Radeon Tweaker, dit is een programma om je videokaart instellingen precies in te stellen. Hiermee kun je niet alleen AA en AF en zo aanzetten, maar nog veel meer details. Nou staat er book bij dat je je clock snelheid en je memory snelheid kan veranderen. Ik heb een Hercules ATI 9600 SE. Ik kan m;n clock snleheid maar maximaal tot 133 zetten en'm'n geheugen tot 220 of zo? Terwijl een vriend van me zei dat de standaard snelheid van me kaart in de 300 is? Dus je verlaagt de snelheid als ware?
Waarschijnlijk spreekt je vriend over gewone snelheden en jij over ddr (dus 300 mhz is 150 mhz DDR). Maar wat is verder je bedoeling. Alleen dat programma aanprijzen? Dan raad ik je ook de omega drivers aan, daar zit zon programma standaard in.
ik heb de omega drivers gedownload en de ati tool gebruikt om te overclocken. Alleen je merkt niet egt heel erg veel verschil tog?
HAHAHA??? niet??? ik heb een 9800 pro met riva tuner op snelheid van een XT lopen..... geloof me dit verschil merk je bij far cry van medium naar alles very high (ok pentiumpje ook ietsje gekieteld) maar goed...... dat klokken heeft echt wel effect jongens...
Yup overklokken heeft idd wel zin, maar alleen als je op de pc gamed of zware applicaties (als photoshop etc. draait.) Ik heb mijn 9700 ook een poosje op 9700 pro (ongeveer dan ) snelheden gehad, maar als je alleen maar msned en inet heeft het weinig zin.
Welk programma moet je daarvoor gebruiken? Want ik zit namelijk met een klein probleem. Voor een spel dat ik speel, moet ik de W-Buffer inschakelen. Maar... deze functie zit niet meer bij de Catalyst drivers vanaf 4.1 Nu zoek ik een programma waarmee ik die dus wel kan inschakelen. En eventueel een overklok programma.
Ik heb een 9600 SE, en ik weet niet tot welke snelheid ik em max. kan overclocken. Maar ik haalde uets van 7 fps meer.