Unreal Engine 3 zal 1GB video geheugen nodig hebben voor full detail!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 mei 2004.

1. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net een pc tje gekocht (2.8 ghz 512 mbram en een 128 mb videokaart dacht ik)
    kan ik ehm over een jaartje of 2 wel weer weg doen:confused:

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Weg doen is veel gezegd. Als je per sé de games op de Unreal Engine 3 wilt draaien dan kan je het best je pc stap na stap upgrade. Er zullen dan 4 (misschien 5) die je moet upgraden. Eerst koop je wat RAM bij, vervolgens koop een betere processor en moederbord en als laatste koop je een nieuwe grafische kaart.
    Jouw moederbord zal je niet meer kunne gebruiken voor die grafische kaart (en waarschijnlijk ook processor) omdat dan PCI-Express standaard zal zijn (denk ik toch).

Ook, als je het interview hebt gelezen, staat er dat het mogelijk is dat ze de minimum systeemeisen naar beneden doen als het blijkt dat de, dan verwacht main-stream pc lager is dan ze hadden gedacht.

3. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    *zucht*.. mensen en geld..

4. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben jij zo rijk dat je het je allemaal kan permiteren dan? Je kan beter zeggen: Mensen en gamen :) We willen het allemaal, maar het kost zoveel :'-(

5. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    IDD ... behalve America's Army dan _O_ die vraagt niet zoveel geheugen enzo

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

tja, ik heb momenteel 256 mb videokaart, 1024MB ram, en een P3, maar iks speel meer games op mijn Xbox.

Mijn PC gebruik ik vooral voor het opnemen en beluisteren van muziek, en voor mijn studie.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2004
  7. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de demo gezien van die engine? Zo ja, dan geloof je het wel :D

Enneh, die specs die ze roepen zijn echt wel standaard tegen die tijd.
    Zou ook niet echt slimme marketing zijn om alleen spellen te verkopen aan een handjevol mensen met een (letterlijke) supercomputer..

8. The Messiah

The Messiah Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    M'n hele harde schijf is al 6 gig!
    En dat meen ik hoor :+

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vind het een beetje triest allemaal, ondanks dat die engine er heel mooi uitziet. Nog niet zo heel lang geleden bepaalde de hardware (videokaarten industrie) hoe de software zou worden m.b.v. directx. Nu lijkt het wel alsof de softwarehuizen bepalen wat de volgende videokaart moet gaan worden.
    Daar ben ik opzich niet tegen, daar je van hun uiteindelijk de games zal spelen.

Toch is er de afgelopen jaren niets veranderd, 2 jaar geleden zou je ook ziek zijn geworden bij de gedachte dat je minimaal een P4 2.8, 1024MB en een super vette videokaart nodig zou hebben voor bijv. Far Cry :cool:
    Het is eenmaal zo.......en het blijft eenmaal zo.

Ik had een paar dagen geleden de GeForce 6800 Ultra gereserveerd, maar die heb ik toch weer fijn afgezegd. Ik ga natuurlijk geen 525,- pleuros wegsmijten als vervolgens over 5 maandjes de nieuwe generatie van Ati & nVidia uitkomt.
    Daar wordt ik wel ziek van :mad:
    Nu koop je bijv. een GeForce 6800 Ultra 256MB voor 500,- terwijl begin herfst de 512MB variant uitkomt. Eind 2004, begin 2005 komen beide met een nieuwe generatie videokaart op de markt (de echte nieuwe generatie), en zo werken ze tot in de loop van 2005/ 2006 naar de 1024MB versie toe.

Je kan beter af en toe maar een generatie overslaan :cool:

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    LOL! :+

Heb nu 9800 pro met 128 mb, het idee al dat ik over een paar jaar moet upgraden naar het achtvoudige maakt me al misselijk.

11. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die heb ik ook:confused:

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Mwa dat is altijd al zo geweest, maar het blijft irritant :cool:
    Maar ik ben toch wel heel erg benieuwd naar wat de andere softwarehuizen gaan doen. Een aantal jaar geleden kwam Epic dus ook met de Unreal engine, dat spel had achterlijk hoge systeemeisen en lag binnen no-time voor 15 gulden in de opruimbak. Ze waren dus een lange tijd de enige die met die engine werkte, de rest bleef doorgaan met de Quake II engine.

En dat is nu nogsteeds zo, de meerderheid maakt gebruik van een verbeterde Quake III engine, en de andere de Unreal 2 engine.
    Denk dat de meerderheid toch even lekker de bestaande engines blijven gebruiken zoals Far Cry, HL2 en Doom3. Deze worden net zoals hun voorgangers keer op keer verbeterd.

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is waar, maar als ik dat zou volgen dan zit ik met een dillema:
    Mijn Radeon 9000 is een DirextX 8 terwijl ie eigenlijk bij de huidige reeks behoort (de 9xxx reeks). Probeer dan maar eens uit te maken bij welke generatie ie hoort, maar ik denk dat ik de X800 Pro ga kopen wanneer de XT uit (wanneer het prijsverschil miniem is ga ik we voor de XT).

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dan wordt het idd lastig ja 8)
    Je zou dan eventueel kunnen kijken hoeveel je ermee opschiet kwa prestaties. Als jij voor een x800 Pro/XT zou gaan, dan verdubbelen de prestaties ruim.

Ik probeer iig te upgraden wanneer er iets 2x (of meer) zo snel is als m'n huidige zooi :cool:. Tja nu zijn de X800 Pro/XT en de 6800 GT/Ultra wel 2x zo snel als mijn videokaart, maar ik kan alles nog draaien nu :eek:
    Pas als ik me ga doodergeren aan geschok & gestotter.....wordt het tijd om in te grijpen :9

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat zal waarschijnlijk pas gebeuren als de games uitkomen die op de Unreal Engine 3 gebaseerd zijn. Dus je zit met je 9800 Pro'tje voor de komende 2 jaar nog wel goed *) (lucky ass).

16. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    :cool::cool::cool:

*)

Ok maar hoeveel zou die X800 Platinum Edition (Zo zou die snelste toch heten?) eigenlijk gaan kosten? Ik heb namelijk een nieuw baantje en bankrekening begint een beetje te smeken om te worden uitgegeven aan een forse upgrade :cool: }:]

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Why waste money on a upgrade if you can waste money on me?

De X800 XT PE zal waarschijnlijk zo'n €450-€600 gaan kosten terwijl de X800 Pro dan zal dalen naar €300-€450.

Laatst bewerkt: 21 mei 2004
  18. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Tja, wat noem je geschok en gestotter?

Bijvoorbeeld:

9800 Pro + Painkiller op "insane" (Alle graphische opties aan op 1280 x 1024) = bijna geen geschok en gestotter, heel soms bij hele, hele, HELE grote battles (van 100-200 gasten vs jij).

9800 Pro + Half Life 2 op maximum = diashow

Dus het zal toch aan de settings liggen, als je voor de gameplay gaat kan je idd nog wel 2 jaar vooruit, maar ga je voor de graphische pracht, tja dan zul je over 8-9 maanden toch moeten upgraden naar een 9800 xt of zelfs een X800...

Ik wil 100% van spellen genieten, dus ik zal gewoon over een jaar (of minder) moeten upgraden naar een X800, anders houd mijn PC het gewoon niet bij :'-(

19. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    True, maar zal het net zoals de 9800 Pro vs 9800 XT zijn? Die liggen qua benchmarks gevaarlijk dicht bij elkaar, maar misschien wordt die X800 XT PE wel veel beter dan zijn broertje....

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Normaal gezien zou je met een 9800 Pro op max. kunnen draaien.

De komende 2 jaar weet ik geen nieuwe engine die gaat uitkomen die zwaarder is dan de V-Source engine, Cry Engine of de Doom³ engine.

Kijk naar de benchmarks.

Ik denk persoonlijk als je geen AF en/of AA gebruikt en je wilt de nieuwste games op hoge resoluties spelen, dat je dan goed zit met de X800 Pro. Maar wil je de nieuwste games wel met AF en/of AA spelen op hoge resoluties, dan kan je beter voor de X800 XT PE gaan.

PS: Met nieuwste games bedoel ik dus de games die op de 3 engines hierboven zijn gebaseerd of op een minder eisende engines (Unreal Engine 2, Quake III engine, ...).

Deel Deze Pagina