Ik heb nu even geen zin om een mega post te gaan tiepen die al jou punten zo'n beetje onderuit halen. Maar er klopt iig niet veel van wat jij zegt, in mijn ogen
. Heb dan ook net als de rest geen flauw benul van wat de bedoeling is van dit topic, buiten dat het een 'bash-topic' lijkt.
Ik vind ook dat dit spel het beste tot zijn recht gaat komen op de Xbox dankzij betere graphics, geluid en de mogelijkheid om oneindig veel replay's te saven. Maar het ziet er zeker niet slecht uit. De animaties van je spelers zijn werkelijk om je vingers bij af te likken. En de spelers lijken 10x beter op hun ware evenbeeld dan die lelijk getexturde spelers in Fifa2004 waarbij ze allemaal wijnvlekken in hun gezicht lijken te hebben.
Ik speel PES3 nu al maanden (niet zoveel in het begin, door tijdgebrek) en nog leer ik elke keer nieuwe manieren om te scoren, nieuwe en betere manieren om mijn formatie in te stellen, leer ik nieuwe truukjes, manieren van lopen en verdedigen etc. De diepgang en het realisme is echt verbluffend. Het feit dat de tegenstander op het laatste moment, zelfs ondanks slecht spelen, nog gelijk kan maken is vrij realistisch. Zie Duitsland - Nederland of Engeland - Frankrijk voor recentelijke voorbeelden. Er valt maar 1 ding op te zeggen; zorg dat je zover voorstaat dat die doelpunten die evt nog net tegen het einde vallen niet meer uitmaken. Je hebt het allemaal zelf in de hand! Waar ik me het meest aan stoor in Fifa / Euro2004 is de actieradius als je een actie maakt. Je lijkt wel 10 meter in de rondte nodig te hebben om een fatsoenlijke beweging uit je trukendoos te trekken! De gameplay van PES is zonder twijfel vele malen directer. Als je de bal verliest, weet je gelijk waarom. "Had ik maar niet voluit moeten rennen terwijl ik op 3 verdedigers afging". Even inhouden, met de R2 knop de bal langs de verdediger tikken en verder met je actie. Geniaal gewoon!
Ik snap sowieso al niet dat je PES3 met Fifa200
5 wilt vergelijken. Want hoe weet jij in godsnaam hoe goed of slecht 2005 wordt? Is voorlopig nog nergens te krijgen / spelen hoor! Maargoed, Fifa heeft het misschien op een paar punten beter voor elkaar dan PES3 (presentatie, volledigheid licenties, geluid), maar op het gebied van gameplay, AI en controle laat het Fifa mijlenver achter zich. "To each his own", zou ik er nog aan willen toevoegen. Maar ga geen meningen lopen verkondigen alsof dat de enige echte en onbetwiste waarheid is. Fifa wordt algemeen als de arcadefootie beschouwd, voor de casual gamer die graag eens een balletje trapt. PES wordt beschouwd als de diehard, ultieme footie voor de echte puristen. En ik kan niet anders dan dat beamen (maar dat is mijn waarheid, ik zeg niet dat dat DE waarheid is waarvoor iedereen moet knielen en slaafs die mening over moeten nemen).
Ik hoop dat Fifa2005 me wat gameplay betreft flink gaat verrassen, want aangezien het op Live komt, maakt dat het spel wel een stuk aantrekkelijker
Klik om te vergroten...