X-box op 12 Volt

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Broekie, 25 mei 2004.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is verschrikkelijk mooi gedaan, maar ik vind het wel verbazingwekkend dat ze er geen wireless controllers voor hebben gebruikt. Dan had je dat hele gezeik met die kabeltjes en controller aansluitpunten niet nodig gehad. Voor de rest kan ik alleen maar zeggen "Jammer dat ik toevallig even geen 18000 dollar op zak heb (en geen Corvette voor de deur :+)."
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2004
  2. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Vrachtwagen accu's lopen volgens mij op 24 volt?
     
  3. Broekie

    Broekie Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal heel leuk...
    Maar heeft er iemand gewoon een antwoord op mijn vraag???
    Ik vraag niet om vrachtwagen accu's, ik vraag niet of een accu een x-box met scherm aan kan...
    Ik weet al dat dit gewoon kan!!!
    Niet met orginele accu, maar wel met een zwaardere yellowtop accu!

    Mijn vraag is gewoon, waar moet ergens de 12 volt uit de x-box gehaald worden..
    Dat dit kan is ook al duidelijk... alleen de vraag is dus waar dit moet...
    Het zit ergens tussen de 220 aansluiting en de rest van de x-box voeding, MAAR WAAR ???

    En kon nou niet weer met allerlei verhalen of dit wel of niet kan.
    HET KAN !!!

    Ga hierover please ergens anders discuseren..
    Als je niet kunt helpen, help me dan door niet te reageren.

    Dit klinkt misschien grof en onvriendelijk, maar ik zit gewoon niet te wachten op allerlei discussies, daar zijn andere topics voor.....
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2004
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hieronder staat toch je antwoord?

     
  5. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was een tijdje geleden in duitsland waar ze bij de mediamarkt een paar (omgebouwde )auto's hadden staan.
    een ervan(saab) had 2 xboxen ingebouwd,en in de hoofdsteunen tfttjes ingebouwd
    zag wel cool uit lekker op de achterbank lannen .
    hij vertelde me dat je bij dixons een apparaatje kon krijgen om je xbox in de auto in te bouwen,en ik geloof dat het ergen rond de 40 euro koste.
     
  6. guuskeh

    guuskeh New Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    geef je op voor pimp my ride..... of de grote beurt!!!.. ali weet het vast wel
    maarjah er zal toch wel vast iemand weten hoe het moet!
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    tja, maar een Xbox ind e auto. Heb je ene TV achterin dan?
     
  8. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    wat dacht je van tft-schermpjes ;)
     
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Mensen :) Help de beste man als je kunt :) andere dingen zijn alleen maar lastig tussendoor.
     
  10. Broekie

    Broekie Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe eindelijk iemand die het snapt.

    Slicer en Fardo Thnx denk wel dat ik hiermee iets kan, die onderste link van fardo is interessant. en ik ga ff bij de dixon informeren.

    Als iemand nog meer weet, alle bruikbare info is welkom.
     
  11. Nijmegendabest

    Nijmegendabest Registered User

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    bij dixons weten ze het wel, en anders dan maar met ruis xboxen.
     
  12. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    je kunt ook proberen een filter tussen je apparatuur te zetten
    die filters zie je wel eens bij een versterker die ze in de auto bouwen

    maar hoe dit precies moet weet ik ook niet
    denk dat je dat eens moet navragen bij een zaak waar ze autoaudio apparatuur verkopen .
     
  13. Broekie

    Broekie Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    een filter zou een optie zijn, maar dit heb ik al geprobeerd.
    en de ruis blijft erin.
    Ik ga vandaag ff naar een winkel die vanalles op het gebied van spelcomputers doet, en ga daar even vragen of de x-box op 12v te bouwen is.
    en ff langs dixons....

    ik meld de oplossing hier wel, voor als er nog iemand hetzelfde probleem tegenkomt...
     
  14. Broekie

    Broekie Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag bij Gameland (plaatselijke x-box boer) geweest, en daar zeiden ze dat het wel moest kunnen om de x-box op 12v te laten draaien.
    Maar ze wisten niet precies hoe.
    Ik heb ook niet zo geweldig veel vertrouwen in die gasten daar, maar misschien dat jullie ergens een betere winkel weten voor het ombouwen enzevoort van x-boxen....
    Als jullie een winkel weten (beetje in de buurt van eindhoven) dan hoor ik het graag.

    Alvast bedankt....
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat je jouw xbox hoeft om te bouwen ... omdat hij gewoon werkt (samen met de converter) maar een slecht geluid geeft vermoed ik eerder dat het ligt aan de kabels naar je audio set ... ik adviseer jou om ff langs de plaatselijke auto radio boer te gaan.... die hebben immers meer vestand van auto audio systemen
     
  16. Broekie

    Broekie Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is zeker niet het probleem...
    ik heb een audio set die echt helemaal top is.
    Alles van DLS zelfs de kabels, en een alpine headunit.
    overigens hebben we alle kabels al een keer vervangen.

    Het ombouwen van de x-box naar 12v is de beste oplossing.
    nu ga je eigenlijk 2 keer de voltspanning veranderen.
    van de auto (12v) naar de x-box (220v) en binnenin de x-box gaat het weer naar 12v.
    als we dus de 12v van de x-box meteen op de auto kunnen aansluiten heb je geen omzettingen in volt nodig.

    Kortom dat is gewoon de beste oplossing.
    Het is ook bekend dat het kan, maar de vraag is dus waar moet de 12v in de x-box afgetapt worden...

    dat wil ik nu dus bij een goede x-box boer gaan vragen....

    Dus als iemand een winkel weet.....

    Meld het hier ff
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    geluid heeft toch niks met stroom te maken...hij gaat het echt niet beter of slechter doen als het 2x geconvert is. tzou ook kunnen komen doordat er een te groot magnetisch veld is waardoor het signaal ruist. anti-stralingskabels(geen id hoe je ze noemt) misschien? misschien kun je je audio syteem nog fijn-afstellen.
     
  18. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    geeft een auto-accu trouwens niet een veel te instabiele 12 volt lijn? en volgens mij heeft de xbox ook nog een 5 volt lijn.
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    die 5 volt ljin wordt dan toch in de xbox zelf gegenereerd...als er maar 220v in de xbox gaat...dan deot ie t toch gwoon:confused:
     
  20. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    @!SIC!: Geluid heeft juist alles met stroom te maken in je auto. Hoe denk je dat je versterker het geluid versterkt? Hoe denk je dat het geluid uit je speaker komt? Dat is allemaal stroom, en dat is allemaal gevoelig voor storing, waar een auto helemaal vol mee zit. De 12V lijn van een auto kun je ook niet zomaar aansluiten op elk 12V apparaat. Als je motor draait is het namelijk al 14V en er zit ontzettend veel storing op, omdat een auto electrisch gezien meestal niet zo perfect in elkaar zit als bv. een computer. Gelukkig kunnen de meeste apparaten daar wel tegen.
    @Slurpgeit:
    Precies, je moet dus al een printje maken met een ontstoring en een soort van gelijkrichter op 12V. Er zijn zat chips en schakelingetjes die dat kunnen doen. Met kleine aanpassingen kan je daar ook 5V en 3.3V van maken als je wilt. Of dat goed gaat werken op je Xbox weet ik niet. De 5V lijn oet namelijk nogal wat vermogen leveren.

    Iemand met veel verstand van electronica zou de Xbox voeding eens onder handen moeten nemen. Er zal in die voeding eerst gelijkgericht worden en daarna zullen de gelijkspanningen gegenereerd worden van de verschillende voltages. Misschien is er een punt waar je de +12 op kunt zetten waardoor het laatste deel van de voeding nog functioneert. Zo makkelijk denk ik echter niet dat het zal gaan. Ik zag trouwens op de voeding van de Xbox wel het een en ander aan gegevens staan. Dus wellicht is er iets van te maken.
    Een omvormer van 12 naar 220 zou toch de beste oplossing moeten zijn, maar waarom dat zo heel erg stoort op de audio vraag ik me ook af, daar zou het apparaat toch tegen "beveiligd" moeten zijn...
     

Deel Deze Pagina