Hey dudes, Ik heb een vraag over m'n verbinding. Hier staat namelijk dat ik met mijn adsl de volgende snelheden zou moeten halen: Download snelheid: 280.0Kbyte/s (2.2Mbit/s) Upload snelheid: 52.0Kbyte/s (416.0Kbit/s) Maar als ik zelf de test doe krijg ik er niet meer dan het volgende uit: Download snelheid: 235.8 KByte/sec (1886 kbps) Upload snelheid: 37.9 KByte/sec (303 kbps) Hoe kan er zo'n verschil in zitten? Vooral die upload van 52 spreekt me wel aan. Weet iemand hoe dit komt? Alvast bedankt... _0/
De snelheden van ADSL worden momenteel geleidelijk aangepast. Het kan dus zijn dat ze bij jou pas later verhoogd worden. Volgens KPN kan het tot 15 juni duren totdat je snelheid daadwerkelijk omhoog gaat. Even afwachten dus en volgende week de test opnieuw doen Trouwens, deze snelheidstests zijn niet altijd even betrouwbaar... daar kan het dus ook aan liggen.
In die tabel staat niet echt wat jouw lijn moet halen maar wat het gemiddelde is in je buurt.. (en zoals Darkwing ook zegt zijn die dingen ook niet echt super-betrouwbaar). Heb je trouwens eMule of Kazaa oid aanstaan? Zo ja, dan vreet die ook constant aan je upload..
En het is ook nog breedband. dus alleen hoe meer mensen op adsl in jouw buurt op adsl zitten hoe langzamer!
Hier haal je 2 dingen door mekaar vriend, kabel (breedband) gaat via de kabel (d0h) en ADSL gaat via de Telefoon. En bij Kabel (o.a. @home als provider) is het zo dat hoe meer mensen er in je straat wonen, hoe langzamer je gaat. Maar bij ADSL is dat niet zo, omdat deze via de telefoonlijn gaat. _0/ _0/ (die tag alleen al...)
En dan wil het ook nog wel is verschillen hoever je van de centrale afzit. Zit je vlak naast de centrale dan haal de opgegeven snelheden waarschijnlijk wel, maar zit je er verder van af dan word je snelheid alsmaar minder. En wat blokkie15 zegt, klopt als een blok De kabel had er inderdaad last van, en bij adsl heb je dat niet.
Ok, bedankt jongens. Er stond niks te downloaden dus hij was echt op z'n snelst. Maar als dit de snelheden worden na 15 juni dan zou dat wel vet zijn! Al die verhogingen. Ik heb m'n antwoord, dus de thread kan dicht. _0/
jij deelt door 8 (bits en bytes). Hier heb je gelijk je theoretisch maximum genomen. In de praktijk kan je beter delen door 10. Er is altijd wat "storing" waardoor de snelheid afneemt. Bovendien kan het ook aan je modem liggen.