Bron
http://www.gamer.nl/nieuws/22208
Grand Theft Auto is weer eens in opspraak, al gaat het dit keer niet om het aanzetten tot geweldsdelicten of het vernietigen van het onschuldige brein van minderjarigen, maar om het veroorzaken van een valse bommelding. Een man belde namelijk vanuit zijn huis met een collega die werkte als kok in een restaurant.
Tijdens dit gesprek speelde zijn zoontje een niet nader gespecificeerde versie van GTA en schreeuwde zijn vader hem enige tips toe over het spel, in de trend van "Er zit een bom in dat gebouw! Er zit een bom in dat gebouw! Iedereen moet eruit!". Zijn collega ving deze woorden op en interpreteerde ze alsof er een bom in het restaurant aanwezig was. Zijn chef belde onmiddelijk de politie. Althans, dat is het verhaal waarmee de man zich in de rechtzaak zal verdedigen.
De man hangt nu een straf van maximaal 15 jaar boven het hoofd vanwege de bommelding en het is te hopen dat de rechter de argumenten die de man aandraagt geloofwaardig vindt. Een mogelijke missie waarbij deze uitspraak waarschijnlijk is, is de missie in GTA: Vice City in een warenhuis, waar de speler een bom plaatst en dan snel dient te ontkomen.
alles direct gecopyed van
www.gamer.nl
Ik vind dit echt belachelijk....,
zoals ik zelf onder het bericht in reacties gaf (ik ben The Chosen One);
====
Straks loop er iemand in LA op straat en roept LOOK its a airplane naar zijn zoontje gelijk worden alle flatgebouwen ontruimt......
Of its not a plane not a bird its superterrorist......boom weer een flat gebouw plat.
No offense of course.
====
goed? vind ik nou niet, ze gaan hier wel heel erg hard in, oke zomaar bom roepen kan niet of het nou voor een game is of echt maar 15 jaar.........
een geld boete en een jaar voorwaardelijk of zo kan toch ook.....
====
Klik om te vergroten...