Ontruiming gebouw door vader die zoon GTA-tips gaf (mogelijk 15 jaar cel)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tco, 28 mei 2004.

1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Bron http://www.gamer.nl/nieuws/22208

Grand Theft Auto is weer eens in opspraak, al gaat het dit keer niet om het aanzetten tot geweldsdelicten of het vernietigen van het onschuldige brein van minderjarigen, maar om het veroorzaken van een valse bommelding. Een man belde namelijk vanuit zijn huis met een collega die werkte als kok in een restaurant.

Tijdens dit gesprek speelde zijn zoontje een niet nader gespecificeerde versie van GTA en schreeuwde zijn vader hem enige tips toe over het spel, in de trend van "Er zit een bom in dat gebouw! Er zit een bom in dat gebouw! Iedereen moet eruit!". Zijn collega ving deze woorden op en interpreteerde ze alsof er een bom in het restaurant aanwezig was. Zijn chef belde onmiddelijk de politie. Althans, dat is het verhaal waarmee de man zich in de rechtzaak zal verdedigen.

De man hangt nu een straf van maximaal 15 jaar boven het hoofd vanwege de bommelding en het is te hopen dat de rechter de argumenten die de man aandraagt geloofwaardig vindt. Een mogelijke missie waarbij deze uitspraak waarschijnlijk is, is de missie in GTA: Vice City in een warenhuis, waar de speler een bom plaatst en dan snel dient te ontkomen.

alles direct gecopyed van www.gamer.nl

Ik vind dit echt belachelijk...., |:- |:- |:- |:- |:- |:-

zoals ik zelf onder het bericht in reacties gaf (ik ben The Chosen One);

====

Straks loop er iemand in LA op straat en roept LOOK its a airplane naar zijn zoontje gelijk worden alle flatgebouwen ontruimt......

Of its not a plane not a bird its superterrorist......boom weer een flat gebouw plat.

No offense of course.

====

goed? vind ik nou niet, ze gaan hier wel heel erg hard in, oke zomaar bom roepen kan niet of het nou voor een game is of echt maar 15 jaar.........
    een geld boete en een jaar voorwaardelijk of zo kan toch ook.....

====

2. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik had het net gelezen. Slaat helemaal nergens op. Lekkere collega heb je dan _0/

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Trieste vader heb je dan. Je zoon speelt een spel en jij gaat er waarheid van maken. 15 jaar is wel erg veel, vergeleken met een moord waar je hier maar een paar jaar voor krijgt, maar toch. Hoop nou dat GTA er verder gewoon buiten blijft ipv ook nog eens een schadeclaim op te lopen.

4. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    Huh? Misschien moet je het nog maar een keer lezen :confused:

Voor de rest is dit gewoon te triest voor woorden...
    Gewoon een dom misverstand.. (+ een domme collega)

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, maar ik bedoel voor een moord of verkrachting krijg je nog minder...., en dan voor zoiets mogelijk 15 jaar........... amerikanen :p.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Mijn fout, verkeerd gelezen. Aan de ene kant begrijpelijk dat de collega het letterlijk opvangt, die weet immers niet dat ze een spel aan het spelen zijn. Aan de andere kant dom van de vader om dat zo hard te roepen terwijl die aan het telefoneren is. Maar15 jaar...

7. Casperge

Casperge Guest

Belachelijk hoe hoog die straf is,het was gewoon een dom misverstand.ik heb trouwens nog nooit gehoord van ouders die hun kinderen helpen GTA te spelen.

8. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

had net je post gelezen op het powerweb... geloof er eigenlijks niets van... ik bedoel "Alle mensen moeten het gebouw uit"? dat slaat nergens op. Tommyu vercetti moet als enige het winkel centrum verlaten. En dan ook nog dat die chef de politie belt zonder het te zeggen tegen die pa...

strange

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Jullie geloven toch niet echt dat die gast 15 jaar gaat krijgen voor zoiets he? :) Er staat toch duidelijk dat de hoogst mogelijke straf die opgelegt kan worden bij zo'n vergrijp maximaal 15 jaar kan zijn en niet dat hij dat ook daadwerkelijk gaat krijgen. Het lijkt mij dat als ze de maximale straf opleggen ze dat alleen zouden doen als er echt sprake zou zijn van een enorme schade die zo'n bedrijf zou hebben geleden als gevolg van een bewust gemelde valse bommelding. Dan moet je denken aan grote financiele schade op een of andere manier of als er misschien in de paniek bij de ontruiming slachtoffers zouden zijn gevallen. Dat lijkt me hier echter niet het geval.

Als het hele verhaal tenminste al waar is.

Laatst bewerkt: 28 mei 2004
  10. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, in de VS weet je het maar nooit, hoe die rechtspraak daar werkt...

11. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Ik herriner mij geen GTA versie waar je een bom moet plaatsen en dan er voor zorgen dat iedereen er uit gaat. In gta kun je toch geen mensen naar buiten duwen?

Deel Deze Pagina