Ik wil mijn MAC Adres invullen bij Network Settings > Advanced, alleen mijn MAC Adres moest ik dan opzoeken via Uitvoeren > CMD > ipconfig en dan kijken naar 'Fysiek Adres'. Dit adres begint met 00-E0 en gaat nog een stukje verder. Nu het probleem met het invoeren van dat MAC Adres bij die Advanced Settings: ik kan geen streepje (-) gebruiken, terwijl dat wel in mijn MAC Adres staat. Wat moet ik doen? Streepje weghalen? Ik weet trouwens niet of ik een goede titel voor de thread heb gekozen Nick
kan je met windows 98 ook je mac adress zoeken? want anders moet ik windows xp installeren en dat kost meer werkgeheugen
Het mac-adres uitlezen in Windows 95/98/Me. Gebruikers van Windows 95/98/Me kunnen het mac-adres als volgt vinden: Via 'start' -> 'uitvoeren' (of 'start'-> 'run') opent u het dialoogvenster 'uitvoeren'. Hier typt u het volgende: 'winipcfg'. U klikt op 'OK'. Nu verschijnt er een venster 'IP configuratie'. In één veld wordt het Adapter Adres gegeven. Dit is een adres van 12 tekens (exclusief de scheidingstekens '-'). Bijvoorbeeld: 00-A0-24-42-E6-85 Noteer dit adres zorgvuldig. NB mac adres invoeren is een laatste red middel ... waarom moeilijk doen?