waar halen jullie je spellen ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xxxbox, 24 jan 2002.

1. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    "maar 50Hz is mooier/scherper, omdat PAL TV's meer beeldlijnen hebben" niet waar !
    dat heeft hier niks mee te maken spellen zijn niet in een lagere resolutie ! op pal of ntnc alleen de refresh rate is verschillend !!
    maar mij maakt het niet uit niet dat ik zeg dat je een ami moet nemen die keus is aan je zelf en inderdaat als die 50 60 switch komt in games maakt het niks uit

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    PAL heeft wel meer beeldlijnen hoor..

3. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sniff... een pal tv wel ja..

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Pal is mooier dan NTSC omdat het beeld meer lijntjes heeft.

En 50 Hz of 60 Hz maakt echt niks uit, dat verschil merk je niet :)

Kortom PAL is veel mooier als NTSC.

5. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    citaat "ik heb hier een citaat het gaat om de gamecube maar dan snap je het opzeker
    De afgelopen dagen ging het gerucht de ronde dat de Europese Cube een 50z/60hz schakelaar zou hebben. Dit blijkt niet waar te zijn.

Het werd een paar dagen geleden de wereld in geholpen: De Europese Cube zou een schakelaar krijgen om te switchen tussen 50hz en 60hz signalen. Europese tv's ondersteunen 50hz signalen terwijl Amerikaanse en Japanse tv's 60hz als standaard hebben. 60 hz is veel voordeliger dan 50hz omdat de spellen op de oorspronkelijke snelheid draaien en ook wordt het volle beeldscherm in beslag genomen. Bij 50hz spellen zijn er zwarte balken aan de boven en onderkant, en gaan de spellen 18% langzamer.

Daarom was iedereen blij met het nieuws dat er een schakelaar op de Europese Cube zou zitten waardoor je met 1 druk op de knop kon wisselen tussen de verschillende frequenties. Een woordvoerde van Nintendo Benelux verklaarde vandaag echter dat hier niks van waar is.

Maar er is nog hoop. Een aantal ontwikkelaars zijn zo vriendelijk om een switcher in het spel te brengen. Waardoor PAL-bezitters toch kunnen genieten van de voordelen van 60hz"

dus 18% merk je wel
    maar hiermee is de kous nog niet af de output van een xbox
    is 600x800 ongeacht 50 of 60 hz dus is het allermooiste om een ntnc xbox op een pal tv spelen of je moet een hdtv hebben

6. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    die 10 hz merk je niet,

Het enige probleem is de synchronisatie van frames.

Maar dat probleem heb je niet aangezien in europa gewoon pal games komen.

zwarte balken betekend dat er te weinig gebruikte lijnen zijn in NTSC vergeleken met PAL.

Kortom PAl is echt veel beter. Maar ik denk dat het verschil praktisch onmerkbaar is.

Mijn NTSC Xbox draait op een PAL tv die NTSC ondersteund.

gewoon fullscreen zonder problemen. mooi scherp.

misschien is pal ietsjes mooier, maar erg veel zal hetniet uitmaken.

HDTV is altijd mooier. dubbel zo scherp.

PAL is daarna het mooist. Want et een euro xbox heb je dat synchronisatie probleem niet. Dus evensnel, met mooier scherper beeld van NTSC.

doe 50/60 hertz maken niet echt uit verder. behalve als je ze door mekaar gebruikt, NTSC game op pal xbox etc.
    maar dat gebeurd niet als je een euro xbox hebt dus...

7. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Er is standaard altijd een man die het duidelijk uitleggen kan:)

Xenior had wel begrepen al, inmiddels, tijdje, nu, eindelijk.......wordt europees doosje:9

8. Equazor

Equazor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    50of 60hz maakt NIKS uit hoor

of je nu 50fps of 60fps hebt je kan met je oog toch maar
    max30fps zien alles boven de 30FPS is voor het oog vloeiend!!

60hz trilt alleen iets minder

Greeedz....

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ja maar het gaat erom dat niet alle developers de spellen goed afstellen en soms te lui zijn om dat te doen zodat de spellen langzamer lopen..

10. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    """max30fps zien alles boven de 30FPS is voor het oog vloeiend!!"""

dat is dus echt de grootste bullshiii een spel draait dus echt pas super smooth op 60fps 50 is te doen maar 30 is te laag ik weet ook niet waar je die bullssh.. van daan heb

11. Munch & Abe

Munch & Abe InsideGamer.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Halo draait ook op 30 fps ....
    enneh die draait ook hardstikke smooth :D :confused:

mzzl, Munch and Abe

12. Killswitch

Killswitch hungry 4 more??

Leuk Bevonden:
    0
    30 fps is smooth

een video band geeft 24 fps weer en is dat hakkerig??
    no way. neej ik lul geen bullshit ik volg tenslotte een video opleiding.:)

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zal je uitleggen waarom in een spel verschil is met 30 en 60 FPS

Een computer spel draait niet zomaar op 30FPS, of zoals een videoband op 24 frames.

Een spel renderd zijn plaatjes en elke plaatje heeft een andere snelheid waarmee deze gerenderd word.
    dat houd in dat een spel niet op 30 FPS draait, maar elke miliseconde op een andere FPS.

als de verschillen in FPS per rendered beeldje te groot worden (Bijv 5 FPS) dan lijkt het te schokken, het gaat ten slotte van 30 naar 35 of van 30 naar 25.

Als jij een spel draait op 60 FPS en de fps fluctueerd heel erg zul je dus ook schokken merken.

maar de grap is dat de schokken naar beneden in 30 FPS dus meer te merken zijn dan de schokken naar beneden in 60 FPS

voorbeeld:

als een spel dat draait op 30 FPS een schok naar beenden krijgt kan hij opeens naar 10 FPS gaan en dus komt dat HEEL erg schokkerig over.

als een spel wat op 60 FPS draait naar 30 gaat valt het schokkerige effect niet erg op. (klein beetje maar)
    zelfde met hogere FPS, hoe hoger de FPS hoe minder merkbaar de fluctuaties.

dat is dus iets heel anders dan video opleiding soort van Frames per seconde :)

En even over gewone frames, als jij je monitor refresh rate op 60 zet, of op 100 merk je duidelijk het verschil, dat komt namelijk door de synchronisatie van je beelden met je monitor en je oog die wel de schokken opvangt die gaan tot hoger dan 150 herz. Dus als je iemand aan de test zet zullen ze of ze er nou bewust an zijn of niet wel het verschil zien tussen 60 of 100 herz op monitors of 30 en 60 FPS in games.

14. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij echt humor als iemand nu precies het omgekeerde van Kobold gaat beweren en vol de discussie aangaat!;)

15. cK1

cK1 KotorLightSideScout

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik het zeg hoor maar die zwarte balken zijn verschrikkelijk! ziet er gewoon niet uit!......

Wat je zei over de frame rate ben het het eens, het is gewoon veel trager. Zo kan ik me nog Virtua Striker 2 herrineren op de DC ik had de (Pal) versie en een maat van de de (JAP) hahaha alsof hij zijn DC op lichtsnelheid had draaien en ik op turtle speed! :D

Laatst bewerkt: 4 feb 2002
  16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    whahahahahahahahah!!!!1

eigenlijk weetikniet zo goed hoe dat berschil tussen pal en NTSC kan ontstaan, maar ik denk dat het de synchronisatie is.

enne, die balken zijn irritant, maar heb ikzelf nognooit gezien

17. Killswitch

Killswitch hungry 4 more??

Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof het verhal van kobold direct.
    maar toch staat me bij dat het oog meer dan 24 beelden per seconde niet meer uit elkaar houdt en dat als een vloeiend beeld gaat zien. kan aan mij ligge hoor. (ben tenslotte al 2 keer blijve zitten :mad: )

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zie wel dat CS bij mij op 30fps vloeiender loopt dan bij mij op 100 fps hoor..

19. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    whaha zoals ik al zeg, tis omdat die met regelmaat komen dat ze vloeiend lijken, maar je oog word er wel deglijk moeier van

je oog heeft namelijk wisselstroom en geen frequentie

20. Peoples

Peoples Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me vergissen maar volgen mij hebben PAL versies last van balken:) NTSC systemen hebben bij consoles juist geen last van balken. Heb een ps2 gehad PAL en hierbij had ik meestal last van balken oa ssx.

Waarom hebben PAL games zwarte balken ?

Als een spel puur gemaakt is voor en op een PAL systeem zou men die zwarte balken boven en onder niet zien op je tv, aangezien allen 625 lijnen gebruikt worden.. Maar de meeste games ( bijna allemaal ) worden gemaakt naar Japanse en/of Amerikaanse maatstaven en gebruiken daarom maar 525 lijnen van onze tv's. Dit betekent dat men 100 lijnen overhoudt en dus worden er zwarte balken op je tv getoverd, wat in werkelijkheid 100 lijnen zijn waar niks mee gedaan wordt.

De Europese markt wordt steeds belangrijker voor games dus heeft Sony nu echt toezicht op de conversies van JAP/US games naar PAL. En pas als de hoogste kwaliteit behaald wordt geven ze toestemming om het in Europa op de markt te gooien. Dit wil niet gelijk zeggen dat men de balken op de tv kwijt is, maar een begin is er.

Deel Deze Pagina