Ondergang van de "echte spellen"?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door venom, 22 mei 2004.

1. venom

venom Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Om toch nog een goede topic op te zetten als goedmakertje voor mij opsom topic. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat spelen steeds meer commercieel worden, spelen zijn steeds makkelijker uit te spelen (uitzonderinge daargelaten NINJA GAIDEN!!!!) ik vind persoonlijk dit erg zonde, neem nouw de niewe zelda veeeeeeeeel te makkelijk!! Echte teleurstelling! Ik heb dit steeds vaker ook Prince of Persia Subliem spel maar waarom zoooo kort idem dito voor beyond good & Evil. Zonde allemaal, allemaal zo kort zo makkelijk.
    En dan te denken dat ze hier wel ff 6o euries voor vragen(oke Pop en Bg&e waren minder) ik vind het schandalig. licht het aan mij of hebben meer mensen dt gevoel de laatste tijd.

KEEP THE SOUL ALIVE!!!!!!!!!!!!

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dat keep the soul alive op het eind is echt héél fout :{

Anyway, er komen evenveel pareltjes uit als voorheen, maar doordat er nu veel meer games uit komen dan voorheen lijkt het alsof het aantal pareltjes afneemt.

3. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    maak me nie zoveel uit kan m altijd na een dagje ruile dus ik heb er niet zoveel last van als de spellen me maar een portie plezier bezorgen benk al tevreden..
    (p.s. hou wel op met allemaal : keep the soul alive beetje heel erg irritant..)

4. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Mja uitgevers kunnen ook het rekensommetje maken van een nieuw concept tegenover een vervolg waarbij het idee/sfeer/en heel veel programmeerwerk al gedaan is. Dat is dan bij de meeste spellen het geval, sommige verbeteren er echt wel hard op, maar flauwe afkooksels van films, of achterhaalde gamesequels steken 'de laatste tijd' naar m'n mening wel erg veel de kop op.

Ik denk wel dat deze er gewoon bijkomen en het daarom lijkt dat we, overrompeld moet ik het misschien niet noemen, toch veel te maken krijgen met zulke games. Maar het aantal originele, nieuwe games blijft volgens mij toch ook goed, denk aan Fable, Jade Empire, Sudeki, etc...
    Gelukkig zijn we uit de periode van de bijna absolute console-overheersing van de ps1 want toen die de n64 achter zich had laten liggen brak wel een erg saaie, beschamend treurige periode aan voor consolegames. (vond ik...)

Laatst bewerkt: 22 mei 2004
  5. venom

venom Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mannekes dat van KEEP THE SOUL ALIVE IS dan ook grappig bedoeld!!!!!!!!!
    Zucht jullie zien ook nergens de humor ervan in (boris sucks met zijn one liner en daarom kraak het af) Oké weer een probleem uit de wereld geholpen

6. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste, games zijn altijd al commercieel geweest?
    En daarna, tja we zijn gewoon veel gewend, en als een game moet opvallen moet het meestal iets unieks hebben.(wat moeilijk is).En de moeilijkheidsgraad zelda word door vele gamers gespeeld, dus dan moet het niet echt een hoge extreme moeilijkheidsgraad hebben, zodat beginners die voor het eerst een zelda game spelen het ook speelbaar blijft.Beter zou zijn als je van meerdere niveaus zou kunnen kiezen.

7. venom

venom Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Keeeep The Soul Alive

8. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    noem je dat afkraken ik zie het nut er niet van in..

9. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    probleem is niet verholpen je blijft het maar zegge.. we weten het nu wel.

edit1: sorry edit toets vergeten :+
    edit2: blijf ff on-topic.. Ik kan het weten ;)

Laatst bewerkt: 22 mei 2004
  10. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    En daarom HULDE aan online gamen _O_ dat verveelt nooit ik speel al maaaaaaaaaaanden RTCW: Enemy Territory @ pc multiplayer en dat kun je gewoon blijven doen verveelt NOOITTT :D :D :cool:

11. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Dude echt fout. Btw een beetje een domme topic. Spellen zijn misschien wel te kort voor mensen die niets anders doen. Misschien spelen gamers wel meer dan vroeger :confused:. Laten we daar een topic over gaan openen, loos man.

KEEP THE SOUL ALIVE!!!!!!!!!!

whahahaa dude,
    *pinkt traantje weg*

12. Headcollector1

Headcollector1 Mijn Verzameling

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf vind ik het niet zo heel erg als ik een game snel heb uitgespeeld, want ik ruil hem daarna toch weer via xbazer. Maar als je het wel erg vind zou ik eerst wat reviews over internet lezen waar ze ook een cijfer bij de moeilijkhieds graat en/of speelduur.

Kip met Cola Light!!! 8)

13. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    vroeger was alles beter :D:D

14. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik zie geen verandering, hoor. Veel goede games waren heel vaak aan de korte kant, en dat zullen ze altijd zijn. Daar tegenover staan een aantal rpg´s waar je tientallen uren mee bezig kan zijn, dus dat compenseert elkaar mooi. En over het feit da je er 60 voor moet betalen: ik herinner me dat N64 games 200 (!) piek kosten in de begintijd, dus dat is ook niets nieuws.

LET THE SOUL DIE A SLOW AND PAINFUL DEAD!

15. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    O ja, en Venom, noem eens 3 soul artiesten?

16. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    1.Boris
    2. Geen idee
    3. Geen idee

_o_

17. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Ik koop eigenlijk een beetje te graag spellen dus ik vind het niet erg dat een spel wat kort is omdat ik er ook snel op uitgekeken raak. Als ik het kan uitspelen heb ik er een beter gevoel bij. Een uur of 20 zou mooi zijn en als ik er helemaal weg van ben mag het uiteraard langer (Halo, R63 bijv.)

18. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wat mij tegenwoordig meer opvalt is niet dat de game zo makkelijk uit te spelen zijn maar meer de replay waarde. Zo kan ik nog steeds super mario op me gameboy spelen terwijl ik die game al 100 keer uit heb gespeeld om nog maar te zwijgen over games als golden eye.

Nou kwam de multiplayer van halo wel redelijk in de buurt maar voor de rest zijn het allemaal games geworden die je eigenlijk maar 1 keer speelt en af en toe een 2de keer.

19. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Er wordt tegenwoordig inderdaad steeds meer op de commercie gemikt dan op de originaliteit, maar ik denk niet dat de makers zelf hier ook altijd even blij mee zijn. Het ontwikkelen van een goed spel kost tegenwoordig miljoenen (ter illustratie 6 miljoen voor Driv3r) en een spel moet zichzelf natuurlijk wel terugverdienen, anders houden we geen developers meer over.

Wat ik wel vind is dat de commerciële spellen (lees FIFA en nog meer EA-spellen) steeds beter van kwaliteit worden. Kijk nou naar het FIFA dat ik net noemde, je ziet de cijfers in de bladen ieder jaar stijgen en met nieuwe features erbij en dingen om te unlocken wordt het ieder jaar toch weer verbeterd. Dit is bijvoorbeeld hetzelfde met de nieuwste James Bond. Volgens mij gaan de makers die op dit moment als commercieel te boek staan zich steeds meer realiseren dat een spel dat goed verkoopt (door naam, imago of wat dan ook) nog beter verkoopt als het ook een goed spel is.

Je ziet dus wel steeds meer spellen die op commercie gokken in plaats van originaliteit, maar dat die spellen wel van betere kwaliteit worden. En wat betreft originaliteit, in het shooter en racegenre valt weinig nieuws meer te bedenken, dus daar moeten de spellen het puur hebben van meer van hetzelfde, maar dan beter. En dat is ook niet verkeerd, want in die categorie vind je onder andere PGR2 en Halo2. Dit zijn/worden ernstig commerciële spellen, maar ook wel heel erg goed.

20. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger was alles beter. Tegenwoordig zijn er nog maar weinig spellen die ik echt lang leuk vind. De graphics tegenwoordig zijn echt geweldig, maar ik vind dat de gameplay/replay value aardig achteruit gegaan is. Misschien komt het wel, omdat je een hoop al gezien hebt. Het wordt volgens mij ook steeds moeilijker om met vernieuwende games te komen omdat een hoop al gedaan is. En ik denk dat mensen vroeger sneller tevreden waren.

Deel Deze Pagina