Primary master hard disk fail

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sam Fisher Jr, 8 mei 2004.

1. Ik probeer de computer te maken (van me broer) omdat hij telkens dit aangeeft bij het opstarten:

Primary Mater Hard Disk Fail
    Press F1 to continue or press DEL for SETUP

Als ik F1 druk, staat er:

Disk Boot Failure, insert system disc and press enter

Ik doe de windows Xp Cd er dan in en druk op enter maar er gebeurt helemaal niets.

Wat moet ik doen?

Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2004
  2. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Nieuw HD kopen

3. Alborz

Alborz Guest

nieuwe hd indd

4. Alborz

Alborz Guest

neej joh de opstart gegevens sijn verloreh gegaan heeft me vriend ook gehad ga naar de dichtsbijzijnde pc boer die lost et wel op

5. Kan ik het niet zelf oplossen dan?

6. Alborz

Alborz Guest

als je een opstart diskette heb maar die moet je dan telkens gebruiken en dat zuigt big time dus ga tog maar naar de pc boer want als je et self probeert verneuk je et is nog een keer

7. Kan ik ook niet in DOS komen om dan formatc te doen?

8. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    ga naar je bios en zet je cd rom drive als primary boot device, daarna opstarten. Waarsch is je HD ene beetje brak nu, maar een goede format kan veel fixen. Winxp setup vraagt dat zelf aan je bij de setup.

Lukt dat niet ...nieuwe HD.

btw: PC-boeren zijn te duur, maja sommige mensen kunnen niet anders...

9. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk staat je eerste boot device inderdaad op Floppy..
    Even de bios in gaan.. First boot device veranderen naar je cd rom speler en opnieuw opstarten.. Daarna zou ik gaan formateren en kijken wat daaruit komt...
    Als die nieuwe harddisk roepers zijn wel erg dom bezig..

10. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    In dos een NTFS schijf formateren?
    Veel pleizer ;)

11. Ik heb ze allemaal geprobeert maar hij reageert niet:mad:

Alleen als ik een floppy erin doe dan reageert hij

Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2004
  12. Black Hawk

Black Hawk Ninja Hero

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan er ook een Ghost overheen gooie en dan is het ook klara

13. Ik heb Ghost op een floppy gezet maar hij zegt dat hij een ander floppie moet.

Dus ik heb even gezocht en vond op www.bootdisk.com dit programmatje. Ik heb helaas geen 6 floppies dus dat komt later wel.

Wat ik wel heb gedaan is er een van Win98 erop gezet en die deed het! Hij reageerde erop (probeerde Win98 te starten) maar kwam er niet verder mee omdat het natuurlijk een voor win98 is en niet voor XP.

Is dat programmatje iets? Ik heb Windows home op erop staan maar heb de Xp pro op de Cd. Moet ik dan het programmatje downloaden van Pro of home?

Edit:

Ik heb alvast 2 floppies gedownload en er komt een blauw scherm met windows setup. Als ik floppie 2 erin moet doen doet hij helemaal niks:confused:

Iemand een idee?

14. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    start opnieuw op en druk op delete....als het goed is kom je dan in de bios terecht. ( moet je gelijk doen als ie begint met opstarten)......als het goed is staat er ergens first boot device: hddisk......verander dit in cd-rom. Als je nu de xp cd-rom erin duwt gaat ie alles laden vanaf de cd. Het kan zijn dat je hdisk naar de klote is...en dan zul je er een nieuwe in moeten zetten. Kan ook zijn dat hij naar het installen van xp het weer gewoon doet.

15. Heb ik geprobeert maar dat doet hij niet.

Ik heb nu zo'n programma van www.bootdisk.com voor windows xp pro. Heb geen 6 diskettes maar 1 dus moet elke keer weer wissen en eerst #1 dan wissen en #2 erop enzovoort. Kost heel veel tijd maar hij moet het dan doen toch?

16. delange

delange Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfde probleem

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, mijn pc is nog niet eens 3 maand oud!!!!
    Hij detecteerd de HD heel langzaam en zegt dan ook van: "primary master hard disk fail"
    Nu vind ik het opzich niet erg om windows opnieuw te installeren alleen staat er nog al belangrijke info op de hd. Kan ik daar nog bij als ik windows opnieuw installeer. Of kan ik uberhaupt vergeten mijn data ooit nog terug te krijgen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Steebie _O_

17. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    als ie nog geen 3 maanden oud is moet je gwoont rugrennen naar de winkel. zit in de garantie dus dan zou je gratis jnieuwe krijgen. wel aangeven dat je het liefst al je data wil behouden.

18. delange

delange Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem op een online winkel gekocht, al contact gehad met ze. Beter dat ze naar mij komen rennen ipv andersom!!!
    bedankt!

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    einde harddisk ... een nieuwe hdd kopen ...

20. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    ecen de harddisk in een andere computer stoppen kijken of ie daar leesbaar is, zoniet, dan even kijken of je hem kan formateren, meestal gebeurt dat vanzelf als ie niet leesbaar, je gegevens gaan dan wel verlorren, maar waarschijnlijk is je hd wel te redden...
    Waarom zegt iedereen meteen HD kapot, die dingen zeggen zo vaak dat er iets niet goed is, ls je eens wist wat ik met mijn hd gedaan heb dan hadden jullie em allang afgeschreven...

Deel Deze Pagina