Hey, Ik heb een probleem! Dat vorige probleem is nog niet opgelost, dus wil ik alles maar eens gaan formatteren, dus ik braaf in de veilige modus intypen:"Format C:" Zegt ie het gebruikelijke wilt u doorgaan enz. Maar dan komt er opeens iets heel vaags. De comp zegt dit: De schijf wordt ook nog gebruikt door een andere volume, wilt u het volume forceren? dus ik ja drukken, zegt ie "Kan niet Formatteren, "Het volume is nog in gebruik" Weet iemand een andere (slimme, beetje simpele, n00b) manier, om je PC te formatten, of weet iemand hoe je dat volume kan uitzetten? Voytec
Ja pc rebooten.....in bios instellen dat je vanaf je cd-rom poort boot en dan de windows cd erin mikken dan krijg je gelijk de setup van windows...dan gaat ie eerst alles laden van de cd. Vervolgens kun je je bestaande partitie verwijderen, (dus je deel van de hardeschijf die je nu gebruikt) vervolgens maak je een nieuwe partitie...die kun je dan formateren en installeer je windows opnieuw....
Ik dacht gewoon zo: 1. ga naar deze computer; 2. druk met de rechtermuisknop op schijf C: 3. druk schijf formatteren; 4. hij vraagt of je het zeker weet; Of gewoon een magneet op je harde schijf leggen
Als ik het zo lees start je dus Windows op vanaf de C: schijf, en vervolgens probeer je diezelfde schijf te formatteren? Zou knap zijn als dat je lukt... Heb je dus precies hetzelfde "probleem". Je kan niet de C: schijf formatteren terwijl die in gebruik is... Oplossing: zie reactie hierboven van T!jg3rn00tj3
Ja ik weet alleen niet of hij dan ook die foutmelding geeft omdat alles dan ook vanuit windows gaat. Kan zijn dat zijn windows gewoon naar de klote is en dan kun je hem van daaruit dus niet formateren....vandaar. Ja magneet kun je doen....alleen kun je daarna dan je hardeschijf weg gooien.
Ja die installatie wijst zich allemaal vanzelf....je moet alleen wel effe instellen dat ie boot vanaf je cd. bij het optstarten op delete drukken....dan ga je naar de bios toe....en dan moet je daar in 1 van die catogorieen kunnen instellen dat je first boot device of je primary boot device de cd-rom wordt....staat nu op hdisk. en dan wijst het zich allemaal vanzelf.
Ik wil mijn PC ook helemaal leeg maken (d.m.v een opstartdiskette) maar heb geen floppydrive... Hoe moet ik het dan doen?
Welke OS gebruik je? Als je geen xp gebruikt gewoon opstarten in MS dos modus en dan formateren.. Snap niet wat je bedoeld met dat opstarten in veilige modus.. Als je opstart in Veilige Modus gebruik je toch windows files...
Geen idee, heb t op Tijgernootjes manier gedaan, en t is gewoon gelukt, heb alles eraf gegooid, enw eer opnieuw opgezet!
Zou het ook mogelijk zijn een map met belangrijke documenten er op te laten staan, maar de rest te formateren?
Kan je niet gewoon van iemand even een usb pen lenen, past iets van 64 MB op, moet toch wel genoeg zijn lijkt me.