Beveiligingslekken in XBox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door njoyit, 9 aug 2002.

1. njoyit

njoyit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier stond een url :D

Laatst bewerkt: 9 aug 2002
  2. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Cewl, kan ik dan in de toekomst ook PS2 of GC games spelen op mijn Xbox? :D

Waar gaat dit over?? Boeie.. ;)

3. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    jaja dus?

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    PS2 en NGC hebben ook lekken dus whats the point?

5. njoyit

njoyit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor degene onder ons die het niet begrijpen: de conclusie van dit verhaal is dus dat het nog makkelijker is dan gedacht werd om straks illegale spellen op de XBox te kunnen spelen. Microsoft zal hier ongetwijfeld niet blij mee zijn en gezien het feit dat de XBox nog steeds geen superhit is en alleen winst maakt op zijn spellen is dit voor jou en mij ook geen goed nieuws, aangezien we allemaal willen dat de XBox goed gaat lopen en dat het geen Dreamcast 2 gaat worden.

6. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Verbaas me altijd over het feit dat er dus mensen zijn die dit soort dingen gaan uitzoeken in hele onderzoeken etc, en dan alles aan de grote klok gaan hangen van "kijk eens wat ik ontdekt heb!"..

Nerds, dat zijn het.. Het boeit me werkelijk geen ene meter of je gekopieerde games erop *moet* kunnen spelen.. Trieste mensen zijn dat, die dat perse willen weten (en dan naar alle waarschijnlijkheid ook gaan doen)..

7. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    aha oftewel deze topic mag niet.

8. njoyit

njoyit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk heb je gelijk ikke, heb inderdaad net ff de thread bekeken 'geen topics ... plaatsen a.u.b.' zal ff de link verwijderen ...thnx for the info ;)

9. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    graag gedaan en kan gebeuren, het was erg vaag.

10. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Degene die dit heeft uitgezocht is gewoon een student, die dit in zijn vrije tijd heeft gedaan uit interesse. Vervolgens heeft hij dit gewoon omgezet in een onderzoek voor MIT..
    Zijn doel is nooit geweest om hier gecopieerde games op te spelen, etc... Dat doen allerlei andere mensen. De persoon is niet uit geweest om mod-chips of dat soort shit te ontwikkelen of mogelijk te maken. Er zijn -tig mensen voor hem geweest die daarmee bezig geweest zijn...

De persoon in kwestie is (in jou ogen) dan misschien een nerd, maar zonder nerds, had jij zonder PC (met moederboard, grafische kaart, etc) gezeten, zonder XBox en zonder allerlei andere technologische snufjes die het leven zoveel leuker en aangenamer maken...

Dat je het maar eventjes weet....

11. njoyit

njoyit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht al dat je een IT'er was ... ;)

12. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    :)
    Klopt...hehehe...
    Ik hou alleen niet van de uitspraken van die gozer doet:
    het enig dat hij leest, is (denk ik) "beveiliging, xbox, omzeilen".
    En dan is het meteen negatief...

De presentatie die die gozer van de uni. doet heeft niet alleen betrekking daarop, maar ook op beveiliging van dvd-dingen en allerlei andere zaken...

Verder kijken dan je neus lang is...

En daarnaast is het zo dat juist door dit soort mensen, de technologische ontwikkelingen alleen maar vooruitgaan...

Kan me daar een beetje over opwinden, zoals je kan zien ;)

EDIT: En daarnaast is er ook nog het gebruik van de term nerd... Ten eerste is de student in kwestie geen nerd, maar een onderzoeker a.e. universiteit...
    Ten tweede: is iemand die zichzelf bij een CounterStrike clan aansluit zelf geen nerd (om diezelfde term te gebruiken) ???

13. njoyit

njoyit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    klopt, als iemand een bug vindt in mijn programma scheld ik 'm ook niet verrot ... je moet eerst een lek vinden voor je het kunt dichten en dan kan het beter iemand met goede bedoelingen zijn die 'm vindt ... ik weet alleen niet of het slim is dat hij z'n onderzoek openbaar gaat maken (via internet althans), het is niet zo dat MS het probleem zonder al te veel moeite kan oplossen in reeds verkochte XBoxen en ik denk ook niet dat er snel iemand anders dit lek had gevonden, aangezien de XBox toch al een tijdje uit is en het nu pas boven water komt ...

14. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Nope, MS zal het probleem niet zomaar kunnen fixen...

Maar de onderzoeker heeft voordat hij het heeft gepubliceerd, als veel contact met MS hierover gehad.
    MS heeft toen tegen MIT gezegd dat zij het publiceren van het onderzoek gewoon niet KUNNEN verbieden en het daarom ook niet proberen.

Daarnaast is het geen ordinaire aanval op MS of zoiets. Ik denk dat de onderzoeker gewoon de XBox heeft genomen, omdat hij wist van de plannen van het online gaan ermee, omdat het een nieuwe console is en omdat MS nu eenmaal niet bekend staat om haar goede beveiliging...

Al met al: gewoon een gedegen onderzoek, denk ik...

15. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet hier geen slot op?

16. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    waarom?

Waarom zou hier een slotje op moeten?

In deze thread is de term mod-chip wel een paar keer gevallen, maar het is niet dat we het daarover hebben.
    Iedereen weet zo ongeveer wel van het bestaan van die dingen af, dus het is niet alsof iemand dit zal lezen en zal denken "Huh, wat is dat nou weer, damn da's dope!!!".

Het gaat in deze thread om een beveiligingslek van MS op de XBox, de onderzoeker die dit heeft gevonden en zijn resultaten...

That's all, that's it: niets illegaals aan, toch?

17. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Euhhh....

Als je het helemaal gelezen hebt, dan was je er wel achtergekomen dat er geen overleg was tussen MS en de student....
    Er stond namelijk in, dat binnen een halfuur na publicatie op inet, MS hem al had gebeld.... Hij heeft ms wel enige oplossingen aangeboden voor de lek...(maar dat kon ms ook wel verzinnen, de huidige beveiliging is namelijk een dummy)... Die gast is overigens een chinees die in de VS woont :)

BTW, dit verhaal is eigenlijk best wel oud..... stond geloof ik ook op tweakers.net

18. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Lees:

With the help of Boston College law professor Joe Liu, EFF worked with Huang, Abelson, and MIT administrators to analyze the legal issues and draft letters notifying Microsoft of Huang's research findings and intended publication, one of the steps encouraged by Digital Millennium Copyright Act (DMCA).

Microsoft told Huang and Abelson that while it might prefer that the paper not be published, it would be inappropriate to ask MIT to withhold the paper.

Huang said that while he is glad he can openly present his paper, "I was afraid to submit my research for peer review until after the EFF's efforts to clear potential legal restraints."

Hieruit concludeer ik dat, voordat het werd gepubliceerd, er eerst is overlegd met bepaalde organen, of het geen problemen met MS zou opleveren...

Artikel is idd al oud, maar het feit dat MS geen acties onderneemt tegen hem is wel nieuw... Heb al eerder via slashdot gelezen...

19. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Sorry....

't was een poos geleden dat ik het artikel had gelezen, was dus een beetje verward:{

Maar ik bedoelde dit:
    had dus 2 dingen verkeerd onthouden.... ipv halve dag had ik half uur en het ging over belangrijke content van de Flash Rom ipv het artikel......

Foutje]:-

20. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niet uit hoor. Iedereen maakt fouten, toch?

Deel Deze Pagina