weet iemand goede gratis virusscanner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door finnthegamer, 6 jun 2004.

1. finnthegamer

finnthegamer xbox owns everthing

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een hele goede gratis virusscanner voor op m'n pc ik heb nu avg maar die moet je steeds updaten en dan heb je weer eens een virus best vervelend weet iemand dus een gratis goede en graag de link van de site waar ik hem kan downloaden.
    Alvast bedankt

LAters FInn

als deze hier niet hoort plaats hem dan ergens anders verwijder hem niet.

Laatst bewerkt: 6 jun 2004
  2. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kun je hem wel gratis van je eigen provider krijgen. Ik heb m'n mcaffee virusscanner namelijk gewoon gratis via xs4all.nl kunnen downloaden. Dus probeer dat eens... Anders zou je op www.download.com naar virusscan kunnen zoeken en dan zul je er verschillende vinden. Vaak ook met een rating erbij. Succes.

3. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
  4. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    alle goede virusscanners moet je af en toe updaten, anders ben je niet meer beschermd tegen de nieuwste virussen.

5. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    ja maar je sleept niet bij ze allemaal nog een virus binnen denk ik?

6. I vind Ad-Aware 6.0 wel een goede.

Maar heb zelf Norton Internet security 2004 (maar is niet gratis).

Download hem HIER!

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2004
  7. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Ad-Aware is volgens mij een spyware programmatje, dus geen virusscanner dacht ik ;).

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf heb ik hele goede ervaringen met Avast4.
    De Nederlands-talige versie kan je hier downloaden Avast 4 Nederlands
    Je moet je éénmalige laten registeren om de activatiecode te kunnen ontvangen.
    Telkens als je de pc opstart , wordt er gekeken naar virus- of programma update.
    Deze kunnen automatisch gedownload worden.

9. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Neem het van mij aan, deze virusscanner duurt lang om te scannen, maar word elke dag geupdate en gaat via Internet Explorer! Niks geen programma downloaden, scannen overal waar je wil.

http://www.ravantivirus.com/scan/indexie.php

10. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Idd vind hem ook een topper, aanradertje ;)

11. Nee dat is waar.

Hij scant alleen als de virussen er al op zitten zeg maar. Hij houdt ze niet tegen.

12. finnthegamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat snap ik maar hij update niet automatisch en ben je iets te laat weer eeen virus en zo dus ja daarom zoek ik een betere.

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik sluit me hier bij aan, heb de afgelopen jaren nog geen enkele virus gehad op mijn computer. Top spul :cool:

14. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Maar gratis is het niet ...

15. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Zoals eerder gezegd, een goede virusscanner moet vaak worden geupdate. Zie het als een prikbord met daarop de "WANTED" posters. Je moet wel steeds nieuwe posters plakken, anders weet je niet wie de nieuwe boeven zijn.

AVG is een goede virusscanner die veel sneller is dan bv Norton Antivirus. Ik heb ze allebei, dus ik kan het makkelijk vergelijken.

Ad-Aware zoekt naar adware en spyware. Dat is iets anders, maar wel nodig. Deze moet je ook steeds updaten, vanwege dezelfde reden. Spybot Search & Destroy en Spywareblaster zijn soortgelijke programma's (ook gratis), die zou ik ook op je pc zetten.

Verder moet je ook een firewall hebben om je pc af te sluiten van ongevraagde bezoekers van internet. Andersom ook om te beschermen tegen ongevraagd verzenden van gegevens vanaf je pc door de div. software. Zonealarm en Sygate Personal Firewall zijn twee veelvoorkomende gratis firewalls. In windows XP Pro zit ook een firewall ingebouwd, maar deze vind ik minder makkelijk dan die van bv. Sygate.

16. finnthegamer

Leuk Bevonden:
    0
    heb jij de gratis virusscanner of er voor betaald??Want de gratis versie update niet automatisch..En dat is erg vervelend.

17. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Antivir........ bijna dagelijks updates, snel en simpel in gebruik. Alleen een beetje een spartaans uiterlijk. Verder houdt hij ook virussen tegen als je er eentje downloadt. En het is gratis natuurlijk.... :p

18. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    www.avast.com
    heb hem nu een tijdje in gebruik.. voor thuis gebruik is hij gratis.. bedrijf moet betalen..
    ben zeer tevreden er over..
    hij haalde bij mij mijn browser hijecker er uit.. die norton en ook ad-aware niet weg kregen...
    goed leuk virus scannertje :D

19. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    deze is perfect, gebruik hem al een tijdje en houdt net als virussen ook die klote-trojans tegen, inclusief email en download scanner (automatisch) ,updaten is gratis (voor particulieren)

Hiero de link http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
    De nadelen van de gratis versie zijn:
    • Basic user Interface only
    • Disabled Advanced Scheduling of Tests
    • Disabled Creating of Your Own Tests
    • NO TECHNICAL SUPPORT
    Niet echt nadelen dus :)

20. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Idd een hele goeie *)