Graphix outdated !

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door GForce, 13 jun 2004.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hebbe jullie ook niet dat wanneer je een spel gaat spelen dat je jaren gelden speelde de graphix ineens niet meer mee te spelen zijn ? Ik wilde bijvoorbeeld laatst nog een keer Grna Turismo 1 spelen. Toen het spe net uit kwam dacht ik "fuck wat een graphix" en toen ik het laatst ging spelen ging ik bijna neer zo slecht waren die graphix.

Nu heeft dit probleem niet te maken omdat de console oud is. Als ik kijk naar spellen als Secret of Mana en Zelda geniet ik nog steeds van de graphix. Aan de console ligt het ook niet want kijk maar eens naar Breath of Fire 3 en 4. Die hebben ook nog steeds heerlijke graphix.

Hoe kan het nu dat spelen die eerst geweldige graphix hadden nu ineens zo slecht zijn terwijl spellen die goede graphix hadden nu nog steeds goed zijn ? Is dit iets psychologisch ?

2. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    zelda is natuurlijk een soort tekenfilmstijltje, het is in ieder geval niet realistisch. Daar heeft het volgens mij mee te maken. Je bent nu erg mooie realistische grapics gezien zodat die oude spellen minder zijn.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Transport Tycoon Deluxe! _O_

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt aan het spel hoeveel waarde je hecht aan 'mooie' gfx of 'goede' gfx die bij de game horen. Speel nog steeds GTA 2 op de psx. Is misschien niet het mooiste maar speelt o zo lekker en speel hem liever dan GTA 3 of GTA VC.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ja maar het gaat nu ff om de graphix en niet om de game-play !

6. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Rollercoaster Tycoon _O_

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Mja, maar bedoelde meer in trant van 'bij GTA2 let ik niet zozeer op de gfx, het is topview en dan heb je geen super 3d wereld, bij racegames worden de omgevingen steeds mooier en wil je ook niet meer met super lelijke wagens/omgevingen rijden'.

8. Chronos

Chronos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij ligt het gewoon aan hoe je erover denkt. Misschien dat je vroeger dat het zo super vet eruit zag, maar je het nooit heb vergeleken met andere spellen. Bij een ander spel dacht je dat het iets minder was, omdat je al een spel had gezien dat later uitkomt en daarmee hebt vergeleken. Terwijl het spel er misschien toch wel vet uitzag.

Wolfenstein 3d is da bom :p

9. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hij juist de oudere zelda's bedoelt.

10. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    deze topic komt volgens mij nogal neer op de ingebouwde veroudering.

Verder is het iets van gewenning. de graps gaan steeds verder vooruit en daar raak je aan gewend. Je ziet pas hoeveel het vooruit gegaan is wanneer weer eens een oud spel opstart.

Laatst bewerkt: 13 jun 2004
  11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Man, dat was het toppunt van lelijkheid. Ah man, dat spel vond ik pas echt kut. :+

12. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee man, dat was echt super leuk! Een paar jaar geleden nog vet veel gespeeld, het is echt super verslavend om vet veel te gaan verdienen en je infrastructuur steeds beter/cooler en sneller te maken:

_O_ _O_ _O_ Transport Tycoon Deluxe _O_ _O_ _O_

13. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Transport tycoon deluxe is nog steeds de beste in zijn soort :)
    Transport tycoon 2 wordt tha bomb ! :)

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat heeft volgens mij met evolutie en hype te maken.

Evolutie: de apparatuur wordt gewoon krachiger.
    Hype: GT is o.a. zo goed door zijn geweldig graphics (was ook zo in de PSX tijd) en vermits die zo goed zijn wordt een hype gecreëerd om betere graphics te hebben. Eenmaal de graphics beter zijn wordt het spel waarbij de hype "onstaan" is ineens lelijk.

Ik geniet persoonlijk nog meer van Half-Life dan van Halo of Far Cry. Ook World Driving Championship of Lamborgini (allebie N64) vind ik nog steeds leuker dan GT en/of PGR. Het ligt volgens mij eigenlijk aan of dat je graphics belangrijk vind of niet zo belangrijk (dus eigenlijk graphics vs. gameplay).

15. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet nog wel dat ik Driver ontzettend mooi vond, en de schade modellen joh, die vond ik zo vet. Laatst nog een keer uit de kast gerukt, echt lelijk:cool:.

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Valt het jullie dan ook op dat 3D games sneller verouderen dan 2D games? Een game als Sonic The hedgehog is nog steeds leuk om te zien en te spelen terwijl je schrikt als GT1 of Sega Rally gata spelen.

Deel Deze Pagina