Unreal Engine 3 zal 1GB video geheugen nodig hebben voor full detail!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 mei 2004.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    In dit interview met Tim Sweeney van Epic Games wordt er gepraat over de Unreal Engine 3. Er wordt o.a. gesproken over de syteemeisen. Om de Unreal Engine 3 in full detail te draaien zal je een grafische kaart met 1GB geheugen (video geheugen) nodig hebben. Het minimaal systeem zal een DirectX 9 grafische kaart met 256MB nodig hebben (Radeon9800 Pro 256/XT, Geforce 5950 Ultra zal het absolute minimum worden, in het slechtste geval een Radeon X800 Pro/XT, Geforce 6800 Ultra/6850 Ultra) en een processor van 3.2 GHz.

Vanaf 2006 mogen we de eerste games verwachten die op deze engine gebaseerd zijn.

Bron: Beyond Unreal

Btw, eind dit jaar komen er normaal modelle van de Geforce 6800/6850 Ultra en Radeon X800 XT uit met 512 MB geheugen.

Laatst bewerkt: 20 mei 2004
  2. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Ze zijn gek!

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb je net een gloednieuwe pc die toch wel behoorlijk top is qua system specs, is het alweer het minimum voor een nieuwe game, maar dan zijn we ook wel 1,5 jaar verder maar toch. Is toch absurd dat je elk 1,5 jaar een paar duizend euro moet neertellen om de games normaal te kunnen spelen. Nee, ik ben geen pc gamer en zal ik niet zo snel worden ook (speel wel af en toe games, maar niet vaak en meer op xbox). Consoles _o_

4. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    Hehe, het was te verwachten... maar wat een pracht, dat gaat aardig wat kosten als je er een beetje bij wil zitten... Maar tegen die tijd is dat standaard neem ik aan?
    (zelf ben ik "gestopt" met pc gamen, ik koop geen nieuwe meer, en ik ben ook niet van plan mn pc up- te graden de komende jaren.
    (maar toch als je die beelden ziet van de pc games... ze gaan HARD vooruit, laten we hopen dat de next-gen aan consoles goed mee kan komen.

5. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Jeetje.
    Lijkt wel te gaan worden voor hardcore gamers.
    Ik zie er geen nut van in om elke 1,5 jaar onderhand 2000 euro uit te gaan geven voor een pc dat zo'n game volledig kan gaan draaien.

Leve de consoles.

6. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat betekent dus dat de Xbox 2 en PS3 niet in staat zijn om die engine optimaal te gebruiken......Spellen met zoveel detail etc,die de nieuwe engine gaan gebruiken zullen dus pas op de Xbox 3/PS4 optimaal te spelen zijn.....

Ik ben benieuwd......

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is gewoon te erg voor woorden, een videokaart met 1024 mb geheugen, ruim 6 gig aan harddisk space en een processor van 3,2 gighz....

omg...

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is igg toch niet zoveel. UT2k4 gebruikt ook al 5.5GB.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En dat terwijl een console een paar honderd euro kost en lang mee gaat als het gaat om gamse. Xbox kan voorlopig nog prima mee, vind ik.

10. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, en hey, de graphs zijn nog niet eens het belangrijkste ;)

11. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    _O_ juist. Al dat moois gaat ten koste van de gameplay. Vermaak me nu al 3 jaar met tribes2 en dat ziet er echt niet uit :p

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is niet waar. Dat is enkel bij games voor casual gamers (dit is wel een ruw voorbeeld, dus niet echt letterlijk nemen). Games zoals Far Cry, Splinter Cell, Ninja Gaiden zijn niet echt gemaakt voor de grote massa en raad eens: ze hebben zowel geweldig gameplay als geweldige graphics.

Het ligt dus eigenlijk aan de developers en spijtig genoeg kiezen de meeste developers knappe graphics boven goede (lees: orginele en/of moeilijkere) gameplay

13. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    SuperUberVet
    alles van unreal is _O_ _O_

14. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Dit is echt precies de reden waarom ik heet helemaal gehad heb met PC's als gamesplatform: OF je bent kapitalen kwijt aan hardware OF je speelt games die niet helemaal tot hun recht komen op jouw systeem. Bah. :mad:

15. gerjan

gerjan Guest

Dit slaat werkelijk nergens op. Ik vind dit "aso" van hen. Ze verplichten je dan om een nieuwe pc te kopen.

Hoeveel ruimte heb je dan wel niet nodig voor het spel, 20gig ofzo?:confused:

Maar ook hier geldt, eerst zien dan geloven.

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

De ontwikkeling van de PC gaat in mijn ogen te snel. Een PC kopen voor games is gewoonweg niet interessant meer. Heb je nu het beste van het beste ben je een jaar later alweer te traag. Minimumvereisten gaan hooguit een jaartje of drie mee, maar je PC hapert steeds meer, en de games lijken steeds minder te worden.

Een console koop je, en ongeveer vier jaar lang heb je games, die steeds beter worden. Zonder gehannes draaien die spellen. De laatste game op je console is een betere ervaring dan de eerste game.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2004
  17. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    tjah, het gaat te snel om bij te houden (met weinig geld), maar toch zijn games als red alert, starcraft, enz nog behoorlijk populair, en misschien zouden ze deze tijd wat minder om graphs moeten vechten.

18. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Doe mij maar liever betere gameplay dan de mooiste graphics.

19. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    dus als ik nu een pc koop is ie over 2 jaar een low-end pc, vroeger was dit na 3 jaar d8 ik

20. Endorim

Endorim The Homertrix

Leuk Bevonden:
    1
    das echt heel fijn dit..wilde net een nieuwe pc aanschaffen zodat alles nog een beetje redelijk loopt over 2 jaar...naja dan maar zkr weten de x-box2 kopen O-) en alleen nog maar "nuttige" dingen doen op die pc. Nu een monsterpc en dan het equivalent van de huidige 1 ghz of lager. Heel fijn :'-( :'-(

Deel Deze Pagina