Okdan ik denk dat mijn monitor het zojuist heeft begeven, hij begint namelijk te vonken binnenin als ik hem aanzet. Het lijkt een soort kortsluiting. Maar goed die kan ik dus afschrijven. Nou moet ik een nieuwe monitor hebben, maar ik wil dan gelijk maar een tft gaan kopen denk ik. Nou vraag ik mij alleen af wat de beste is voor zo weinig mogelijk geld. Ik zit die dingen al een tijdje te volgen, maar ik vind ze eigenlijk nog best wel duur. Een goede tft kost je al een tijdje zo'n 400 E, toch? Gaan die dingen binnenkort in prijs dalen of iemand weet? En wat is de beste aanschaf?
Een hele goede keus is de Iyama ProLite E-430. Deze heb je in het zwart, zilver en nog een paar uitvoeringen. Hij heeft 16ms responsetijd en 17''. Echt een prachtig ding. Het kost ongeveer tussen de €350 en €400, maar dan heb je ook werkelijk wat Natuurlijk kan je ook naar andere schermen kijken zoals BenQ, Lite On, LG. Verder allemaal prima schermen, maar uit ervaring weet ik dat Iyama topproducten leveren.
Iyama heeft goede schermen ja. Is alleen behoorlijk duur omdat je ook voor de merknaam betaald. BenQ heeft trouwens ook goede schermen.
en Benq heeft ook een scherm met een snelle responstijd van 12 ms, en volgens mij blijft die onder de 400 euro.
Kheb hier thuis een heel mooi 17 inch samsung syncmaster tft scherm staan, maar volgens mij krijgt iyama alle shermen van samsung, zeg maar de mindere schermen, dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn maar toch dat je het ff weet
Bij de Aldi: 19" voor 500 euro. Ik meen dat hij 25 ms heeft maar daar merk je echt helemaal niets van. (heb hem zelf ook)
Ik heb tot nu toe alleen maar schermen van sony gehad en nu m'n eerste tft bij de media markt 17 inch 16 ms voor 550 euro echt een super ding ziet er ook nog eens strak uit.
Samsung Syncmater is top, ik ben niet zo weg van ilyama, ik vind Samsung en Philips altijd het best er uitzien als je meerdere monitoren naast elkaar ziet.
Iyama heeft ook een mooi design hoor, maar is meer gericht op kwaliteit. En die 16MS doet het em En het opvallendste bij die Iyamaschermen is dat de helderheid echt subliem wordt weergeven, heel mooi licht, superscherp. Hoog contrast.
Nou ik ben geen die-hard gamer, maar ik speel wel af en toe een spelletje. Ik denk dat ik tot het 'normaal' gebruik hoor. Het lijkt erop dat ik dus nog steeds zo rond de 400 E moet betalen voor een goede tft. Ik denk dat ik dan nog maar even wacht, want ze zullen toch echt met de prijs gaan zakken, of niet? Een goede 17" tft kost nu al zo'n half jaar rond de 400 E. In computerland is dat al best wel lang dezelfde (hoge) prijs.