Router firmware upgraden?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 9 jun 2004.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    We hebben thuis een Sitecom Wireless Broadband Router WL-018.
    We hadden regelmatig problemen met internet van Wanadoo/Casema en hebben dus net de servicedesk gebeld. Daarin vertelden ze dat ze een nieuwe instelling hadden etc en dat ik mijn router opnieuw moest configureren. Gedaan, maar verschil is nog niet echt te merken. Snelheid is nog niet top en internet viel er al weer uit.

Is het nodig om mn router firmware te upgraden zodat ook de nieuwste wanadoo/casema broadband cable instellingen erin staan en goed ingesteld worden en zo ja, welke firmware heb ik nodig.
    Firmware Version: Version 1.0 Release 11 heb ik nu.

Op de site zie ik allemaal firmwares staan (versie 1 en 2), maar welke heb ik nodig? Heb nl. niet zo een zin om ze zomaar uit te proberen en daardoor kans hebben mn router te verknallen, en aangezien er hier vast iemand is met meer verstand van routers en firmware dan ik kan ik het voor de zekerheid maar even vragen.

2. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst ook verkeerde firmware voor mijn router gedownload en het firmware programma geeft heel mooi aan welke er geschikt is en welke niet.

3. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    WL-018(v2) Wireless Broadband Home Station
    Firmware Version 1021, for update via utility.

Dit is de nieuwste firmware voor je wireless router, en ook gamakkelijk te installeren want je hoeft het niet via het config menu van je router te doen. Ik zou dus deze eens proberen, maar over het algemeen zijn in een nieuwe firmware enkele bugs verholpen, dus je moet zelf even uitzoeken of dit ook daadwerkelijk jouw probleem verhelpt.

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Firmware als bin kan ik niet uitvoeren in router, dan geeft ie een error aan. En img via IE doet het ook niet. Hij opent dan ook geen IE browser oid.

5. willow

willow xbox360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    meestal is het niet nodig hoor om firmware te downloaden ofzo, dat zeiden ze tegen mij!

ik d8 in eerste instantie ook daaraan, toen bleek het aan de voeding te liggen, die kon ik toen kosteloos omruilen

suc6

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ging ik de lijst af, zag ik in een zipfile een doc staan over upgraden. Dat upgraden lukte niet, maar heb wel de resetmethode gedaan (stroom eraf, reset knop indrukken, stroom erop, reset knop 5 sec ingedrukt houden) en ben toen weer naar router pagina gegaan en toen kreeg ik dhcp te zien ipv l2tp, wat Servicedesk ook zei. Nu maar hopen dat het inet weer top is en waar voor zn geld is.

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Je bent bedrogen, er werdt namelijk tegen mij gezegd dat die monitor kon praten maar hij zegt niks terug :'-( :'-( :'-(

Ok maar ff hier een nuttige post van maken:

Je kan het beste je firmware downloaden en gewoon installeren en kijken wat er gebeurd, als het goed is blijven je settings gewoon staan (bij mij mij iig).

Succes, [2k] :)

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Bij mij gaf ie dan steeds error aan toen ik het wilde upgraden. Maargoed, de superreset was hetgeen wat nodig was en nu maar hopen dat ik weer een beetje waardering krijg voor Wanadoo Cable:)

PS: ze schijnen met 3 systemen te werken. Toen we nieuw kabel kregen namen we dus Power. Later bellen omdat het nog steeds te traag was, bleek het nog op Basic te staan. Vandaag weer gebeld. Zei ie dat het op 2 systemen als Power stond en op 1 als Basic. Dat is dus ook goedgezet. Mn upload was altijd wel goed, nu maar hopen dat download ook goed is en blijft, en geen internetuitvallen meer heb:)

Deel Deze Pagina