pokemon leaf green/fire red

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door PoPgamer, 22 mei 2004.

1. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    een beetje gba gamer zal hier tog wel wat over gehoord hebben he ;)
    ff wat vraagjes::)
    wanneer komt ie eigenlijk uit? en hoe zit het met de landkaarten, hoeveel zijn het er en zijn het nu gewoon die van blue/red?
    Ik had gehoord dat 't eigenlijk een remake is van blue/red, maar dan met de graphics van ruby/sapphire. en dan zitten er dus ook die oude pokemon in he? de eerste 151. :cool:

ik heb in ieder geval egt wel zin in deze game en kga 'm me dus cker kopen.:D

beantwoord maar m'n vraagjes als 't kan en laat je mening horen over dit spel. (of spellen natuurlijk) *)

2. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vindt Pokemon Yellow/blue/red de beste uit de hele reeks die er nu is :eek: .
    Die andere waren met die nieuwe pokemons en die boeide mij niet echt meer.
    Maar als het een remake is van red blue met de orginele pokemons en (mischien ook) de nieuwe pokemons zal ik hem zeker wel gaan proberen.
    Want Yellow heb ik grijs gespeelt:D

Nintendo site:
    Pokémon FireRed - Game Boy Advance - Sep 2004 - Nintendo
    Pokémon LeafGreen - Game Boy Advance - Sep 2004 - Nintendo

voor de info:klik

Laatst bewerkt: 22 mei 2004
  3. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    Edit: per ongeluk op Quote gedrukt :{

Laatst bewerkt: 22 mei 2004
  4. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het uitmelkerij. Het is gewoon hetzelfde spel dat 5 jaar geleden in Japan op de GB(C) is uitgekomen, alleen nu in een nieuw jasje.
    Net zoals yellow & crystal, ok allebij uitmelken. Na het grote succes van Blue & Red (&green), maken ze nog een speciaal aangepaste versie waar je een pikachu achter je aan hebt lopen, en je komt af en toe het Team Rocket tegen uit de Tekenfilm-serie. Verder hetzelfde spel, alleen je kunt bepaalde pokemon niet vangen die je in blue & red wel kunt vangen, en andersom.

Bij crystal werdt dit al wat meer uitgebreid, met de legende v/d 3 legendarische honden, suicune in het bijzonder. Daar wordt er tenminste nog iets van een achtergrond-verhaal in verwerkt. Verder ook weer hetzelfde spel, met de eerder beschreven vaste features.

Nee, van mij hoeft het zo niet meer.
    Kudos voor Gold & blue ;) (ik heb trouwens Red, blue, yellow, Gold & crystal in m'n bezit, waist of money van yellow & crystal :'-()

5. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus dit is pure uitmelkerij. Straks komen ze met pokemon pimpelpaars ofzo. Dit is ook wat mij in het algemeen tegenstaat van N. Ze hebben een goede eigen franchise, maar ze melken die ook totaal uit.

6. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar met dit spel krijg je toch een wireless adapter dan kan je toch tegen elkaar spelen en chatten draadloos ? Als dat zo is dan ga ik misschien wel een gba kopen.

7. Ajax

Ajax Guest

ik heb de japanse versie gespeeld en vind em best wel leuk

gewoon een remake van red en blue

8. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    zijn 't dan gewoon dezelfde kaarten of zit er nog een extra bij?? Anders is 't dus een beetje zonde van 't geld

9. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    kick..

10. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ach ja hij lijkt me wel aardig ik ga juli toch naar amerika neem ik em ff mee

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nou je kunt alle pokemon van Ruby/Sapphire erin traden plus je kunt de pokemon van Colosseum er ook intraden. Dus het moet mogelijk zijn om in LF/FR alle 386 op 1 cartridge te krijgen.

Verder is het ook mogelijk om de maps van Ruby/Sapphire en Gold/Silver te spelen. Het is dus niet de map van alleen Red/Blue. Hier kun je veel pokemons vangen en de rest kun je bijruilen met Ruby/Sapphire en Colosseum.

12. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    GForce;
    Het zou toch wel minder zijn als je de nieuwe pokemon (151+) niet kunt vangen i.p.v. ruillen. En waar haal je vandaan dat je ook Kanto uitkunt? Op pokemonelite staat;
    Als je Kanto uit zou kunnen, zou dit wel mogelijk zijn, dus ik betwijfel het totdat ik het zwart op wit zie staan.

Edit: Ook staat er;
    Dus ik betwijfel of je Kanto wel uit kunt, het zou wil minder zijn als het niet zo was..

Laatst bewerkt: 6 jun 2004
  13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat bedoel je precies met de eerste regel ?

Op gamefaqs staat dat je alle pokemon kunt krijgen. Verder heb ik op een andere site gelezen dat het backwards compatible is met R/S en Colosseum.

14. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    http://www.pokemonelite2000.com/frlgfeatures.html

Ik bedoel dat ik het wel jammer zou vinden als je, wat betreft het zelf vangen van pokemon, alleen maar de orginele 151 kunt vangen, en de nieuwere moet 'importeren' uit een ruby/saphire versie. Want, zoals in de eerste quote staat, is het nog niet zeker of je de nieuwere ook kunt vangen.
    Verder zei jij ook dat je ook op de maps van Gold & Ruby kon spelen, wat volgens pokemonelite niet kan en dat het enkel plaatsvind in Kanto (Kanto is trouwens red/blue). (:confused:)
    En op screenshots zie ik alleen maar pics v/d eerste generatie pokemon. Daarom heb ik zo mijn twijfels of je wel alle pokemon kunt vangen, ofdat je maar beperkt bent tot de eerte generatie (#1-151), en dat zou ik erg jammerlijk vinden.

Laatst bewerkt: 6 jun 2004
  15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik ben ff aan het zoeken en kan het zo snel niet vinden. Je hebt iig een aantal extra eilanden. Hierop kun je ook nog wat pokemon vinden oa Deoxys.

16. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Is het spel trouwens al uit in Amerika? Op gamefaqs zie ik al gewoon complete walktroughs staan :confused:

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
  18. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    gba is toch regiovrij dus je zou um zo uit amerika op je europese gba kunnen speln

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Klopt. En je kunt ook gewoon ruilen met de Europese Cartridges. Alleen kun je een USA GBA game niet koppelen aan een PAL CubeGame dus dat gaat problemen op leveren met het linken met Colosseum.

Het kan zijn dat dit niet klopt maar volgens mij is het zo.

20. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    weet iemand een site waar je die amerikaans kunt kopen
    ik kant niet vinden

Deel Deze Pagina