Aangezien mijn vorige Tread gesloten is (wegens onvolwassen toestanden) door Hordo heb ik de toestemming om het nog eens te vragen in een nieuwe Tread.... ************** Ik heb me onlangs die externe harde schijf van medion 160GB (Seagate 7200RPM) in de Aldi gekocht. Maar ik denk toch dat er iets mis mee is. Als ik mijn computer opstart en ik zet mijn externe schijf op duurt dat steeds ongeveer 15 minuten voor ze opstart. Ik heb alles zoals het moet aangesloten en de schijf is geformateerd. Ik wou vragen of er nog mensen zijn die dat probleem hebben met deze of eventueel met een andere externe harde schijf?
Ok, aangezien niemand die externe harde schijf van Medion 160GB (Seagate) uit de Aldi blijkbaar heeft, wil ik dan toch eens vragen of er andere mensen zijn die een externe harde schijf hebben van een ander merk. En of die dan direct opstart zodat de pc ze direct herkend als je ze aanzet??
Ik heb geen ervaring met externe harddisks, maar als dat ding via USB aangesloten is, kan het even duren voordat windows hem initialiseert bij het opstarten. Hij zal hem zeker tijdens het opstarten nog niet zien omdat de drivers dan nog niet geladen zijn. De meeste apparaten gaan direct aan als je er stroom op zet. Wacht zo'n schijf totdat hij een signaaltje krijgt van de pc dan? Ik zou de drivers verwijderen en opnieuw installeren. Ik neem aan dat ook je windows up to date is en versie 98SE of hoger, bij voorkeur XP. Als je hem dan aansluit, zou windows (XP in ieder geval) direct nieuwe hardware moeten vinden. Misschien kun je hem bij iemand anders proberen. Heb je daar hetzelfde resultaat, dan heb je een probleem. Misschien is het forum van tweakers.net een betere plaats hiervoor.
Ik heb hier een externe HD (zelf gemaakt van een maxtor HD + een losse case gekocht met usb2) en die wordt direct herkend door xp, direct bij opstarten, of als ik um gewoon inplug terwijl die al aan staat. Ik heb wel het probleem dat de 200gb grote HD, 'maar' als 127gb wordt gezien Maar dat heeft niet met deze case te maken. Ga anders naar de website van Medion, en download de laatste drivers. Of anders bel of mail je de klantenservice, ik heb een Medion pc en heb tot nu toe 1 keer hoeven bellen (eigen schuld) en werd erg goed geholpen en het probleem werd opgelost. Succes Greetz
Ok dan is het duidelijk dat er iets mis aan is. Ik werk trouwens altijd met de laatste nieuwe programma's dus alles is up2date. Ik heb Windows XP professional en omdat het zo lang duurde op USB2 heb ik hem aangesloten via Firewire en het probleem blijft hetzelfde alleen start hij een klein beetje vroeger op dan via USB2. ik ga denk ik eens bij GSC de verdeler van Medion in Gent. Toch bedankt voor de reactie iedereen.