[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    merk speedtouch

    weet iemand of deze wireless goed is voor xbox-live het is een mode/router van het merk Speedtouch 570i - lV?:confused:
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2004
  2. Wat is ongeveer het bereik van die draadloze routers. Ik wil namelijk internet aftappen bij m'n buren van 2 huizen verder. (Ongeveer 20m) Kan ik dan nog probleemloos op live of heb ik dan grote kans op LAG of ander gesodemieter?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2004
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dacht 300 meter, maar dat zal zeker verschillen per router...20m zou ie toch moeten halen zonder Lag
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is volledig afhankelijk van de kwaliteit van het signaal. De meeste routers produceren gelijkwaardig signaal, maar de kwaliteit van de client (wireless bridge) wil nogal eens verschillen. Vergelijk het met het gebruik van een goedkope wireless netwerkadapter versus een a-kwaliteit netwerkadapter.

    Ik heb op kantoor twee laptops naast elkaar gehad; de een met een Belkin kaartje; de ander met een 3Com kaartje. Het verschil in throughput was gigantisch; de een (3Com) ging systematisch dubbel zo snel als de ander.

    De afstand die je kunt halen wordt verder beinvloed door de hoeveelheid metaal die tussen de zender en de ontvanger zit. Dus in een flat met gewapend beton kom je minder ver dan in een kunststof caravan. Bij normale stenen huizen zou je volgens mij wel een meter of 20 moeten kunnen halen.

    Dat kun je makkelijk genoeg uitproberen. Als die buurman van jou een wireless router heeft dan heeft ie ongetwijfeld ook een laptop met zo'n wireless kaartje erin. Laat hem met z'n laptop op bezoek komen; geef hem een kopje bier en test ondertussen zijn signaalsterkte. De meeste wireless adapters hebben wel een mogelijkheid om de signaalsterkte te kunnen bekijken.
     
  5. Okee, bedankt voor het antwoord. M'n buurman heeft zelf nog geen draadloze router, ik wou er eentje kopen om bij hem neer te planten. Het zijn 2 verdiepingen gewapend beton waar die doorheen moet dus dat zal mischien een beetje lastig worden.
    Ik ga het wel gewoon proberen, als het niet goed werkt neem ik zelf wel weer adsl en gebruik ik die draadloze router thuis.
     
  6. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Even weer een mededeling van mijn kant _0/

    Heb sinds 3 dagen ook een draadloos netwerk, en wel geheel van ASUS

    Gateway: Asus wl500g,
    PCMCIA (laptop) en PCI (voor PC) van Asus,
    En... de wl330(b). Dit is een accesspoint en bridge en nog meer in één. Deze kost 37 euro en kan je dus aansluiten op de xbox.

    Alles bij elkaar was ik 200 euro kwijt voor een complete draadloze oplossing :)
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    En wat zit er tussen de Xbox en de router? Een ethernetkabel? :eek:

    /edit: Nee, de Xbox zit verbonden via de wl330(b), een keurige 10mbit ethernet bridge die uitstekend geschikt is om als wireless client te gebruiken. Toppie! _O_
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2004
  8. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 jun 2004
  9. VenimK

    VenimK Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu dus ook de WGA54G van linksys, samen met een WiFi Router WRT54G.

    Alle ljkt goed ngesteld te staan, maar XboX Live vind de WGA54 niet..

    Heb ook al verder aan 't zoeken geweest, en hbe gezien ets over webbased toagang naar de WGA54G.

    Hoe doet men datte dan
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je hem aansluit op de ethernetpoort van je PC kun je de webbased configurator starten (staat in het quickstart boekje wat er bij hoort te zitten). Als je dan klaar bent met configureren sluit je hem aan op de Xbox en tsjakka!
     
  11. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Op je route ken je em ook aansluiten werkt ook:)
     
  12. VenimK

    VenimK Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, en tjakka, niets bedoeld ge

    Kan gewoonweg niet via IE of andere webbrowser naar adresje 192.168.1.250 (waar de WGA54G standaard is)

    Denk dat men Wifi Internet wat problemen geeft, als ik die WGA aansluit op de PC, slaagt hier zoi heel den boel vast ???
     
  13. VenimK

    VenimK Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0


    Kunt ge dan ff uitleggen , hoe te werkt gaan.

    Als ik hem op de router hang, dan blijft het hier ook zowat hangen.
    Dan begint wel het lichtje G-Mode te branden, dan gaat het precies wel.

    ??????????
    rar ding
     
  14. VenimK

    VenimK Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze gaat pokketraag bij het transferen van stuff nor Xbox
    14k-400k/sec

    Linksys weet ook niet wat er hapert ?
     
  15. themob

    themob Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    ey, ik heb alles gelezen maar ik kom er niet helemaal uit.

    Ik wil uiteraard xbox live maar ik wil weten hoe ik dat thuis zou kunnen doen.

    Ik zal ff de situatie uitleggen:

    Ik heb op mijn kamer de xbox staan, op 2 meter afstand staat m'n comp die is aangesloten op het wireless netwerk van thuis.
    Op de studeer kamer staan de router en het accespoint.
    Daarvandaan kan ik niet zo'n draadje neerleggen want ik heb daar geen slots voor in de router en accespoint. (kwist nie hoe ik het anders moest zeggen :) )
    Dus zou ik een ontvanger moeten kopen om het aantesluiten op het draadloos netwerk, maar ik d8 dat ik miss een betere oplossing weet.
    Zou het kunnen dat ik een draadje van m'n xbox naar m'n comp leg en dat het daarvandaan wordt aangesloten op het draadloos netwerk. Want dan heb ik een spel winst :cool: .
    Zou dit kunnen en hoe zou ik dat moeten doen?
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    geen id of het zou werken, denk wel dat t zou moeten kunne...
    volgende is echter dat ik denk dat het lag veroorzaakt op live. je hebt dan meerdere plaatsen waar alle data verwerkt moet worden en dit kan goed lag opleveren.

    advies: koop nog een receiver
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat kan maar is prut dan wil je namelijk gerbuik gaan maken van een ics connectie en samen met een router heb je een vrolijke polonaise ....
     
  18. themob

    themob Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het ook niet als je een redelijk snelle verbinding en een goede pc hebt?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope het probleem zit hem in de communicatie ... je hebt een router en deze moet het verkeer regelen ... daarna vraag je aan je pc (een slechte router) of hij al je pakketjes wilt verdelen ... je krijgt dan last van package loss ...

    je kan het proberen, maar 9 van de 10 keer kies je straks voor een wireless bridge, omdat je dan minder lag hebt
     
  20. themob

    themob Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet op een of andere manier ZONDER xboxlive kijken of je veel lag hebt, als je het op die manier wil doen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina