PC kapot, need help

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ITNL3, 6 jun 2004.

  1. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ey ik heb even een vraagje over m`n pc. Gisteren stond die dus zoals heel vaak in standby. Maar toen ik met de muis bewoog ging ie niet uit standby. Dus ik zet mijn pc uit en weer aan. Maar wat bleek nu, hij ging niet meer aan. Hij deed echt helemaal niks meer, niet een lichtje. Ik dus openmaken en kijken wat er aan de hand was. Het blijkt dat de ventilatoren nog wel draaien (van de cpu en videokaart) dus het ligt niet aan de voeding. Maar de hardeschijf draait niet meer (hand erop gelegt en is echt stil). Het zou dus kunnen dat m`n HD stuk is maar dan zou de pc nog wel moeten opstarten vanuit z`n bios toch? Nu denk ik dat m`n moederbord stuk is. Weet iemand hoe je dit kan testen. En kan ik een moederbord zomaar veranderen zonder andere zooi te vervangen en hoe duur is dat ongeveer?
     
  2. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    als je een complitabel mo(eder)bo(rd) koopt zou alles zonder al te veel geklooi moeten werken. gewoon alles opnieiw aansluiten, mobos heb je vanaf 40 euro tot een 200 euro, een degelijk van ongeveer 70 euro... ligt er ook aan wat voor systeem je hebt
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Gaan de ledjes van de bijv. dvd-speler wel aan bij het opstarten? Geeft de floppy drive geluid?

    Probeer eens je BIOS te resetten (dmv een jumper op het moederbord, moet je even de handleiding op naslaan).
     
  4. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ik heb 3 dvd spelers in m`n pc zitten. Van de onderste gaat het ledje heel snel op een neer. De andere 2 spelers doen helemaal niks. Ze gaan geen van drieen open. De floppy drive doet ook helemaal niks.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Probeer anders eens met alleen de noodzakelijk onderdelen op te starten?!
    Dus zonder dvd-drives, geluidskaarten, modems, tv-kaarten etc..

    Het kan alsnog de voeding zijn hoor, ik weet niet welk merk voeding je gebruikt? Maar in principe kan elke voeding na een tijd van goed functioneren gewoon de geest geven :eek:.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2004
  6. picht

    picht XBW ADDICT

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de stekker al achteruit je voeding getrokken zodat alles echt uit is, en ja je jumper voor resetten van je bios gebruiken wil ook wel s helpen.

    Ik heb namelijk ook wel s dat mijn pc niet meer "wakker" wordt vanuit de standby modus, pc helemaal uitzetten d.m.v. de stekker eruit halen, 10 sec wachten en dan doet ie het bij mij gewoon weer.

    suc6
     
  7. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    ik heb hem dus al helemaal open gehad. Dus toen de stroom eraf gezet, daarna heb ik hem weer opgestart met alleen de cpu en geheugen/videokaart en moederbord. Toen deed ie nog steeds niks
     

Deel Deze Pagina