesk uit hun nek lult, dat je routers van duizenden euro's nodig hebt en dat je over de grootste tcp/ip kennis van de wereld beschikt.


    Wat zou zo'n technisch verhaal voor een toevoeging bieden, als de enige manier om te checken of het werkt het gewoon zelf uitproberen is (of was in dit geval, want we hebben het hier over de periode voor Tsunami) Dus idd, daar zijn we niet in geinresseerd.


    Ik denk dat jij beter zo'n leesbrilletje van 1,50 bij de Blokker kunt halen, aangezien ik toch duidelijk zeg: "Gewoon beide xboxen in de router, en spelen maar. Natuurlijk kan dit verschillen per provider/router/instellingen (...)"
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2004
  6. eightball666

    eightball666 Dutchghost

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    jongens...chill.......
    pejannl zal heus wel kennis van zaken hebben en heeft zn stelling zo geformuleerd dat mensen in ieder geval niet teleurgesteld zijn als het niet lukt om de xbox aan te sluiten. bij mij en bij Fish is het wel gelukt, en kan je mazzel noemen....maar het klopt wel dat microsoft inderdaad geen ondersteuning geeft als je problemen krijgt met het aansluiten van 2 xboxen.....ze zeggen gewoon probeer het maar en zie maar of het lukt......maar dat is natuurlijk wel lullig als je een tweede xbox koopt alleen voor live (zoals ik gedaan heb) en dan erachter komen dat het niet lukt.....
     
  7. The Fish

    The Fish Wallah

    Berichten:
    242
    Leuk Bevonden:
    0
    True, ik liet me even gaan, excuus.
    Wel blijf ik er bij dat het dus zeker niet onmogenlijk is om met 2 xboxen tergelijk te liven met 1 ip, mits je provider het toestaat, en je een geschikte router met de juiste instellingen hebt. Het is dus zeker niet bijna-onmogenlijk, je moet alleen wat geluk hebben met de juiste hardware.
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ach, die soep wordt niet zo heet gegeten als ie gekookt is. Je hebt natuurlijk gelijk als jij schrijft dat ik me wat te zwart-wit heb opgesteld, maar dat is achteraf makkelijk geconstateerd. Als jij en ik alles vantevoren wisten waren we beiden steenrijk, nietwaar?

    Met de huidige dashboard versie (Tsunami) is het eenvoudig te constateren of het goed gaat of niet. Voorheen was het gewoon anders en dan moet je mensen voor zichzelf beschermen.

    Op het moment dat het verandert moet je dat inzien en ook melden, en ik vind dat ik dat toch juist gedaan heb en meteen op het forum heb aangegeven onder welke condities het gaat lukken om 2 Xboxen op één IP adres te kunnen gebruiken.

    [einde discussie]

    Overigens is het wel bijzonder lastig om mensen te adviseren welke router ze moeten gebruiken. Ik zag onlangs op xbox.com dat Linksys voor een van hun routers nieuwe firmware heeft gemaakt waardoor je ineens geen NT:1 meer krijgt. Daar ben je dan lekker mee. Het is een aanrader om de oude firmware op je schijf te houden wanneer je gaat updaten, zodat je altijd nog terug kunt naar de vorige versie als iets ineens niet meer werkt.

    *Pejannl gaat vanavond zijn Linksys updaten met een nieuwe firmware revisie... 8)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2004
  9. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    komop eightball,
    in zwolle zaten we toch met ongeveer 25 xboxen op 1 aansluiting. dat werkte toch ook uitstekend?

    dus die 2 xboxen van jou lukt dan ook wel.

    ps: ik hoor soms judith niet, ligt dat aan je aansluiting of.............
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Huh? In Zwolle had toch elke Xbox zijn eigen internet IP adres?
     
  11. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, iedereen had een ip van de router. er was 1 8mbit upload verbinding.
    en ik dacht 1 adsl verbinding voor evt. problemen.
    en het werkte goed.
     
  12. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    owja, de volgende xbox lan party in zwolle (zie andere thread) gaat via een 90mbit upload. het is dus eigenlijk een xbox live/lan party.
     

Deel Deze Pagina