He Graveheart, dat modden he...?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door twi, 17 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Op zich ben ik het met de mods eens, regels zijn regels en daar moet je je aan houden, maar niet iedereen weet dat van het kicken op x-bazaar, omdat ze nieuw zijn. Ik ben ook de fout ingegaan in mijn eerste thread op xbazar door een edit als post te doen, want ik snapte er ook niks van.

Eigelijk moeten nieuwe users een PM ofzo krijgen met de regels van Xbazar of een waarschuwing krijgen met uitleg, want nieuwe users weten de regels vaak niet. Kun je wel zeggen dat ze eerst de <jeweetwel> bovenaan door moeten lezen, maar dat gebeurt toch weinig tot nooit en daar staat niks over een 'verborgen kick' in.

Wat wel stom zou zijn is dat als iemand 23,30 uur tot 23,59 uur kickt en dat ie dan gesloten word, maar dat heb ik gelukkig nog nooit gezien, maar als iemand constant een half uur te vroeg kicked, dan zit ie wel fout.

Conclusie: Regels zijn regels, maar nieuwelingen moeten of een automatische PM met de regels krijgen of eerst een waarschuwing.

2. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Eerlijk gezegd zijn er zoveel gesloten threads dat het met elk extra slotje een grotere puinhoop wordt. Door al die dubbele topics raak ik juist het overzicht kwijt.
    Dat is toch een punt ervan maken dat er 2 posts achter elkaar worden geplaatst? Er geen punt van maken betekent niet zo krampachtig erop modden/beoordelen.

Bovendien blijf ik het beleid een beetje in twijfel trekken. Stel dat je wilt reageren op een bericht van een bieder, kun je dat ook uitstellen totdat de thread afgezakt is, waardoor het toch weer een verkapte kick is. Zolang er dus anderen reageren is het ineens niet erg om meerdere keren per dag te posten.

Als iemand nou constant elk topic loopt te kicken, twee tot drie keer per dag, kan ik het begrijpen, maargoed. Ik hou er wel over op, heb waarschijnlijk gewoon een andere visie :) Kan gebeuren, alleen viel het me bij de thread in kwestie gewoon (weer eens) op.

3. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ik had eerst ook een thread waarin in best lekker bezig was( k kickte de thread nooit binnen 24 uur en k bood iets van 16 spellen aan, ik schreef helemaal an de onderkant dat ik wel dvd's wilde ruilen voor games, nou blijkt dat je die niet mag vragen (meer) en dus werd die thread (toen graveheart erachterkwam) onmiddelijk dichtgegooit, nou okey, k d8 zo van nou k kan dat ruilen van DVd's toch via pm regelen en zo en k moet toch op de een of andere manier duidelijkmaken dat k niet alleen geld of games zoek. Maar goed. Toen stuurde ik Graveheart een PM dat ik bes de openingspost had kunnen veranderen, maar toch wilde hij 'm niet heropenen. Maar ik bedoel dus te zeggen dat graveheart net zo goed ff had kunnen zeggen dat ik het zinnetje van dvd's beter kon weghalen!

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Juist ja.
    Als je de regels had gelezen was er niets aan de hand geweest.

5. Yousouf

Yousouf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens :)

6. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar je had ook gewoon ff kunnen vragen aan mij om de openingspost te editen? Stond ik best open voor, nu moet ik weer van voren af aan beginnen, hoe moet ik anders kenbaar maken dat ik DVD's wil hebben voor sommige games? k vraag niet naar speciale of ik bied dvd's aan, maar vis pm kan je zoiets regelen dus zet ik het er even in...

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik vind Graveheart juist 1 van de betere mods hier op het forum (misschien wel de beste). Het is ook niet altijd even leuk om elke nieuwe post te moeten controleren. Volgens mij begrijpt Twi helemaal niet waarom er mods op het forum zijn. Maar even ter zake. 2x posten in 1 minuut vind ik geen kick, maar het is wel een probleem om een grens te stellen. Is dit bij 2 minuten, bij 10 of bij 30 ? Ze hebben nu eenmaal als regel dat je niet binnen 24 uur mag posten na je eigen post. Je zou eens moeten zien hoe een forum er zonder mods uit zou zien. Het gaat er gewoon dat je ergens een grens moet trekken en daar heeft iedereen zich gewoon aan te houden ook al vind je het belachelijk. Niemand verplicht je om hier te komen. Je hoeft dus ook niet te komen.

Je moet ergens een grens trekken. Als jij na 23u59m mag kicken dan mag ik na 23u58m kicken en zo gaat het maar door. Ergens trek je de grens en daar heb je je maar aan te houden. De mensen (mods) zijn hier vrijwillig.

Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  8. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Oh ja hoor. Dat had ik kunnen doen.
    Uiteraard ligt de verantwoording van zo'n post bij jou.

Ik vind niet dat ik iets zou moeten doen, dat jij zelf had kunnen doen.
    Door b.v. de regels te lezen.

9. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    mijn vraag is dus hoe ik dan moet aangeven dat ik in dvd's geintereseerd ben?

10. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Probeer 't in je sig ofzo?

Te ruil <games hier>, ik zoek vooral DVD's

Misschien een idee?

11. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Grenzen trekken is ok, ik vind het alleen jammer dat het onderscheid tussen 'foutje' en 'bewuste actie' schijnbaar niet gemaakt kan worden. Zo krijg je al gauw de termen dictatoriaal en bot/onvriendelijk over je heen.

En argumenten dat het het overzicht ten goede komt vind ik flauwekul, want als ik twee tot drie dezelfde threads zie waarvan er 2 zijn gesloten door een mod, dan verdoe ik ook m'n tijd. Ik browse Xbazar namelijk op namen van games, niet op naam van de verkoper.

Maar zoals gezegd, dat is gewoon een verschil van inzicht waarschijnlijk, tussen hoe ik vind dat er gemod zou moeten worden, en hoe anderen dat vinden. Ik weet niet hoe andere mods zich hier gedragen, aangezien ik bijna alleen in Xbazar kom, maar in Xbazar moet ik regelmatig tot tien tellen als ik weer eens een slotje voor een minuscule reden zie (in topics waar ik overigens weinig mee te maken heb, mijn eigen topics zijn tot nu toe alleen door mijzelf gesloten geloof ik).

12. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    X-Bazar is juist het enige deel van het forum waar er streng gemod moet worden, omdat anders het overzicht bijzonder snel wegvalt.

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    idd, ik vind dat de members juist fout zitten, en neit de mods!(ben nu niet aant slijmen) de regels zijn er niet voor niets en je moet je daar aan houden. je kunt in het verkeer ook niet zeggen van: laat hem maar een seconde door het rood rijden, dat mag wel. regels zijnr egels en daar meot je je aan houden met een duidelijke en zeer strenge grens!

14. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Het beleid zoals het nu is is goed, nog niet perfect maar zeker niet de moeite waard om weer af te schaffen en terug te keren naar de puinhoop die er hiervoor was. Dubbelposten is geen fout, in de vrijwel alle gevallen is het gewoon laksigheid, want editten is net ff iets te veel moeite. Heel soms komt er eens een dubbelpostje, maar die vlag gaat hier niet omhoog.
    Natuurlijk kun je eerst je thread laten zakken door later te reageren, hier is niks fouts aan. Als iedereen dat doet blijft Xbazar net zo overzichtelijk. Door het meerdere keren kicken blijven telkens dezelfde topics bovenaan, als iedereen zou wachten met kicken zou niemands thread bovenaan komen :+ Er is geen regel dat je verplicht zo snel mogelijk ergens op moet reageren :p
    Jij noemt het krampachtig moderaten, ik noem het consequent overzicht houden :)

Ervaring heeft ons geleerd dat een streng beleid in Xbazar veel beter werkt, alles wordt overzichtelijker, niet alleen het thread overzicht maar ook de in de threads zelf is alles duidelijker.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dubbelpost is als je 2x het zelfde post. Niet als je 1 minuut later iets anders post omdat je dat vergeten was. Hiervoor is juist de edit knop !

16. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Godverdomme zeg, wat een gezeik op niets. Twi, je krijgt hier toch niets meer voor elkaar want de mods zijn gewoon bezig zoals het moet. Plus ik dacht dat jij al 10x hier had gezegd dat ze niet zo moeilijk moeten doen.. Doe dat dan zelf ook niet.

En veel reacties van andere leden zijn erg lam. "Jah opzich ben ik het wel met twi eens maar ook wel met mods"... Zeg dan gewoon niets.

Niet zo moeilijk zitten doen, schiet je niets mee op.

17. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    mods moeten nog strenger worden, maar hun positie niet gaan misbruiken...
    geen discussies afkappen omdat ze nx met het onderwerp te maken hebben en mensen sneller een ban geven als ze herhaaldelijk irritant zijn

18. Ajax

Ajax Guest

laat maar Twi

thnx for backup

heeft toch geen zin om er tegen in te gaan

19. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Is het dan niet veel praktischer om te zeggen, een keer per dag kicken?? :{

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is misschien wel praktischer maar wij maken de regels niet. Het gaat er nu om dat er regels zijn en bepaalde personen denken denken dat die regels voor hun niet gelden. Je kunt je idee misschien voor leggen aan de mods ik weet cker dat ze wel zullen luisteren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina