Help! Wireless pc card kan router niet vinden!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Devil 6x6, 18 mei 2004.

1. Devil 6x6

Devil 6x6 Down-Under-Crew.com

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen, ik heb een probleem,
    Ik heb van KPN ADSL een modem/router gekregen met een usb adapter voor mijn pc. Drivers geïnstalleerd, het modem vinden, werkt prima. Nu heb ik voor mijn laptop een pc card gekregen. Drivers installeren, maar hij vind niets. Het gaat om een Speedtouch 570 modem en de pc card is een speedtouch 110. Op mijn laptop Draait Windows XP Prof. SP1. Heef iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Ik zoek me rot op het internet maar dat helpt nix.

b.v.d.

Devil 6x6

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Opgelet !! - WEP-encryptie standaard ingeschakeld op nieuwe SpeedTouch 570.

Op de wireless SpeedTouch 570 en 570i ADSL-modems is vanaf januari 2004 de 128-bit WEP-encryptie vanuit de fabriek standaard ingeschakeld.
    Iedere SpeedTouch 570 modem heeft daarvoor een unieke sleutel/key gekregen die vermeld staat op het label aan de onderzijde van de modem (WEP-key).
    Bij installatie en configuratie van wireless clients (PCMCIA-card of USB-client) dient WEP-encryptie geactiveerd te worden met de sleutel/key zoals vermeld op het modemlabel.
    TIP: Om fouten bij het intypen van de sleutelkode te voorkomen: Type de kode in een tekst-editor (Kladblok, Word, ed) en gebruik Kopiëren/Plakken(Copy/Paste) om de kode in te vullen, waar dat nodig is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

3. Devil 6x6

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx pikachu, maar nog steeds wil hij niet verbinden. Ik heb ook al lopen prutsen met zero configuration, maar dat lukt ook niet. Ik krijg dan wel verbinding, maar hij kan de BaseStation (HERMES 2) niet vinden!!

Erg vervelend

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Kobishi wireless router zijn de volgende instellingen nodig om de Pc-kaart te kunnen laten communiceren met de Router.
    1- juiste Netwerk ID - Naam van de Router ( broadcast ).
    Schakel deze broadcast altijd uit , je weet zelf wel hoe jouw router heet.
    2- Kanaal ( Channel ) waarop de router uitzend.
    3- Encryptiecode aan of uit.
    In de router staan er tussen de 2 cijfers meestal een - , deze moet je bij het invulllen in je pc weg laten.
    4- Vul in je pc ook altijd de Key van de encryptie in ( 1, 2, 3 of 4 ).

5- In mijn Router staan ook de MAC-adressen van de verschillende netwerkkaarten , samen met een vastgestelde IP-adres.
    Mijn Router laat alleen die kaarten toe , de rest wordt geweigerd.

Laatst bewerkt: 18 mei 2004
  5. Devil 6x6

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eens kijken of dit lukt dan. alvast bedankt pika.

Deel Deze Pagina