Ik zit op de HAVO en heb volgend jaar een grafische rekenmachine nodig. Ik heb een advertentie gezien waarin deze te koop wordt aangeboden, máár er zit geen kabel(s) en gebruiksaanwijzingboekje bij. In hoeverre is de kabel belangrijk?
Kabel is alleen boeiend om te linken, als iemand in je klas em heeft maaktet nie uit, kanje gewoon zijn kabel gebruiken om je spiekbriefjes over te zetten...
Afhankelijk van school en profiel enzo of je handleiding wel of niet nodig heb, het is namelijk een flinke pil en ik heb hem regelmatig moeten gebruiken. Let wel op want het gebeurt nog wel eens dat ze een slechte gr hebben, die lijkt goed te zijn, totdat je merkt dat je elke week nieuwe batterijen nodig hebt zonder hem veel te gebruiken ofzo.
Ik heb zelf nu de TI-83 Plus, met die kabel (Graph-Link) en de kabel voor het linken met de computer. De handleiding heb ik nog nooit gebruikt. Het is echter verstandig om te kiezen voor een rekenmachine met beide kabels, omdat je met de ene van andere mensen kan krijgen, maar met die andere maak je eerst een word bestand die je vervolgens als spiekbriefje op je rekenmachine zet. Dit gaat een stuk sneller als dat je het direct op je rekenmachine maakt. Misschien kan je een rekenmachine met korting krijgen via je school. Probeer dan meteen de TI83 Plus Silver Edition te nemen, want die is een stuk sneller, maar je kan er ook veel meeeeeeeeeeeer dingen op opslaan. Veel succes
is ook veeeeeeeel duurder.. neej. .ik heb gewoon een ti83.. een vriend van mu heeft de silver edition.. snelheid maakt niks uit.. en een gewone ti83 heeft misschien wel wat minder geheugen, maar heeft nogaltijd vrij veel.. iig genoeg voor spiekbriefjes... veel spiekbriefjes
Plus is nergens voor nodig...gebruik de normale nu 4 jaar enne k heb nooit minder kunnen doen dan de andere met wel een Plus versie. Kijk als je alleen spiekbriefjes erop wil zetten dan is dat ding meer dan zat. Als je veel spelletjes erop wil zetten dan is het geheugen wel handig...Maar het spelen vreet ook batterijen. Handleiding heb nooit gebruikt..Moet wel zeggen k deed E&M profiel op de middelbare, en nu doe k economie..dusse misschien dat het wel bij andere profielen wel handig is. Linken deed k via de kabeltjes van andere..d'r is vast altijd wel iemand in de buurt die zo'n ding heeft. Maarre k zou zeggen ga gwoon voor de normale, dies al duur zat enne werkt goed genoeg!!
precies.. btw.. ik heb ng profiel (VWO 5) en heb ook nog nooit de handleiding gebruikt.. alles wat je moet kunnen word toch wel door een overbezorgde leraar uitgelegd.. en alst goed is krijg je ook van die practium boekjes waarin wat je moet doen en kunnen voor je examen met dan ding..
naja nu k het me bedenk, die boekjes heb je niet meer na je middelbare school. Owkee k heb ze nu ook nog nie nodig (en dus ook nie op de uni..). Het kan altijd een x handig zijn om in een handleiding te kijken als je het echt nie meer weet...handig maybe voor zkrheid.
Ik schreef altijd mijn eigen kleine programma's met menu's voor spieken enzo kon ik zo selecteren welk vak ik wilde en dan de info. Echt super cool en lang mee bezig geweest ook.
JE schrijft je spiekbriefjes op je rekenmachine via: Prog, New, geef het een naam en vevolgens je text. Je kan het ook via de computer maken, maar k weet (nog) niet pcies hoe je het dan transporteert
Oh, je bedoelt prgm met prog. En je zet het dus gewoon tussen je games? EDIT: en hoe haal je het briefie dan weer weg als je hem niet meer nodig hebt? Mot je dan de hle zooi die erop staat deleten?