Gran Turismo 4 [PS2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dDirk, 12 mei 2004.

1. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Nou om voor dit spel een ps2 te kopen ..... Zou ik dus niet doen maar ja als je dat wilt doen moet je het zeker doen

2. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Als het echt zo'n goed spel wordt... en die ps2 is zodirect noggal goedkoop, dan zou het wel een optie zijn...
    Maarja dat zie ik tegen die tijd wel.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Cya n00b for speed : undercrap

4. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    pgr2 ziet er bijna hetzelfde uit. En geen ingame screens op het net verspreiden doet sony omdat ze bang zijn dat anders het spel te erg tegenvalt net als bij alle ps2 games ingame. Het is jammer maar het is toch wel waar. Check die ingame screen hierboven. Lekkere low res texture op de weg. :)

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vergeet niet het verschil tussen PS2 en XBox. GT4 is gewoon alleen al geweldig door al zn mogelijkheden. Die mogelijkheden maken een n00b game zoals n00b 4 speed underground tot een succes en zeg nou zelf is dat niet de slechste race game ever ?

6. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    En anders ziet het er maar wat minder uit dan PGR 2, like I care :)
    Gameplay first, dan Graphics.

7. Silent Power

Silent Power Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de verandering driver Pics opgenomen van tv.

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

PGR2 is een arcade racer.

GT4 is meer simulatiegreicht.

GT4 draait op 60 frames per seconde.

PGR2 op 30.

PGR2 ziet er grafisch vast en zeker beter uit, maar zestig frames is ook een plus, dan lijkt het allemaal weer vloeiender. Beide hebben hun sterke en zwakke kanten, bovendien zijn ze wat betreft gameplay zo verschillend dat het met smaak te maken heeft welke je prefereert.

9. Silent Power

Leuk Bevonden:
    0
    PGR2 vind ik offline geen zak aan. Online is ie zeer relaxed. Enne Walrus je hebt gelijk de games kan je niet vergelijken. 30 fps maakt idd zeer veel verschil. GT4 draait tussen de 300 en 600 FPS helaas kan dit niet op de PS2 en zal het op 60 FPS gelocked zijn.

10. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Overstappen of allebei hebben en erop gamen, is een groot verschil.

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

uhm, 600 frames per second kan niet. 60 frames is het maximum gebonden aan het aantal herz.

300 en 600 frames per second kan gewoon niet, we zitten nog maar hooguit op 100hz, dat is honderd keer knipperen per seconde, en elk plaatje komt twee keer voorbij.

12. Silent Power

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een experimentale fase zie onderstaand artikel en is ook na te lezen op1up.com Gran Turismo 4

"Evolving a world simulation that's true to life," is how Yamauchi sums it up. One wonders whether he won't eventually cross paths with designers like Will Wright and Peter Molyneux down the line. He says Polyphony is already experimenting with running its current physics simulation at many more cycles per second -- 300 or 600, compared to 60 in GT4 -- and getting impressive results in the process, but current hardware can't handle that and draw a good-looking game at the same time.

13. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Beter lezen jongens; hij zegt dat hij experimenteert met technolgie van 300-600fps en vergelijk dat met de 60fps van GT4. Dus GT4 zal 60 fps hebben, toekomstige games misschien meer. -eerst zien dan geloven trouwens-

14. Silent Power

Leuk Bevonden:
    0
    Denk voordat je oordeelt dat je zelf iets beter moet lezen daar ik al aangaf dat dit niet op de PS2 kon en gelocked zal zijn op 60fps.

15. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een INGAME filmpje: hier

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het is geen kwestie van de PSX die niet meer frames aankan maar televisies. Huidige televisies kunnen niet meer beelden per seconde aan. Zelfs HDTV's kunnen dat nimmer voor elkaar krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2004
  17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, ingame zeg je... Of die gast is heel goed (ik zie nergens andere wagens), of het is een voor filmpje van de track die er gereden kan gaan worden...
    Dit is in iedergeval niet in-GAME (letterlijke vertaling is volgens mij IN het spel)

18. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    wat een bullshit in deze thread zeg, vooral van sommige gt4/ps2 aanhangers hier.

De quote van polyphony gaat over technologie waar ze mee aan het expirementeren zijn, bv op een PC daar dat ook de devkits zijn voor PS3/XBX2 etc. Verder staat erin het artikel dat die nieuwe technologie 300-600 frames doen qua PHYSICS. Maw, de physics worden 300-600x per SECONDE berekend, maar tegenwoordige technologie kan dat niet aan om daarbij ook nog eens de game op het beeld te tekenen, audio, input, ai etc.etc. Maw, GT4 heeft die technologie ook niet aan boord, en (los van dit verhaal) GT4 zal op 60FPS lopen. Dit omdat ze gewoon niet meer uit de PS2 halen zonder de gfx naar beneden te schroeven.

Over 60 FPS is max voor een tv, en dus ook voor een spel is ook niet correct. Een console spel kan best 200FPS halen, maar omdat je TV maar 50/60/100hz worden er maximaal maar 100 beelden per seconde getoond. Heeft niks met het spel/console te maken, maar gewoon je TV. Zou je het spel op monitor aansluiten dan haal je meer beelden per sec.

Verder, ben ik ook van menig dat sony de boel weer ligt te hypen. Alle movies zijn replays en de screenshots zijn weer lekker ge-antialised op hogere resolutie. Er zijn wat ingame shots geweest, en die waren ook stukken minder. Grapje doen ze ook met xbox spellen daar niet van, maar van GT4 zie je alleen maar opgepoetste zooi.. Ik heb laatst in GAMMO de GT4 prologue gezien, en ja hoor.. tis weer shivering galore! zag er iets beter uit als GT3 maar ik sloeg er in elk geval niet van achter over.. Maar goed, we zijn ook wel verwend met Rallisport 2 natuurlijk.

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hmm, meeste monitoren zitten op 75 hz, soms hoger en kunnen dus theorethish ook zoveel beeldjes per seconde laten zien, maar als ik het goed heb zijn dat steeds haleve beeldjes, die voor eens brein een geheel lijken te vormen. HDTV laat telkens hele plaatjes zien. Maar goed, dan zijn we wel een generatie verder voordat het echt iets is dat iedereen hier benut.

20. Silent Power

Leuk Bevonden:
    0
    Replay is ingame hoor. Maakt gebruik van dezelfde engine tja dat jij dat anders ziet daar kan ik ook niks aan doen. Heb al genoeg movies gezien van de E3 en die zagen hetzelfde uit als de zogenaamde opgepoetste zooi die sommigen beweren.

Deel Deze Pagina