Gran Turismo 4 [PS2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dDirk, 12 mei 2004.

1. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik vond die Prologue beelden van die Gammo aflering ook erg tegenvallen (heb ik al eerder gezegd geloof ik in deze draad). Jammer dat het allemaal zo opgepoetst wordt, ik weet nu nogniet hoe het spel er precies uit komt te zien. In tegenstelling tot bijvoorbeeld PGR2, waarvan de vooraf vrijgegeven filmpjes precies de kwaliteit van het uiteindelijke spel weergaven.

Maar dan nog; online racen en met zoveel auto's en zo'n goede gameplay. En natuurlijk het Logitec GT4 stuurtje. Dan maar 'iets mindere' graphics (als het al zo is).. het spel zelf zal me best verbazen :)

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het doet me een beetje aan scudrace denken.

Overigens, scudrace is zes jaar oud, en PGR2 of GT4 komen op mij minder indrukwekkend over. Waarom gebruikt gene enkele ontwikkelaar de kracht om een fantasierijke racer te maken met banen die allerlei briljante achtergronden hebben. Het is allemaal zo statisch.

Een replay is wel in game footage omdat het gewoon de engine van het spel zelf is die deze beelden toont en geen filmpje. Wel vind ik het vreemd dat ze bij racegames steeds de replay laten zien, PGR en GT hebben allemaal prachtige replays, maar tijdens het spelen lijkt het allemaal een stuk minder briljant. Replays met wild ecamerastandpunten zijn niet functioneel maar alleen leuk om te showen. Als je eeen replay kijkt om een betere tijd te kunnen halen dan gebruik je toch gewoon de views uit de game zelf.

Maar goed eigenlijk ga ik nu off topic. GT4 ziet er leuk uit en de beelden zijn zeker gewone beelden uit het spel.

3. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Niet helemaal. Er worden in de replays van GT4 technieken gebruikt die niet worden gebruikt tijdens ingame gameplay. Denk aan Depth Of Field en Motion Blur filters. Daarmee lijkt alles in 1 klap veel 'echter' en fotogenieker om het zo maar te zeggen. En dat scheelt best in grafische kwaliteit. Met die blurs en filters komt de focus veel meer op aktie van de auto's te liggen en is het minder goed zichtbaar dat de achtergronden / omgevingen eigenlijk niet zo heel indrukwekkend scherp zijn in GT4.

Je verhaal gaat dus niet helemaal op :) De beelden worden dus wel met de ingame engine gegenereert, maar nog aangepast door filters en blurs.

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik wist niet dat ze dat zo aanpakten. Wel slim overigens. Doet em denken aan de Sony tactiek in het 32bit tijdperk, alle games hadden mooie filmpjes om terwijl er in game weinig te zien was.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2004
  5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hehe, eindelijk iemand die mijn "gevoel" kan onderbouwen.... _O_ . Ik heb er allemaal niet zo'n verstand van maar zie dat het gewoon niet klopt met echte "ingame" filmpjes... Het is niet mijn doel om hier GT4 af te kraken ofzo maar wil gewoon niet meteen mee in _O_ meningen over de filmpjes...

Dankje Marius

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Leuke renders altijd :)

Als ik dan de echte shots eronder zie dan vind ik het toch meteen een stuk minder. Als je het serieus mooier vind dan pgr2 moet je even realistisch worden.. dit is zo low resolution als wat natuurlijk. Zegt niet dat het een slecht spel is, maar gewoon grafisch. Ik hou niet van simulatie racers dus GT4 is zowieso al niks voor mij, net als alle vorige versies.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik zou ook nooit beweren dat het mooier is dan PGR2. GT3 was wel mooier dan PGR1 maar PGR2 is een totala ander verhaal. PS2 fanaten houden altijd starr vol dat het allemaal mooier zou zijn omdat de PS2 allemaal potentieel heeft in zijn emotion engine waarvan je eigenlijk nooit iets ziet.

GT4 zal mooi zijn, maar niet wereldschokkend.

8. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Gran Turismo 4 Prologue, en ik moet toegeven dit spel is super..:)

9. Silent Power

Silent Power Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De replays die totnutoe te zien waren gebruikten die fiters niet daarbij komt nog dat men bij de replays manueel zal kunnen in en uitzoemen. Daarnaast komt nog's dat GT leeft waarbij PGR2 zo dood als een pier is. Het is doordat PGR2 online zo relaxed was dat ik de game uberhaupt leuk vond. Mensen die de game op de E3 hebben gespeeld vonden de game er enorm goed uitzien en waren overdonderend door de game play van GT4!

Laatst bewerkt: 24 mei 2004
  10. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit gehoord van free ride?

11. Silent Power

Leuk Bevonden:
    0
    Had RSC2 bij een vriend gespeeld en was onder de indruk. Heb net Prologue binnen. Man dat rally gedeelte blaast RSC2 gewoon weg. Deze game is qua rijgedrag zo realistisch. Uber gewoon. _0/

12. hutkofer

hutkofer Guest

Echt dom zijn sommige mensen hier..

RSC2= ARCADE
    GT4= REALISTISCH

Vergelijk GT4 met Sega GT 2002...of DTM..maar niet met een arcade racer.

13. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    BTW een belachelijke prijs voor de Prologue edition van GT4. 45,- sjit!

14. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    _O_

15. AirRaidSiren

AirRaidSiren Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    scudrace inderdaad !

16. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Damn, wat een teleurstelling afgelopen Dinsdag in de plaatselijke gameshop twente.
    Ik was opzoek naar een aardige game voor de xbox, en tot mijn verbazing loop ik langs de PS2 stand, waar de game. GT4 Prologue in zit.

Ik vol enthousiastme begin de menus door te bladeren om te kijken welke auto's welke tracks hoe en wat.
    Laden ging ook snel....
    TOEN.. ik kreeg een circuit wat leek op het zandvoort circuit ( was hem niet ) maar er was veel gras om heen wat er niet uitzag.

De beelden die je op de screenshots ziet, mag je absoluut niet vergelijken met de werkelijke kwaliteit van de gameplay beelden.
    Het leek wel alsof er nauwlijks AA was toegepast.
    Op een gegeven moment kreeg ik zelfs hoofdpijn van de lijntjes en alles er omheen.

Ik hoop dat het aan de PS2 stand TV lag, want anders is dit een erg grote teleurstelling voor mij.. ik had juist zo veel hoop .....

17. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ik vond het op gammo er ook raar uit zien. Sommige mensen zeiden op het begin van deze thread dat het er zo uitzag als pgr2 nou dan hebben die het wel erg fout want pgr2 ziet er dus zoveel mooier uit.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als de filmpjes van Gt die ik gezien heb kloppen ziet het spel er briljant uit. Het into dat ik zag, in New York, was werkelijk prachtig. Ik vind het spel veel te serieus maar als dit GT4's realtime graphics zijn (ook al worden ze gefilterd, de replays van PGR zijn ook veel indrukwekkender dan tijdens het spelen) ben ik onder de indruk.

Maar of het nu mooier is dan PGR2? Ik denk het niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2004
  19. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    De graphics tijdens replays van PGR2 zijn idd indrukwekkender dan tijdens het spelen zelf. Maar bij GT4 is het verschil tussen de filmpjes online (of replays), en de beeldkwaliteit tijdens het spelen behoorlijk groot naar wat ik kan zien.

Maargoed, GT staat vooral bekend om zijn briljante gameplay. Zal binnenkort eens kijken of ik Prologue ergens kan scoren :) Dan laat ik wel wat impressies achter hier.

20. Silent Power

Leuk Bevonden:
    0
    De Prologue is een simpele omzetting van NTSC naar PAL in plaats dat het geoptimaliseerd is voor PAL, anyway de gameplay is als vanouds zeer goed en laat mij dan ook smachten naar de full version.

Deel Deze Pagina