Opvragen serienummer XP?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Matrix, 30 mei 2004.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hallo, ik heb sinds kort een nieuwe pc met XP. En nu wil ik die ook op mijn oude pc installeren. Maar ik vind het benodigde serienummer nergens. :confused: De XP cd zit in zo'n papieren hoesje, zonder sticker. Worksuite 2004 heeft wel zo'n sticker met code maar die werkt niet voor mijn Windows XP Home Edition. Ik heb overal gezocht maar ik vind het niet (dat krijg ik ervan als mijn pa het opruimt:mad:). Kan ik die code alsnog op deze pc ergens opvragen? Is daar een bepaalde optie/knop voor?

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Geen wonder dat je geen serienummer kunt vinden. Die is er namelijk niet. :D

Windows XP kan je alleen nog maar op een computer activeren. Nadat je XP hebt geinstalleerd kun je via internet of de telefoon een activeringscode opvragen. En die werkt alleen maar op die ene computer.

Laatst bewerkt: 30 mei 2004
  3. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een onzin. Hoeveel kost zo'n activeringscode?

En wat als er iets misgaat met de computer en ik zou windows onieuw moeten installeren? :eek: Dan zit ik met de gebakken peren.

4. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel een registratienummer van je XP. Deze kan ook dmv. een sticker op je computer zitten. Bij mij zit hij aan de achterkant. Dat heb ik gelezen en gecontroleerd, het stond namelijk op het hoesje zelf.

5. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hé dankje, er zat een heel klein stickertje weggestopt in een hoekje aan de achterkant van mijn pckast. Maar ik heb hem, bedankt.

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dat is toch je Certificaat van Echtheid waar je productcode opstaat? Dat geeft alleen maar aan dat je op je computer een legale versie van XP hebt staan. Om XP vervolgens te activeren moet je nog wel een code opvragen via internet of de telefoon. En die werkt toch maar echt voor een computer voor zover ik weet.

Laatst bewerkt: 30 mei 2004
  7. the_man0

the_man0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is correc en als je serienummer dus serial staat achter op je pc

8. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dus eigenlijk heb ik er nog niks aan? *zucht* Microsoft, wat een gedoe.

9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    je kunt een licentie kopen voor 84$, dan kun je het op meer dan 1 pc installeren...

10. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Moet je bellen dat je windows geinstalleerd heb ? :confused: Ik heb nu een pc met voorgeinstalleerde windows xp, als ik ga reinstallen mag ik dan ook een copietje gebruiken zonder die activatie zooi erop of mag dat ook niet? (Ik heb zo'n mooie sticker op me pc zitten.)

11. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Serienummer (sticker op je PC): is nodig voor installatie van Windows XP
    Activatiecode: wordt door Microsoft gegenereerd bij het online/offline activeren van Windows

Als je de melding krijgt dat deze Windows versie reeds geactiveerd is bel je gewoon op naar de helpdesk van MS, zegt dat je je een andere computer hebt gekocht en dus ook je WinXP over wilt zetten naar de nieuwe PC. Wel even plechtig beloven dat je WinXP van de oude computer verwijdert!

Je hoeft echt geen nieuwe windowsversie te kopen!!!!

Laatst bewerkt: 31 mei 2004
  12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoe gaat dat dan precies? Ik heb nu XP op die andere pc geinstalleerd. En nou gaf ie mij een hele lange code die ik aan de klantenservice moest doorgeven voor die activeringscode. Hoe gaat dat bellen dan? Als zoiets geld kost, moet ik dan mijn rekeningnummer opgeven?

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    en dat geloven ze??? :confused:
    ik heb ook een hoop gezeik gehad en heb nu eindelijk (met dank aan Computer Idee) windows xp erop
    ik moest een bestand van een pc met xp er al op (geactiveerd en wel) overhalen naar die die niet geactiveerd is, alleen bij mij werkte het........2 dage later bij een vriend geprobeerd en het werkte niet |:-
    *zucht* microsoft |:-

14. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    JA! Ik heb al meerdere computers geïnstalleerd met dezelfde code. Geen enkel probleem, zolang je maar aangeeft dat je de oude installatie netjes verwijdert.

Gewoon bellen naar het MS telefoonnummer, je moet het nummer opgeven wat op je scherm staat en voila: hij doet het weer. Kost geen geld, geen rekeningnummers nodig, gewoon bellen.
    En hoe dat bellen gaat? Je kunt toch tot tien tellen? Gewoon voor ieder cijfer van het telefoonnummer hetzelfde cijfer op je telefoon intoetsen/draaien. (sorry, beetje sarcastisch vandaag...)

15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Haha, nee ik bedoelde gewoon waar ze naar vragen enzo. Maar dus, bedankt voor je hulp. ik ga het van de week proberen.

Deel Deze Pagina