Had de XBox het overleefd als Halo er niet was?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Undergrounder, 22 mei 2004.

  1. davidrsca

    davidrsca Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    tsjah ik was er wel nog nie direct bij de launch van de xbox..
    kheb mijnen Xbox gekregen in november 2002, en ik had eigenlijk nog nooit gehoord van Halo :+
    int begin dacht ik van: miljaar, eigenlijk had ik wel liever gehad da ze mij nen playstation 2 gekocht hadden (twas een verrassing voor mijnen birthday)..
    maar een maandje later kwam Splinter Cell uit en vanaf dan ben ik vré content dak nen xbox heb. der kommen steeds meer en betere games..
    en ja sinds een maand heb ik Halo gekocht toen het Classic werd.
    ik vind het wel een goeie game maar om nu te zeggen da het zoveel beter is dan alle andere games....nee dat toch niet volgens mij.
    dus volgens mij had de Xbox het zeker overleefd zonder halo
     
  2. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Had Nintendo had gehaald zonder Mario?

    Halo is een kopstuk van de Xbox en niet meer weg te denken. Het zou niet logisch zijn om Halo weg te denken. Maar om toch antwoord te geven op je vraag: Nee, de Xbox zou nooit zover zijn gekomen als nu en de kans dat er een Xbox2 aan zou komen zou dan ook uitermate klein zijn geweest.
     
  3. Ricardovic

    Ricardovic Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Halo erg bellangrijk is geweest voor de XBOX. Het was gewoon de beste launch titel en heeft de XBOX ook meteen een identiteit gegeven. Ik zie het ook hetzelde als wat mario voor de NES heeft gedaan. Zonder Mario zou de nes ook nooit zo'n klapper zijn geweest. Dus jah Halo is erg belangrijk geweest, maar denk niet dat de XBOX anders een flop zou zijn geweest. Bij Microsoft is er genoeg kennis om dan met iets anders te komen, er had dan vast wel een andere top titel geweest. Ze zijn daar natuurlijk niet achterlijk.
     
  4. Alexandrio

    Alexandrio Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    2

    Wat een onzin. Heb Halo gespeeld en vond het wel aardig, niet overdrijven. Een console is niet van 1 spel afhankelijk, smaken verschillen.
     
  5. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    De smaak van het grote publiek is nu eenmaal Halo. Kan ik niets aan doen.
     
  6. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dit net zo'n onderwerp als, wat is Nintendo zonder hun all-stars ?!

    Gewooon niet bij stil staan !
     
  7. Farting Bob

    Farting Bob Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Ieder een verschillende smaak en het zou inderdaad gek zijn als een console op een game zou teren. Ikzelf vond het wel aardig, zelf meer de Single Player. Online heb ik het voor de PC gespeeld, maar ja, ik was al verslaafd aan Unreal Tournament 2003 (nu 2004) en ja, dit was echt een console shooter .... daarnaast vond ik de maps qua textures een beetje saai, ik heb liever meer afwisseling. Wel vond ik het tof dat je maar twee guns kon hebben, zou voor Unreal wel een aardige afwisseling zijn, in ieder geval een mod of zo.

    Anyway, voor mij had de Xbox wel meer games die ik leuk vond. Maar ik had hem ook een tijd na de launch gekocht, en die games waren toen allemaal 20-30 euro. Maar echt toppers kwamen later pas, geef ik toe. Cube heeft ook een hele tijd alleen maar Mario Sunshine als echte goeie start game gehad geloof ik. Het gaat niet om de kwantiteit, maar kwaliteit.

    Maar ik denk wel dat hoe gek ook, toen de Xbox het wel van Halo moest hebben, dat was een reden voor velen dat ding aan te schaffen. Voor mijzelf ook een beetje, hoewel Oddworld mij het meeste trok :).

    De PS2 heeft veel games, maar niet alles trekt me. De absolute reden waarom ik hem moest hebben, was Devil May Cry, en dat bleek een goeie keus te zijn, het is nog steeds mijn favoriete game ooit. Metroid Prime en Ninja Gaiden beide er snel achteraan ;).
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2004
  8. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt het wel zo bekijken, Halo 3 zou een beer van een game zijn voor de launch van XboxNeXt, of niet dan. Je hebt sowieso goed games nodig om een console een goede draai te geven in de verkoop, beetje loze thread dus. Iedere console heeft gewoon zn toppers nodig, anders wordt het niks.
     
  9. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    De xbox had het zeker gered wanneer halo niet uit was gekomen op de xbox.
    Alleen het zou allemaal wat langer geduurd hebben, want HALO is natuurlijk niet de enigste topper voor de xbox geweest in het begin.

    Denk hierbij aan Amped, Rallysport challenge, Protject Gottham Racing, enz.

    IK wel dat HALO er voor gezorgd heeft dat de xbox verkopen er in het begin hard op voorruit zijn gegaan. En dat mede dankzij HALO de xbox populair heeft gemaakt in het begin.

    En dat is ook terrecht, want HALO was gewoon een top-titel ( en nog steeds )
     
  10. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    juist, Halo is niet DE titel die de xbox heeft doen verkopen maar heeft er natuurlijk wel een behoorlijk steentje aan bijgedragen.
     
  11. (EXG)LINK

    (EXG)LINK ?

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo is het maar net, het heeft de xbox een hele boost gegeven qua verkoop. Maar halo heeft de grenzen van games ook verlegd, halo is nu nog steeds een spel wat qua multiplayer en gameplay heel goed kan meedraaien met de huidige games *)
     
  12. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan in elk geval wel goed genieten zonder Halo op mn Xbox. Als Halo er niet was geweest, dan had je hem ook niet kunnen missen
     
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb de Xbox gekocht omdat hij krachtiger was dan de concurentie (welke concurentie) O-);)) Had Halo toen niet direct gekocht (mijn ma sponsorde een game en mocht geen agressieve game zijn) en dus heb ik een jaar lang geen halo gespeeld en toch zeer goe vermaakt. Veel geld in mijn xbox gestoken en op een goede dag Halo en MM3 voor 15 euro op de kop getikt op xbazar. Nu heb ik halo2 en die wordt zo af en toe over XBC gespeeld waar ik ook veel plezier mee heb. Xbox had zeker overleefd zonder Halo.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  14. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen kent HALOII,
    ik denk dat de xbox het wel zou redden maar iedereen kent haloII dus het heeft wel geholpen want mensen die denken ow.. halo 2 komt ff snel een xbox kopen(2%maybe lol)maar het heeft de xbox een boost gegeven WOW!!
     
  15. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denkt dat Halo wel heeft meegeholpen aan de verkoop van de xbox. Hij staat zo in de belangstelling --terwijl je over de rest nix hoort-- omdat hij meer gamers aansprak dan de andere games. Wil natuurlijk nog niet zeggen dat Halo dé beste game was, en nu nog steeds kan meedraaien (deeltje 1 kan op dit moment never nooit niet meer meedraaien met de huidige games; de SP én MP zijn allebei allang ingehaald door heel veel games, terwijl het verhaal nog wel goed is).
     
  16. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat de Xbox het wel overleefd had. De Xbox heeft genoem Xbox Only games die opzich goed zijn.
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Halo heeft de xbox wel geholpen, maar het is niet zo dat xbox niet overleeft zou hebben zonder halo...
     
  18. webkem

    webkem Active Member

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij had het wel overleefd, alleen Halo & Halo 2 hebben wel erg goed geholpen, maar kijk ook naar de andere goede spellen, bijv. Project Gotham Racing 2, Splinter Cell en SC PT, Fifa 2005, NBA Live 2005, PES 4, enz.
     

Deel Deze Pagina